Fraud Blocker Adviseur integrale veiligheid | Gemeente Renkum | ZZP

Adviseur integrale veiligheid

Logo van de gemeente Renkum, met een gestileerde groene heuvel en blauwe rivier onder een witte handomlijning, met daaronder de tekst "Gemeente Renkum".

Aanvraagnummer: 5025
Organisatie: Gemeente Renkum
Locatie: Oosterbeek
Uren per week: 16
Tarief: €100 per uur
Duur van de opdracht: 4 maanden
Regio: Gelderland
Startdatum: 02-12-2024
Optie tot verlenging: nee
Sluitingsdatum: 22-11-2024 12:00

LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


Deel deze opdracht


Opdracht omschrijving

De Gemeente Renkum staat bekend om haar maatschappelijke betrokkenheid, betrouwbaarheid en transparantie. Als gemeentelijke organisatie zijn wij dienstbaar aan inwoners en bedrijven, waarbij een klantgerichte houding centraal staat. Wij hechten waarde aan open communicatie en stimuleren de ontwikkeling van onze medewerkers.

We zijn tijdelijk, voor de periode van 2 december tot 27 april op zoek naar een adviseur integrale veiligheid. Omdat we een kleine gemeente zijn is de functie veelzijdig. Je werkt nauw samen met de 2 andere adviseurs OOV, vergunningverlening, handhaving, procesregisseur zorg en veiligheid en andere collega’s.

De volgende werkzaamheden behoren tot het takenpakket:

Ondermijning

  • Bibob-onderzoeken die in de periode van 15 november 2024 tot 30 april 2025 binnenkomen;
  • Ondersteuning van en meedenken met de adviseur OOV – ondermijning indien gewenst

Adviseur mbt veiligheidsregio

  • (bestuurlijke) advisering m.b.t. de VGGM (incl. college- & raadsvoorstellen) in de periode van 2 december 2024 tot 30 april 2025

crisisbeheersing

  • Werkzaamheden met betrekking tot de crisisorganisatie en het contact met de veiligheidsregio omtrent bevolkingszorg in de periode van 2 december 2024 tot 30 april 2025. Het is een pré als je ook mee kan draaien in het lokale piket.

Evenementveiligheid

  • Voorbereiden & voorzitten van MDO’s t.b.v. de Airborne wandeltocht


Laatste voorbereidingen en evaluatie van de jaarwisseling 2024/2025

contactpersoon voor het ontwikkelen van het dashboard informatie gestuurd werken in de periode van 1 december 2024 – 30 april 2025

  • actualisatie beleid
    • vanuit veiligheid trekken van de actualisatie van het evenementenbeleid
    • bijtincidenten & gevaarlijke honden
    • voorbereidende werkzaamheden voor actualisatie damoclesbeleid

In de periode van 1 december tot 30 april in afstemming met adviseurs veiligheid oppakken van binnenkomende vraagstukken mbt veiligheid, agenda's opstellen/notuleren (obv roulatie).

Om de werkzaamheden goed uit te kunnen voeren sluit je aan bij de volgende structurele overleggen: po politie, po OOVZ, overlast overleg, lokaal ondermijningsoverleg.


Verantwoordelijkheden

Je bent verantwoordelijk voor:

  • uitvoering van bibob-onderzoeken die binnenkomen;
  • Advisering van de burgemeester m.b.t. de VGGM, t.b.v. het AB, opstellen van collegevoorstel & raadsvoorstel t.b.v. de kaderbrief en de begroting van VGGM en verdere zaken m.b.t. VGGM in de periode van 2 december 2024 – 30 april 2025;
  • Voorkomende vragen en kleine acties met betrekking tot de crisisorganisatie. Denk hierbij aan het opstellen van het piketrooster voor het lokale piket, beantwoorden van vragen die tussentijds gesteld worden, contact met bevolkingszorg (VGGM), organiseren van de bestuurlijke oefening i.a.m. VGGM;
  • De evaluatie van de jaarwisseling en laatste voorbereidingen in de aanloop naar de jaarwisseling;
  • Opstarten van vanuit veiligheid meeschrijven aan het evenementveiligheidsbeleid (de verwachting is niet dat deze is afgerond voor het einde van de looptijd van het contract);
  • Actualisatie van het beleid gevaarlijke honden;
  • Opstarten van de actualisatie van het damoclesbeleid;
  • In de periode van 2-12-2024 tot 30-04-2026 in afstemming met de collega’s oppakken van voorkomende vragen van collega’s of inwoners;
  • De samenwerking is nauw het team is klein. Je bent verantwoordelijk voor goede afstemming met de collega’s met wie je samenwerkt.



