Adviseur Projectplanning – Fysiek domein

Logo van de gemeente Haarlemmermeer met kleurrijke abstracte iconen, waaronder een boom, fiets en gebouwen.

Aanvraagnummer: 2888
Organisatie: Gemeente Haarlemmermeer
Locatie: Gemeente Haarlemmermeer
Uren per week: 24 per week
Tarief: €70 - €90 per uur
Regio: Noord-Holland
Startdatum: 01-10-2024
Optie tot verlenging: n.v.t.
Sluitingsdatum: 07-08-2024 10:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Opdrachtomschrijving

In de Gemeente Haarlemmermeer is het uniek wonen en werken. De polder wordt gekenmerkt door het gemaal Cruquius, de Stelling van Amsterdam, de bruggen van Calatrava en luchthaven Schiphol. De Gemeente Haarlemmermeer is een opvallend onderdeel van de Metropoolregio door de centrale ligging tussen Amsterdam, Haarlem en Leiden.

Cluster Projecten

Cluster Projecten werkt momenteel aan een groot aantal interessante en complexe projecten en programma's binnen het fysiek domein. Denk hierbij aan de herontwikkeling van een aantal gebieden waaronder het Pionier- Bolsterrein, Hoofddorp-Noord en Hydepark. Daarnaast zijn de oude A9 in Badhoevedorp, ontwikkeling van het dynamische stadscentrum Hoofddorp en bedrijventerreinen rondom Schiphol ondergebracht bij de cluster Projecten. Afsluitend kunnen we de doortrekking van de Noord/Zuidlijn, een zeer boeiend traject, natuurlijk niet onbenoemd laten.

Cluster Projecten bestaat uit drie teams, waaronder team Projectmanagement Office (PMO).

Team PMO bestaat uit verschillende functiegroepen: projectadviseurs, projectsecretarissen en projectassistenten. Het team is verantwoordelijk voor het adviseren en ondersteunen van de (senior) projectmanagers, opdrachtgevers en het management van de cluster Projecten.

Wij zoeken....

Het bouwen aan de Gemeente Haarlemmermeer en het plannen van onze ontwikkelingsopgaven vraagt om een enthousiaste en ervaren Adviseur Projectplanning met een stevige persoonlijkheid. Iemand die past binnen het team van planning adviseurs, houdt van structureren, scherp is, goed kan communiceren en rust en overzicht bewaart.

Jouw rol

· Je werkt samen met andere adviseurs projectplanning binnen het fysiek domein;

· Je bent een verbindende schakel tussen projectteamleden en/of adviseurs op het gebied van tijd en projectfasering;

· Je stelt een integrale projectplanning op die de projectstrategie visualiseert;

· Je presenteert in projectteam-overleggen de planning en kunt deze ook in overleggen met externe partijen onderbouwen;

· Je geeft advies aan de projectmanager over de projectstrategie, coördinatie en samenhang met andere projecten;

· Je benoemt en bespreekt knelpunten, oplossingsrichtingen en scenario's;

· Je bent op hoogte van nieuwe regelgeving rondom ruimtelijke projecten en verwerkt deze in de planningen;

· Je beheert de planningsinformatie in de projectenportefeuille;

· Je draagt bij aan de samenstelling van managementrapportages.


Kandidaatomschrijving

Ben jij:

  • een ervaren adviseur projectplanning van ruimtelijke projecten?
  • een teamspeler met organisatiesensitiviteit?
  • proactief, stressbestendig en sta jij stevig in je schoenen?
  • zelfstandig, pragmatisch en toon je initiatief?
  • goed in het bewaren van overzicht en rust?
  • een gestructureerde werker met oog voor details?

Aanvullende informatie

  • maximaal 1 aanbieding per leverancier;
  • er geldt een wederzijdse opzegtermijn van vier weken en een proefperiode van vier weken;
  • facturering met betrekking tot inhuurkrachten aan de gemeente Haarlemmermeer dient digitaal en per kalendermaand te geschieden;
  • het uurtarief is inclusief reis- en verblijfkosten (woon-/werkverkeer) en exclusief btw;
  • de uitvraag betreft een all-in uurtarief;
  • eventuele indexering vindt plaats op 1 januari na minimaal 1 jaar inhuurovereenkomst conform CBS, CAO lonen per uur particuliere bedrijven;
  • van toepassing zijn de Gemeente Haarlemmermeer VNG-model algemene inkoopvoorwaarden voor Leveringen en Diensten - Versie 2021.

