Adviseur Procesmanagement Provincie

Rode banner met witte tekst met de tekst "provincie noord-brabant" in hoofdletters.

Aanvraagnummer: 13304
Contractvorm: Detachering
Organisatie: Provincie Noord-Brabant
Locatie: s-Hertogenbosch
Uren per week: 36 per week
Tarief: 100 - 110 per uur
Duur van de opdracht: 8 maanden
Regio: Noord-Brabant
Startdatum: 01-08-2025
Optie tot verlenging: 2 x 6 maanden
Sluitingsdatum: 01-07-2025 06:00

LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


Opdrachtomschrijving

Wat ga je doen?

Word jij warm van een organisatie die continu wil verbeteren? Krijg jij energie van steeds weer een stapje erbij op procesverbetering? Ben jij expert op het vlak van procesmanagement? Dan is Provincie Noord-Brabant op zoek naar jou! We zoeken een ervaren adviseur procesmanagement die onze organisatie gaat helpen om een cultuur van continu verbeteren te bereiken. Vanuit die rol ga je met proceseigenaren, medewerkers en teams aan de slag om het lean-gedachtegoed te borgen. Het uitgangspunt daarbij is dat de ‘business’ zelf verantwoordelijk is voor het beheren en continu verbeteren van de processen. Daarbij help, faciliteer, adviseer, train en enthousiasmeer jij je collega's om dit zo goed mogelijk te doen.

Team

Je maakt deel uit van het expertteam Proces- en Informatiemanagement (‘PIM-team’) dat onderdeel is van het programma Stuurinformatie en Administratie (SIA). Naast 2 andere adviseurs informatiemanagement werken hier ook adviseurs op het gebied van informatiemanagement en informatiearchticetuur. Daarnaast zoek je afstemming met de proceseigenaren en deskundigheid in de rest van bedrijfsvoering en de organisatie.

De opdracht

We zoeken een tijdelijke collega die samen met de PIM-collega’s actief met onze teams aan de slag gaat. Je verkent alle mogelijke wegen om werkzaamheden binnen de Provincie logischer en efficiënter in te richten. Je lijnt de interne processen uit en houdt ervan om alles op overzichtelijke wijze te ordenen. Jij betrekt teams bij het realiseren van verbeteringen in hun eigen werk, wat het werkplezier vergroot en het eigenaarschap aanzwengeld. Heeft iemand een procesvraag? Bij jou mogen ze aankloppen!

Concrete werkzaamheden:

• Proceseigenaren, procesbeheerders en medewerkers van Brabant worden door jouw inzet steeds enthousiaster
over continu verbeteren in hun werk.

• Door jou kan straks heel Brabant het lean-gedachtegoed dromen, het is een vanzelfsprekendheid binnen de
organisatie en is geborgd in de manier van werken.

• Jij traint (nieuwe)medewerkers op het vlak van procesmanagement en lean door interactieve trainingen en bijv.
Serious games.

• Verbeterteams in de organisatie kunnen gaan vliegen door jouw begeleiding, training, advies en faciliteerkunsten.

• Jij weet alles van de basis en de kaders van procesmanagement binnen de provincie en je beheert en bewaakt die
kaders om de organisatie optimaal te ondersteunen.

• Je bent het procesmanagement-geweten van de provincie en borgt die belangen binnen de vele initiatieven en
(verander)trajecten van de provincie.

• Je bent sparringspartner voor het management op het vlak van je expertise.

• Je voert diverse activiteiten en projecten uit die met procesmanagement te maken hebben.

Kandidaatomschrijving

Je bent een verbinder, netwerker, doorzetter en organisator die over de grenzen van het werk en de provinciale organisatie kijkt, met als doel ontwikkelen en continu verbeteren. Je bent makkelijk aanspreekbaar en mensen komen graag naar je toe voor hulp en advies. Jij draait je hand niet om een instructie of training te geven.

• Je hebt aantoonbare ervaring met procesmanagement, lean en verandermanagement.

• Je hebt ervaring in de publieke sector.