Beschikbaarheid

De kandidaat is inzetbaar vanaf 02-12-2024 tot en met 30-04-2025 voor 16 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel niet worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.


Overige eisen

Eis 1. U voegt een cv van maximaal 7 pagina's A4 toe. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld evenals een uitgebreide toelichting op de eisen en wensen zoals bij de betreffende eis/wens wordt aangegeven. Indien gewenst kunt u gebruik maken van het template cv van de Gemeente.

Eis 2. De kandidaat is in het bezit van een erkend, volwaardig en volledig afgeronde diploma op minimaal HBO niveau in de richting van integrale veiligheidskunde, bestuurskunde, of rechten. Dit is een eis en moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat. Wanneer blijkt dat de kandidaat niet over het gevraagde werk- en denkniveau beschikt, zal uw bieding terzijde worden gelegd.

Eis 3. De Kandidaat heeft aantoonbaar minimaal 5 jaar werkervaring als adviseur integrale veiligheid . Benoem het nummer van deze eis expliciet in het CV bij de werkzaamheden. Geef een beschrijving in het CV waar deze ervaring uit blijkt, benoem de naam van de opdrachtgever(s) en de perioden (mm-jj t/m mm-jj).

Eis 4. De Kandidaat heeft aantoonbaar minimaal 5 jaar werkervaring met het uitvoeren van bibobtoetsen. Benoem het nummer van deze eis expliciet in het CV bij de werkzaamheden. Geef een beschrijving in het CV waar deze ervaring uit blijkt, benoem de naam van de opdrachtgever(s) en de perioden (mm-jj t/m mm-jj).

Eis 5. De Kandidaat heeft aantoonbaar minimaal 5 jaar werkervaring in het adviseren aan een burgermeester over de veiligheidsregio (en bijbehorende werkzaamheden). Benoem het nummer van deze eis expliciet in het CV bij de werkzaamheden. Geef een beschrijving in het CV waar deze ervaring uit blijkt, benoem de naam van de opdrachtgever(s) en de perioden (mm-jj t/m mm-jj).

Eis 7. Vereiste (gedragscompetenties) en vaardigheden: Besluitvaardigheid Neemt eigenstandig beslissingen of spreekt zijn mening uit, ook wanneer zaken onzeker zijn of risico’s inhouden. Toont zich op zijn handelen aanspreekbaar. Gezag Maakt een stevige en betrouwbare eerste indruk op anderen, handhaaft deze en handelt met impact. Initiatief Signaleert kansen. Handelt ernaar en durft daarbij risico’s te nemen om uiteindelijk een bepaald herkenbaar voordeel voor de organisatie te behalen. Begint liever uit zichzelf dan passief af te wachten. Maatschappelijke oriëntatie Is alert op en verdiept zich in de relevante (maatschappelijke, politieke en vakinhoudelijke) ontwikkelingen of andere omgevingsfactoren en benut deze kennis effectief voor de eigen functie of organisatie. Oordeelsvorming Weegt (nieuwe) gegevens en mogelijke handelwijzen tegen elkaar af in het licht van relevante criteria en komt tot een realistische en onderbouwde beoordeling. Optreden Een krachtige, professionele, representatieve indruk maken op anderen. Bovenstaande competenties / vaardigheden hoeven niet benoemd te worden in het CV maar dienen middels concrete voorbeelden duidelijk uit te komen tijdens het verificatiegesprek. Wanneer blijkt dat tijdens het verificatiegesprek de kandidaat niet over de gevraagde competenties / vaardigheden beschikt, zal dit leiden tot uitsluiting van de offerte.

