Fraud Blocker Adviseur Interne Controle - Freelance Opdrachten

Adviseur Interne Controle

Logo van de gemeente wijk bij duurstede, met gestileerde zwarte tekst en abstracte lijntekeningen erboven.

Aanvraagnummer: 3849
Organisatie: Gemeente Wijk bij Duurstede
Locatie: Wijk bij Duurstede
Uren per week: 32 - 36 uur
Tarief: €105 per uur
Regio: Utrecht
Startdatum: z.s.m.
Optie tot verlenging: 3 maal 3 maand(en)
Sluitingsdatum: 23-09-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Dit is de gemeente Wijk bij Duurstede: Groot genoeg om klein te blijven
Samen met Cothen en Langbroek vormt Wijk bij Duurstede met ongeveer 24.000 inwoners en 150 medewerkers een relatief kleine gemeente, waar het fijn is om te wonen en te werken. We zijn klein en dat zien we als voordeel. Want werken voor onze gemeente wil zeggen dat je niet alleen je hoofd gebruikt, maar ook je handen uit de mouwen steekt en met je voeten in de klei staat. Je weet mét en voor wie je werkt en je ziet het resultaat van je werk in de praktijk tot stand komen. Korte lijnen met inwoners, ondernemers en het bestuur maken je werk interessant. Daarbij zetten we een gezonde dosis pragmatiek in. Naast je vakkennis is er volop ruimte om je talenten in te zetten. Het is denken én doen geblazen hier in Wijk. Daarbij vinden we het belangrijk dat we elkaar goed kennen en het leuk hebben met elkaar.

Bij de gemeente Wijk bij Duurstede verwelkomen wij graag mensen met verschillende leeftijden, achtergronden, overtuigingen en voorkeuren. We vinden het belangrijk dat jouw talenten en kwaliteiten worden benut en dat je met vertrouwen en plezier je werk kan doen. Verhalen van collega’s over hoe het is om bij ons te werken vind je op www.werkenbijgemeentewijkbijduurstede.nl.

Opdracht
Dit ga je doen
Je functie is heel veelzijdig: je hebt met veel collega’s contact, dwars door de hele organisatie heen. De ene dag ben je bezig met het actualiseren van de interne control plannen, werkprogramma’s en werkplannen. De andere dag hou je interviews, leg je procesbeschrijvingen vast en voer je interne controles uit. Hieronder een greep uit je werkzaamheden:

Rechtmatigheid

  • Je zet de benodigde organisatie en middelen voor de totstandkoming van de rechtmatigheidsverantwoording neer;
  • Je voert werkzaamheden uit voor de hele organisatie voor ondersteuning en toetsing om te komen tot een rechtmatigheidsverklaring;
  • Je verzorgt stukken ter agendering van de rechtmatigheidsverklaring in het college en de raad;
  • Je legt tussentijdse verantwoording af op bevindingen en proces in het kader van rechtmatigheid aan de directie en concern control.

Verbijzonderde interne controle (VIC)

  • Je stelt IC-jaarplannen en werkprogramma’s op, inclusief de VIC (verbijzonderde interne controle). Specifiek voor deze periode beoordelen en waar nodig verbeteren van huidige controleprogramma 2022-2024;
  • Je voert interne controles uit, met ondersteuning van de interne organisatie;
  • Controle en afstemming met specifieke verbonden partijen over de opzet, bestaan en werking van de AO/IC en de controle en vastlegging hierbij;
  • Je adviseert het management van afdelingen gevraagd en ongevraagd over mogelijke verbetering in processen en controles;
  • Je komt proactief met ideeën om van gegevensgerichte controle te komen naar procesgerichte controle;
  • Je maakt organisatie breed risicoanalyses, trekt steekproeven en adviseert over de beheersbaarheid van de risico’s;
  • Je draagt zorg voor de interne controle rapportage en bent het dagelijkse aanspreekpunt voor de accountant bij de interim controle.

Overige controles en verbeter trajecten

  • Je zorgt voor het up-to-date houden van het normenkader en houdt dit in lijn met de overige procescontroles;
  • Beoordelen en actualiseren van financiële verordeningen;
  • Coördineren en ondersteunen bij het uitvoeren van 213a onderzoeken (doelmatigheidsonderzoeken)
  • Vanuit de procescontrole leg je de link met gegevensbeheer en privacy en je monitort in samenwerking met de privacy officer het risicoprofiel.

Vereisten / Kock-outcriteria
1. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als (adviseur) interne controle, accountant, businesscontroller of soortgelijke functie;
2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring binnen een gemeentelijke organisatie;
3. Afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau in economische / financiële richting;

Gunningscriteria
4. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als adviseur interne controle / accountant / businesscontroller binnen een gemeentelijke organisatie; (45 punten)
5. Aantoonbare kennis van procesmanagement (omschrijf duidelijk in het cv); (15 punten)
6. Aantoonbare werkervaring met het gevraagd en ongevraagd adviseren van management over verbetering van de processen (omschrijf duidelijk in het cv); (25 punten)
7. Maximum uurtarief van € 105,- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk en fee Flextender. (15 punten)

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Analytisch;
  • Hands-on mentaliteit;
  • Positief kritische instelling;
  • Teamplayer;
  • Schakelen tussen de diverse hiërarchische niveau’s ;
  • Communicatief vaardig (woord en geschrift).

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: ja

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 25 september 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 24 september 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 23 september 2024, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.