Fraud Blocker Adviseur Inkoop | Gemeente Wijdemeren | Freelance Opdracht

Adviseur Inkoop

Logo van wijdemeren, met gestileerde blauwe tekst met daaronder groene en aqua abstracte watervormen.

Aanvraagnummer: 7312
Organisatie: Gemeente Wijdemeren
Locatie: Loosdrecht
Uren per week: 16 uur
Tarief: €110 per uur
Duur van de opdracht: tot 1 januari 2026
Regio: Noord-Holland
Startdatum: 01-04-2025
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 04-03-2025 09:00

LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


Deel deze opdracht


Organisatie
Wij zijn #WijvanWijdemeren! Met ongeveer 200 mensen zetten wij ons in voor ruim 25.000 inwoners. We zijn een uitdagende werkgever die continue in ontwikkeling is. Kenmerkend zijn de prettige informele werksfeer, de korte lijnen en de diverse ontwikkelingsmogelijkheden. Omdat we relatief klein zijn, weten collega’s elkaar snel te vinden en kun je nog echt een verschil maken. Ook schakel je regelmatig tussen diverse rollen. Zo organiseer, adviseer én voer je vaak ook uit. Het verder ontwikkelen van onze organisatie staat de komende jaren bij ons centraal. Ons doel? Binnen de mogelijkheden zo goed mogelijk aansluiten bij de behoeften van onze inwoners, ondernemers en maatschappelijke organisaties. Onze kernwaarden zijn: eigenaarschap, eigentijds en vernieuwend, inclusief, benaderbaar en professioneel.

Wijdemeren is een schitterende groene gemeente in Gooi & Vecht tussen Amsterdam en Utrecht. De dorpen die samen de gemeente vormen, liggen tussen prachtige wateren en ongeëvenaard natuurschoon waaronder de Loosdrechtse Plassen. De combinatie van natuur en kleine dorpen dichtbij de Randstad geeft precies weer hoe het werken bij ons is: afwisselend! De gemeente Wijdemeren en Hilversum gaan per 1 januari 2027 een bestuurlijke fusie aan. De ambtelijke fusie zal een jaar eerder plaatsvinden. Namelijk per 1 januari 2026.

Opdracht
Gemeente Wijdemeren is op zoek naar een adviseur inkoop voor gemiddeld 16 uur per week. De komende jaren ligt er een grote opgaaf aan werken en investeringen die gerealiseerd en derhalve aanbesteed moeten worden. Hier ligt dan ook een belangrijke rol voor de inkoop adviseur.

Het betreft een projectopdracht tot en met 31 december 2025. Per 1 januari 2026 is het ambtelijk deel van de fusie tussen met de gemeente Hilversum een feit. Er is een beoogd kandidaat.

Werkzaamheden:

  • Levert een actieve bijdrage bij het opstellen van aanbestedingen van werken, diensten van de diverse teams;
  • Geeft gevraagd en ongevraagd advies;
  • Signaleert risico’s, verbeter,- en/of knelpunten;
  • Toetst en evalueert de naleving van kaders, richtlijnen en regelgeving.

Vereisten
1. Een maximum uurtarief van € 110,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten;
2. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als inkoopadviseur bij een gemeente of andere overheidsinstelling;

Gunningscriteria
3. Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau (30 punten);
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met de GWW sector in de afgelopen 10 jaar als inkoopadviseur bij een gemeentelijke organisatie (35 punten);
5. Een aantoonbare certificaat Nevi 1 (20 punten);
6. Een aantoonbare certificaat Nevi 2 (15 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
Naast de ruime kennis en ervaring die je meeneemt vinden wij het volgende ook belangrijk.
Je bent: flexibel, stressbestendig, creatief, collegiaal en analytisch

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 1 referentie.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

Planning
De gesprekken bij de gemeente Wijdemeren zijn gepland in week 11 (maandag 10 maart t/m vrijdag 14 maart 2025). De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 5 maart 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 4 maart 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.


Reageer nu op deze opdracht!

7312 - Adviseur Inkoop