Adviseur OOV – Zorg en Veiligheid

Tekstlogo met de tekst "gm gooisemeren" in kleine letters, gestileerd in een paars verloopkleurenschema.

Aanvraagnummer: 7867
Contractvorm: Detachering
Organisatie: Gemeente Gooise Meren
Locatie: Bussum
Uren per week: 20 per week
Tarief: 100 per uur
Duur van de opdracht: 3 maanden
Regio: Noord-Holland
Startdatum: 01-04-2025
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 20-03-2025 09:00

LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gooise Meren mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Organisatie
Bussum, Naarden, Muiden en Muiderberg vormen samen gemeente de Gooise Meren met ruim 60.000 inwoners. Onze organisatie is plat en overzichtelijk met 450 medewerkers. We vertrouwen elkaar, zijn wendbaar en werken doelgericht met impact voor het bestuur, de inwoners en collega’s. Ons team Openbare Orde en Veiligheid (OOV) bestaat uit zeven gedreven medewerkers, elk met een eigen specialisme. Door het vertrek van een collega is er binnen ons team geen expert meer op het gebied van Zorg en Veiligheid. We hebben onlangs een nieuwe collega aangenomen maar zonder gemeentelijke ervaring (wel ervaring op het gebied van zorg en veiligheid) en zoeken daarom een tijdelijke externe professional die taken op het gebied van zorg en veiligheid kan uitvoeren én deze nieuwe collega kan begeleiden en ondersteunen.

Opdracht
Het thema Zorg en Veiligheid omvat complexe maatschappelijke vraagstukken waarin zorg en veiligheid elkaar raken, zoals persoonsgerichte aanpak, overlast gevende personen, personen met verward of onbegrepen gedrag, Multi-probleemgezinnen, ernstige woonoverlast en de casuïstiek van het Zorg- en Veiligheidshuis. Binnen deze rol is samenwerking met partners zoals politie, het sociaal domein en andere zorgpartners essentieel. We zoeken een ervaren adviseur Openbare Orde en Veiligheid met expertise op het snijvlak van Zorg en Veiligheid die zich bezighoudt met deze vraagstukken.

Jouw rol
Je wordt tijdelijk ingezet om:
- De nieuwe collega’s binnen het team OOV inhoudelijk te begeleiden op het thema Zorg en Veiligheid, specifiek in de context van de gemeente;
- Casusregie op te pakken en de nieuwe collega’s te begeleiden in de aanpak van complexe casuïstiek; waaronder de lokale persoonsgerichte aanpak en het Zorg- en Veiligheidshuis;
- Vraagbaak te zijn voor de nieuwe collega én overige collega’s binnen het team OOV;
- Bij te dragen aan de samenwerking tussen Zorg én Veiligheid en deze integrale werkwijze verder te versterken;
- Een brug te slaan tussen het sociaal domein en de veiligheidsketen, door samen te werken met externe partners zoals politie, OM, Veilig Thuis en zorginstellingen;
- Ondersteuning te bieden aan de recent gestarte collega op het gebied van Jeugd en Veiligheid;
- Waar nodig andere OOV-gerelateerde taken op te pakken om het team te ontlasten. Dit kan bijvoorbeeld gaan om ondersteuning bij openbare orde vraagstukken.

Kennis over gemeentelijke processen, stijl van werken, politiek- en bestuurlijke advisering zal met name worden overdragen door de huidige medewerkers van het team OOV.

Vereisten
1. Uiterlijk beschikbaar per 1 april 2025 voor 20 uur per week;
2. Een maximum uurtarief van € 100,- excl. BTW / Incl. reiskosten woon – werk verkeer;
3. Aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding;
4. Aantoonbare werkervaring van wet- en regelgeving waaronder: Wet Verplichte GGZ, Wet Zorg en Dwang, Wet aanpak woonoverlast (benoem dit duidelijk in het cv);
5. Mimimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar binnen een gemeente op het snijvlak van Zorg en Veiligheid;
6.  Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag.

Gunningscriteria
7. Aantoonbare werkervaring met adviseren in een politiek-bestuurlijke omgeving (benoem dit duidelijk in het cv) (30 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met ketensamenwerking tussen zorg- en veiligheidspartners (benoem dit duidelijk in het cv) (25 punten);
9. Aantoonbare werkervaring met het gemeentelijke registratiesysteem PGAx (10 punten);
10. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als leidinggevende binnen een gemeentelijke organisatie (25 punten);
11. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring binnen een gemeente op het snijvlak van Zorg en Veiligheid (10 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
- Verbindend en communicatief sterk;
- Omgevingsbewust en bestuurlijk sensitief;
- Doortastend en analytisch;
- Stressbestendig en flexibel;
- Proactief en resultaatgericht;
- Je beschikt over uitstekende mondelinge en schriftelijke adviesvaardigheden;
- Je kunt strategisch denken en een strategie vertalen in concrete activiteiten;
- Je hebt humor.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 3 pagina's, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: de dinsdag en woensdag.
Gooise Meren hanteert hybride werken als formele werkvorm. Gezien de aard van de opdracht heeft de voorkeur om zoveel als mogelijk fysiek aanwezig te zijn. Digitaal vergaderen vindt plaats via MS Teams. Als afspraken naar mening van de opdrachtgever het best live/op kantoor plaatsvinden, wordt van inschrijver verwacht dat hij/zij daartoe bereid is en haar/zijn agenda voldoende flexibel is.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 27 maart 2025 tussen 10.00 uur en 12.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 25 maart 2025 bericht. De gesprekken vinden bij voorkeur fysiek plaats. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van de inhuuropdracht.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot donderdag 20 maart 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.


Reageer nu op deze opdracht!

(Bijna) evenveel verdienen vanuit Detachering?!

Let-op: Deze opdracht betreft een detacheringsopdracht. Deze opdracht kan niet als ZZP'er worden uitgevoerd.