Eis 8. Deze opdracht kan vanwege wetgeving w.o. Wet DBA niet worden ingevuld door een ZZP'er. Ik ga hiermee akkoord dat ik een medewerker in loondienst aanbied op deze offerte.

Eis 6. De Kandidaat heeft aantoonbaar minimaal 5 jaar werkervaring met het opstellen van beleid tbv veiligheid. Benoem het nummer van deze eis expliciet in het CV bij de werkzaamheden. Geef een beschrijving in het CV waar deze ervaring uit blijkt, benoem de naam van de opdrachtgever(s) en de perioden (mm-jj t/m mm-jj).

Eis 9. Hierbij verklaar ik akkoord te gaan met opdracht specifieke voorwaarden. Als de opdracht gegund wordt aan een consultant in loondienst of ZZP’er via een intermediair voert Haert ook het contractmanagement uit, zie bijlage voor de overeenkomst.


Gunningscriteria

Sortering
Beste prijs-kwaliteitsverhouding
Gewicht van prijs : 20 %
Gewicht van kwaliteit : 80 %
Uitleg gunningscriteria

Top

Op basis van de beste kwaliteit-prijsverhouding (BKPV) wordt de top van kandidaten samengesteld. Op basis van de gespreksresultaten wordt één kandidaat geselecteerd. In het geval er uit de gesprekken geen geschikte kandidaat naar voren komt, worden de volgende CV's beoordeeld; zonodig te herhalen tot de selectie is voltooid.

De BKPV komt als volgt tot stand:

prijs score = ( 1 - ( ( uw prijs - laagste prijs ) / laagste prijs ) ) * 100 , maar nooit lager dan 0
kwaliteit score = behaalde kwaliteitspercentage
totaal score = ( prijs score * prijs weging ) + ( kwaliteit score * kwaliteit weging )

Offertes die onder de maat scoren, lager dan 50% zullen wij niet beoordelen en kunnen worden afgewezen op basis van een te lage kwaliteit.

De Gemeente Renkum behoudt zich het recht voor om offertes terzijde te leggen indien er overmatig veel taal -en/of spelfouten voorkomen.


Gunningscriteria Kwaliteit

30 %

Wens 1. De kandidaat heeft aantoonbaar minimaal 10 jaar werkervaring als adviseur openbare orde en veiligheid bij een gemeente. Motiveer de rol van de kandidaat, geef in de toelichting aan hoeveel maanden ervaring met bovenstaande is opgedaan en geef een situatieschets waaruit deze werkervaring blijkt Middels deze toelichting zal de mate van vakbekwaamheid worden beoordeeld d.m.v. een puntenverdeling. Bij het niet duidelijk benoemen of alleen een verwijzing naar het CV, zal dit leiden tot geen toekenning van punten. Puntenverdeling: 0/5 = De kandidaat heeft minder dan 10 jaar werkervaring als adviseur openbare orde en veiligheid bij een gemeente. 3/5 = De kandidaat heeft aantoonbaar 10 jaar werkervaring als adviseur openbare orde en veiligheid bij een gemeente. 5/5 = De kandidaat heeft aantoonbaar meer dan 11 jaar werkervaring als adviseur openbare orde en veiligheid bij een gemeente.

30 %

Wens 2. De kandidaat heeft aantoonbaar werkervaring als adviseur openbare orde en veiligheid binnen de veiligheidsregio Gelderland midden. Motiveer de rol van de kandidaat, geef in de toelichting aan hoeveel maanden ervaring met bovenstaande is opgedaan en geef een situatieschets waaruit deze werkervaring blijkt Middels deze toelichting zal de mate van vakbekwaamheid worden beoordeeld d.m.v. een puntenverdeling. Bij het niet duidelijk benoemen of alleen een verwijzing naar het CV, zal dit leiden tot geen toekenning van punten. Puntenverdeling: 0/5 = De kandidaat heeft geen aantoonbare werkervaring als adviseur openbare orde en veiligheid binnen de veiligheidsregio Gelderland midden. 5/5 = De kandidaat heeft aantoonbaar werkervaring als adviseur openbare orde en veiligheid binnen de veiligheidsregio Gelderland midden.