• Je bent een doortastende, overtuigende persoonlijkheid met uitstekende communicatieve vaardigheden op zowel
uitvoerend als aansturend niveau.

• Je bent een stevige en integere gesprekspartner die oog heeft voor verschillende, soms tegenstrijdige belangen, kunt
die benoemen en in perspectief plaatsen en bent goed in staat om verbinding te leggen tussen het einddoel en de
route ernaartoe.

• Je hebt een sterk analytisch vermogen en bent heel goed in staat om hoofd- en bijzaken te onderscheiden

• Je bent organisatiesensitief: je bent je ervan bewust dat jouw handelingen impact hebben op andere onderdelen van
de provinciale organisatie. Je kunt schakelen op diverse niveaus, tussen belangen en activiteiten.

Interviewplanning
We streven ernaar de gesprekken te houden op woensdag 9 juli 2025. Toelichting op rooster
De standplaats is zowel op de provincie als hybride, gemiddeld 2 tot 3 dagen hybride en 2 tot 3 dagen op de provincie. Aanwezigheid op de provincie is in ieder geval noodzakelijk op de dinsdagen in verband met het teamoverleg. Bijlagen

Eisen

  • Minimaal opleidingsniveau. Dit blijkt uit het CV.
  • WO/HBO+ werk- en denkniveau.
  • Werkervaring met procesoptimalisatie en lean. Dit blijkt uit het CV.
  • Kandidaat beschikt over minimaal 5 jaar werkervaring (opgedaan in de laatste 10 jaar) met procesoptimalisatie en lean (minimaal Green Belt certificaat, liever Black Belt).
  • ervaring met verandermanagement bij decentrale overheden. Dit blijkt uit CV.
  • Kandidaat beschikt over minimaal 3 jaar ervaring met verandermanagement bij decentrale overheden (gemeente, provincie).
  • Werkervaring bij decentrale overheden. Dit blijkt uit het CV.
  • Kandidaat beschikt over minimaal 3 jaar werkervaring bij decentrale overheden (gemeente, provincie).

    Gunningscriteria



    Weging prijsdeel: 15 %

    Opleiding: weging 10 % Kandidaat beschikt over een relevante afgeronde WO of HBO+ opleiding op het gebied van bedrijfskunde of organisatiewetenschap. Dit blijkt uit CV .
    • Geen relevante opleiding (1 %)
    • WO/HBO+-opleiding (10 %)
    10 %

    Werkervaring: weging 25 % Kandidaat beschikt over minimaal 5 jaar werkervaring (opgedaan in de laatste 10 jaar) met procesoptimalisatie en lean (minimaal Green Belt certificaat, liever Black Belt). Dit blijkt uit CV.
    • Minder dan 1 jaar ervaring (1 %)
    • 1-5 jaar ervaring of ouder dan 10 jaar (15 %)
    • > 5 jaar ervaring (25 %)
    25 %

    Werkervaring: weging 15 % Kandidaat beschikt over minimaal 3 jaar ervaring met verandermanagement bij decentrale overheden (gemeente, provincie). Dit blijkt uit CV.
    • <1 jaar (1 %)
    • 1-3 jaar, niet bij decentrale overheid (5 %)
    • 1-3 jaar, bij decentrale overheid (10 %)
    • >3 jaar, niet bij decentrale overheid (10 %)
    • >3 jaar, bij decentrale overheid (15 %)
    15 %

    Werkervaring: weging 10 % Kandidaat beschikt over minimaal 3 jaar werkervaring bij decentrale overheden (gemeente, provincie). Dit blijkt uit CV.
    • Geen ervaring (1 %)
    • 0-3 jaar ervaring (5 %)
    • >3 jaar ervaring (10 %)
    10 %

    Interview: weging 25 % Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

    Reageer nu op deze opdracht!

    (Bijna) evenveel verdienen vanuit Detachering?!

    Let-op: Deze opdracht betreft een detacheringsopdracht. Deze opdracht kan niet als ZZP'er worden uitgevoerd.