Adviseur Ruimtelijke Ordening

Logo van Gemeente Hardenberg met gestileerde groen-blauwe letters.

Aanvraagnummer: 7491
Organisatie: Gemeente Hardenberg
Locatie: Hardenberg
Uren per week: 36-40 uren per week uur
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: tot en met 31 december 2025
Regio: Overijssel
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: Nee
Sluitingsdatum: 04-03-2025 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
.fa { padding: 10px; font-size: 15px; width: 50px; text-align: center; text-decoration: none; margin: 5px 2px; }.fa:hover { opacity: 0.7; }.fa-facebook { background: #3B5998; color: white; }.fa-twitter { background: #55ACEE; color: white; }.fa-whatsapp { background: #25d366; color: white; }.fa-envelope { background: #808080; color: white; }.fa-linkedin { background: #007bb5; color: white; }.fa-instagram { background: #125688; color: white; }  


Let op “Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt.” 

Organisatie

Werken voor de gemeente Hardenberg: Groei en bloei met ons mee
De gemeente Hardenberg is een fantastische plek om te wonen en te werken. Hier geniet je van het mooie platteland langs de Vecht én van de gezelligheid van een stad. Terwijl veel andere gemeenten kleiner worden, blijft de gemeente Hardenberg juist groeien. Inmiddels hebben we meer dan 62.935 inwoners.

We willen Hardenberg verder laten groeien en ontwikkelen tot een moderne stad in een landelijke omgeving. Dit betekent dat we de regio willen versterken, het buitengebied aantrekkelijker willen maken en de voorzieningen willen verbeteren. We bouwen aan een duurzame economie die klaar is voor de toekomst, waarbij lokaal ondernemen een belangrijke rol speelt.

Bij ons werk je met plezier aan deze plannen, samen met 550 enthousiaste collega’s. We hechten veel waarde aan vriendelijkheid, betrouwbaarheid en een goede samenwerking. We geloven in de “De Kracht van Gewoon Doen” en pakken dingen praktisch aan.

Opdracht
Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen, wijzigen en uitvoeren van het omgevingsplan. Als initiatiefnemers (ver)bouwplannen hebben die niet binnen het omgevingsplan passen, dienen zij een principeverzoek in. Jij beoordeelt deze principeverzoeken, en toetst of de plannen ruimtelijk passend zijn. Waar nodig wijzig jij het omgevingsplan. Verder adviseer je over ruimtelijke ontwikkelingen en -procedures binnen Hardenberg. Je signaleert nieuwe ontwikkelingen in het vakgebied en vertaalt deze, waar mogelijk, naar de praktijk. Naar buiten toe ben je hét gezicht voor de uitvoering en afhandeling van principeverzoeken en wijzigingen van het omgevingsplan. Dit alles doe je samen met de collega’s van het team Ruimte & Projecten. Een team dat zich inzet voor een mooie én aantrekkelijke leefomgeving in de omgeving Hardenberg. 

Jij bent te typeren als iemand die nauwkeurig en overzichtelijk te werk gaat. Dit is nodig om de grote aanvraag aan principeverzoeken zorgvuldig af te handelen. Jij gaat voor kwaliteit in plaats van snelheid. Adviseren doe jij krachtig en overtuigend. Met oog voor de verschillende belangen. Je kunt snel schakelen tussen verschillende communicatiestijlen. Je bent voor diverse niveaus in onze organisatie - en daarbuiten - een fijne gesprekspartner. Daarbij weet je hoe het politiek-bestuurlijke samenspel in de gemeentelijke wereld werkt. Verder vragen wij:  

Vereisten
1. Aantoonbare afgeronde wo-bachelor opleiding richting Ruimtelijke ontwikkeling en/of Planologie;
2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als adviseur binnen de fysieke leefomgeving;

Gunningscriteria
3. Aantoonbare werkervaring met het afhandelen van principeverzoeken en TAM-Omgevingsplannen (20 punten);
4. Aantoonbare werkervaring met het bestemmingsplan en/of omgevingsplan, zowel ten aanzien van wijzigingen, uitwerkingen, herziening als interpretatie ervan (30 punten);
5. Aantoonbare werkervaring met het behandelen van TAM-Omgevingsplan procedures (20 punten); 
6. Aantoonbare werkervaring met de rood voor rood regeling (15 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met samenwerking in een programma met andere gemeenten (15 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
- Communicatief vaardig;
- Proactief;
- Samenwerkingsgericht;
- Affiniteit met ruimtelijke ontwikkelingen in het buitengebied.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma t/m vrij

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 17 maart 2023 vanaf 09.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 14 maart 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 4 maart 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.