20 %

Wens 3. De kandidaat heeft aantoonbaar werkervaring met met meerdere van de benoemde thema’s waarde werkzaamheden op richten (evenementveiligheid, crisisbeheersing en ondermijning). Motiveer de rol van de kandidaat, geef in de toelichting aan hoeveel maanden ervaring met bovenstaande is opgedaan en geef een situatieschets waaruit deze werkervaring blijkt Middels deze toelichting zal de mate van vakbekwaamheid worden beoordeeld d.m.v. een puntenverdeling. Bij het niet duidelijk benoemen of alleen een verwijzing naar het CV, zal dit leiden tot geen toekenning van punten. Puntenverdeling: 0/5 = onvoldoende t.a.v. andere biedingen 1/5 = matig t.a.v. andere biedingen 2/5 = voldoende t.a.v. andere biedingen 3/5 = ruim voldoende t.a.v. andere biedingen 4/5 = goed t.a.v. andere biedingen 5/5 = uitstekend t.a.v. andere biedingen

20 %

Wens 4. De kandidaat heeft aantoonbaar werkervaring als piketfunctionaris van een veiligheidspiket en is bereid + in staat om 1x per 6 weken mee te draaien in het AOV piket (hiervoor moet je in een half uur in de gemeente Renkum kunnen zijn). Motiveer de rol van de kandidaat, geef in de toelichting aan hoeveel maanden ervaring met bovenstaande is opgedaan en geef een situatieschets waaruit deze werkervaring blijkt Middels deze toelichting zal de mate van vakbekwaamheid worden beoordeeld d.m.v. een puntenverdeling. Bij het niet duidelijk benoemen of alleen een verwijzing naar het CV, zal dit leiden tot geen toekenning van punten. Puntenverdeling: 0/5 = De kandidaat heeft geen aantoonbaar werkervaring als piketfunctionaris van een veiligheidspiket of is niet bereid/ in staat om 1x per 6 weken mee te draaien in het AOV piket (hiervoor moet je in een half uur in de gemeente Renkum kunnen zijn). 5/5 = De kandidaat heeft aantoonbaar werkervaring als piketfunctionaris van een veiligheidspiket en is bereid + in staat om 1x per 6 weken mee te draaien in het AOV piket (hiervoor moet je in een half uur in de gemeente Renkum kunnen zijn).


Gunningscriterium Prijs

Maximaal: € 100,00

Inclusief alle kosten, exclusief BTW.

Competenties te toetsen in interviewfase

Beschrijving (uitleg)

Competenties / vaardigheden hoeven niet benoemd te worden in het CV maar dienen middels concrete voorbeelden duidelijk uit te komen tijdens het verificatiegesprek. Wanneer blijkt dat tijdens het verificatiegesprek de kandidaat niet over de gevraagde competenties / vaardigheden beschikt, zal dit leiden tot uitsluiting van de offerte.


Interviewfase

Beschrijving (uitleg)

De interviews zullen plaatsvinden op ………… fysiek op locatie of via MS Teams. U wordt hierover tijdens de uitnodiging over geïnformeerd.

Uitsluitend de externen die na een schriftelijke beoordeling van de offertes in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen worden uitgenodigd voor een interview.

Indien na de schriftelijke beoordeling van de offertes blijkt dat er meer dan drie externen in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal de score op (sub)gunningcriterium kwaliteit van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.

Indien ook in dat geval meer dan drie externen in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal het (sub)gunningcriterium prijs van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.

Indien ook in dat geval meer dan drie externen in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen alle betrokken externen worden uitgenodigd voor een interview.


Reageer nu op deze opdracht!

5025 - Adviseur integrale veiligheid