Adviseur Informatie- en Kwaliteitsmanagement

Aanvraagnummer: 12209
Contractvorm: Detachering
Organisatie: Hoogheemraadschap Schieland en Krimpenerwaard
Locatie: Rotterdam
Uren per week: 16 per week
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 7 maanden
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: 30-06-2025
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 11-06-2025 14:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Deze opdracht is niet geschikt voor ZZP
Werkzaamheden, eisen en wensen
De huidige ingehuurde Adviseur ICO stop 1 juli met zijn opdracht. Vanaf 2026 zal de functie ingevuld worden door een vaste medewerker. Deze aanvraag is voor de overbrugging van deze periode.
Wat ga je doen:
Taken Informatiemanagement
• Aanspreekpunt voor informatiezaken (vraag – aanbod, contact met accounthouder ICT, kanaliseren nieuwe I-aanvragen etc.);
• Deelname aan informatiecoördinatorenoverleg HHSK;
• In kaart brengen informatiestromen afdeling IPP;
• Opstellen totaaloverzicht van managementinformatie die vanuit IPP aan de organisatie verstrekt wordt;
• Trekker van de ontwikkeling om Power BI te gebruiken bij het beschikbaar stellen van deze managementinformatie (dashboards voor managers, opdrachtgevers, projectleiders en programmamanagers), incl. data hiervoor beschikbaar en geschikt maken;
• Opstellen totaaloverzicht software in gebruik door IPP. Hierbij aangegeven: eigenaar, functioneel beheerder, contractmanager etc. Periodiek overleg met de betrokken om overzicht up to date te houden;
• De afdeling begeleiden in het werken met Teams en Digitale fitheid;
• Zorgdragen dat de belangrijkste processen optimaal ondersteund gaan worden door specifieke software (i.p.v. alles in Excel en Word);
• Informatiebehoefte crisisorganisatie goed organiseren (app voor handboek, geodata in LCMS etc.);
• In overleg met het team Documentatie & Informatie zorgen voor actualiseren van procesbeschrijving in het archiefsysteem Corsa;
• Uniforme werkwijzen invoeren rondom informatievraagstukken (welke info leveren aannemers en projectbureaus op elke manier aan en in wel bestandsformat;
• In overleg met ICO’s van HHSK :
o Proces flow goed afstemmen met andere afdelingen;
o Vraagstukken vanuit de andere afdelingen beleggen binnen de afdeling.
Taken kwaliteitsmanagement
• Coördinatie van en ondersteuning in vastlegging van de belangrijkste werkprocessen in een uniforme processentool (bijvoorbeeld in Bizzdesign of Mavim)
• MT IPP adviseren bij de invoering van kwaliteitsmanagement (PDCA)
Benodigde kennis, ervaring en competenties
✓ Kennis en ervaring met informatiemanagement (ontsluiten van informatie door middel van gebruik van digitale systemen, functioneel beheer, informatiemanager, data analist)
✓ Kennis en ervaring met procesmatig werken / kwaliteitsmanagement.
Persoonskenmerken
✓ Communicatief vaardig zowel mondeling als schriftelijk
✓ Stevige adviseur
✓ Teamspeler
✓ Analytisch sterk