Adviseur Kabinet

Aanvraagnummer: 7826
Contractvorm: Detachering
Organisatie: Gemeente Wijk bij Duurstede
Locatie: Wijk bij Duurstede
Uren per week: 16 per week
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 3 maanden
Regio: Utrecht
Startdatum: 01-04-2025
Optie tot verlenging: 2 x 3 maanden
Sluitingsdatum: 17-03-2025 09:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
“Uitvoeringsvoorwaarde: Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Wijk bij Duurstede mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de Gemeente Wijk bij Duurstede. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).”
Dit is de gemeente Wijk bij Duurstede: Groot genoeg om klein te blijven
Samen met Cothen en Langbroek vormt Wijk bij Duurstede met ongeveer 24.000 inwoners en 150 medewerkers een relatief kleine gemeente, waar het fijn is om te wonen en te werken. We zijn klein en dat zien we als voordeel. Want werken voor onze gemeente wil zeggen dat je niet alleen je hoofd gebruikt, maar ook je handen uit de mouwen steekt en met je voeten in de klei staat. Je weet mét en voor wie je werkt en je ziet het resultaat van je werk in de praktijk tot stand komen. Korte lijnen met inwoners, ondernemers en het bestuur maken je werk interessant. Daarbij zetten we een gezonde dosis pragmatiek in. Naast je vakkennis is er volop ruimte om je talenten in te zetten. Het is denken én doen geblazen hier in Wijk. Daarbij vinden we het belangrijk dat we elkaar goed kennen en het leuk hebben met elkaar.
Bij de gemeente Wijk bij Duurstede verwelkomen wij graag mensen met verschillende leeftijden, achtergronden, overtuigingen en voorkeuren. We vinden het belangrijk dat jouw talenten en kwaliteiten worden benut en dat je met vertrouwen en plezier je werk kan doen. Verhalen van collega’s over hoe het is om bij ons te werken vind je op www.werkenbijgemeentewijkbijduurstede.nl.
Opdracht
De Adviseur Kabinet is binnen de gemeente de spin in het web van alles wat met kabinetszaken en representatie te maken heeft. Jij bent bij uitstek degene die alle lijntjes aan elkaar knoopt. Zeker bij belangrijke momenten neem je zelf het voortouw. Bestuurders en collega’s kunnen bij jou terecht wanneer ze advies willen hebben over protocollaire zaken. De adviseur kabinet is onder andere verantwoordelijk voor:
- het schrijven van de toespraken en voorwoorden die voortvloeien uit de kabinetswerkzaamheden;
- een ondersteunde functie naar het college van B&W en in het bijzonder de burgemeester bij het voorbereiden van officiële ontvangsten en zaken van representatieve aard;
- het behandelen van aanvragen voor koninklijke en gemeentelijke onderscheidingen;
- het behandelen van kabinetszaken van vertrouwelijke aard; het verder opbouwen en onderhouden van bestuurlijke en politieke contacten en netwerken op lokaal, regionaal en nationaal niveau;
- de organisatorische (eind-)verantwoordelijkheid voor jaarlijks terugkerende evenementen, zoals de Lintjesregen, de nieuwjaarsreceptie, de gemeentelijke Veteranenbijeenkomst, activiteiten in het kader van de herdenking en viering van 4 en 5 mei en Koningsdag.
Vereisten
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als adviseur kabinet bij een gemeente;
3. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau;
4. Uiterlijk beschikbaar per 1 april 2025 voor 16 uur per week;
Gunningscriteria
5. Minimaal 6 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als adviseur kabinetszaken bij een gemeente; (40 punten)
6. Aantoonbare werkervaring met het schrijven van toespraken en voorwoorden; (20 punten)
7. Aantoonbare werkervaring met de organisatie en coördinatie van evenementen (10 punten;
8. Aantoonbare werkervaring met het behandelen van uitvragen voor Koninklijke onderscheidingen (10 punten);
9. Aantoonbare werkervaring als adviseur van burgemeester of collega B&W (10 punten);
10. Afgeronde training/cursus op het gebied van Kabinetszaken. (10 punten)
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Je bent een prettige gesprekspartner;
- Je bent communicatief vaardig in geschrift en taal;
- Je bent accuraat, integer en stressbestendig;
- Je beschikt over een flinke dosis doorzettingsvermogen;
- Je kunt goed organiseren, analyseren en verbinden;
- Je hebt een flexibele werkinstelling.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 20 maart 2025, tussen 13:00 en 17:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 18 maart 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 17 maart 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.