Kandidaatomschrijving

  • de kandidaat voldoet aan de gevraagde inzet en is beschikbaar op de gewenste startdatum of eerder;
  • de kandidaat is flexibel ten aanzien van het aantal te werken uren en werktijden;
  • de kandidaat gedraagt zich integer en houdt zich aan correcte omgangsvormen (bereid tot ondertekening integriteitverklaring conform de gedragscode van de gemeente Haarlemmermeer);
  • detacherings-/payrollbureau, intermediair of ZZP: Bent u een detacherings-/payrollbureau en/of intermediair of zzp’er? In verband met de Wet Deregulering Arbeidsverhoudingen (Wet DBA) is beoordeeld of sprake is van een arbeidsovereenkomst indien een zzp’er de opdracht zou verwerven. Aangezien er een aanmerkelijk risico op de aanwezigheid van een gezagsverhouding is en vrije vervanging van de inhuurkracht niet wenselijk/realistisch is, is gemeente Haarlemmermeer van oordeel dat het risico op een arbeidsovereenkomst te hoog is. Daarom kan een zzp’er niet rechtstreeks inschrijven op deze opdracht. Het begrip zzp’er dekt de lading overigens niet geheel. Hieronder wordt bijvoorbeeld ook een BV begrepen, die de directeur/groot aandeelhouder (DGA) wil detacheren, zonder dat er een gezagsverhouding bestaat tussen de BV en de te detacheren persoon. In verband met de Wet Deregulering Arbeidsverhoudingen (Wet DBA) moet de te plaatsen medewerker bij de opdrachtnemer in dienst zijn op basis van een arbeidsovereenkomst of de opdrachtnemer heeft met de te plaatsen medewerker een door de fiscus goedgekeurde tussenkomstovereenkomst gesloten.



Eisen

Afgeronde HBO opleiding
De kandidaat heeft, op CV aantoonbaar, een HBO opleiding afgerond, bij voorkeur op het gebied van Planologie of Bouwkunde.
Werkervaring bij overheidsinstellingen
De kandidaat heeft, op CV aantoonbaar, minimaal 3 jaar werkervaring bij overheidsinstellingen (Rijk, provincie en/of gemeente) als Adviseur Planning binnen het fysiek domein.
Aangaan vast dienst verband gemeente Haarlemmermeer
De aangeboden kandidaat is na een jaar kosteloos over te nemen van de leverancier en de kandidaat is in principe bereid om na een jaar (circa oktober 2025) rechtstreeks een arbeidsovereenkomst aan te gaan met de gemeente Haarlemmermeer.
Motivatiebrief
De motivatiebrief heeft ten minste een score van 10% van de 20% gekregen in de beoordeling door de toetsingscommissie.
Gevraagde documenten
Aanleveren na gunning
  • Integriteitsverklaring externen
  • Uittreksel KvK
  • Verklaring Omtrent Gedrag (VOG)
  • Bankrekeninggegevens d.m.v. een blanco factuur

Gunningscriteria

Weging prijsdeel: 25 %


Motivatiebrief
Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze motivatiebrief wordt beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

- Waarom wil je werken bij de gemeente Haarlemmermeer?
- Waarom spreekt de functie je aan?
- Waarom denk je geschikt te zijn voor deze functie?

We beoordelen de brief op:
- Heldere schrijfstijl;
- Mate van overtuigingskracht.


Weging: 20 %


Planning van gebiedsontwikkelingsprojecten
De kandidaat heeft, op CV aantoonbaar, ervaring met het opstellen van integrale planningen van gebiedsontwikkelingsprojecten. Benoem de voorbeelden in het CV.
  • 1 tot 3 voorbeelden (5 %)
  • 3 tot 5 voorbeelden (10 %)
  • minimaal 6 voorbeelden (15 %)
Weging: 15 %


Ervaring MS Project
De kandidaat heeft, op CV aantoonbaar, ervaring met MS Project.
  • Ervaring op project niveau van WBS, fasering en producten (5 %)
  • Ervaring op programma niveau samenstellen samenvattingsplanningen, rapportages en exportfiles (10 %)
  • Ervaring op functioneel beheer en expert niveau, Project online, waaronder onderneming gegevens kalenders, machtigingen wachtrij en database beheer, project professional, waaronder koppeling project online, cache instellingen sjablonen customfields (15 %)
Weging: 15 %


Interview
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

- Mate van enthousiasme;
- Kennis en ervaring advisering;
- Mate van aansluiting/match met het team;
- Werken in teamverband;
- Houding en gedrag;
- Flexibiliteit.


Weging: 25 %

Interviewplanning

De sollicitatiegesprekken vinden plaats met de trainee en de begeleider van het planningsbureau in week 33, op donderdag 15 augustus en in week 34, op maandag 19 augustus en dinsdag 20 augustus 2024. Aan kandidaten wordt vriendelijk verzocht bij inschrijving deze data vrij te houden.
De exacte tijdstippen worden na de selectie doorgegeven.