Adviseur Ruimtelijke Ordening

Aanvraagnummer: 7871
Contractvorm: Detachering
Organisatie: Gemeente Zwartewaterland
Locatie: Hasselt
Uren per week: 32 - 36 per week
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 9 maanden
Regio: Overijssel
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 20-03-2025 09:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Let op! “Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Zwartewaterland mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de gemeente Zwartewaterland. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is'.
Organisatie
Beleef de Gemeente Zwartewaterland
De gemeente Zwartewaterland bestaat uit 3 kernen en een mooi buitengebied. Genemuiden staat bekend om zijn grootschalige tapijtindustrie van internationale allure. Hanzestad Hasselt kent een rijke en eeuwenoude historie. Zwartsluis heeft veel watersport en scheepsbouw en fungeert als toegangspoort naar Nationaal Park Weerribben-Wieden. Zwartewaterland is dus een bedrijvige én een groene gemeente, prachtig gelegen aan het Zwartewater. Belangrijk daarbij is het behoud van evenwicht tussen economie en ecologie. Kenmerkend is verder het respect van de mensen naar elkaar en de betrokkenheid van de gemeenschappen bij onze samenleving.
Bij de gemeente Zwartewaterland werken we met ongeveer 170 mensen. Het is overzichtelijk, persoonlijk en collegiaal. Samen creëren we de beste ondersteuning voor onze inwoners, door breed te denken op een kleinschalige manier en altijd met een passende oplossing. Daarvoor maken wij ons hard. Onze kernwaarden zijn: participatief, integer, integraal en kwaliteitsgericht.
Onze organisatie kent weinig hiërarchie en veel korte lijnen. Als medewerker van Zwartewaterland draag je grote verantwoordelijkheden. Je wordt uitgedaagd om buiten vakspecialistische kaders te denken. Daarbij hanteren we vanzelfsprekend moderne arbeidsvoorwaarden.
Vanuit ons kantoor in Hasselt, aan de rand van de binnenstad, ben je binnen 10 minuten op de A28. Prima bereikbaar vanaf bijvoorbeeld Zwolle, Meppel en Kampen.
Opdracht
Binnen de gemeente Zwartewaterland kun jij je bezig houden met het behandelen van principeverzoeken voor ruimtelijke initiatieven. Onze ambitie is om midden in de samenleving te staan. Als adviseur ruimtelijke ordening heb je een grote impact op de ontwikkeling van een (duurzame) leefomgeving in de gemeente voor onze inwoners en ondernemers.
Het team Ruimtelijke Ontwikkeling adviseert en formuleert integrale (beleids-) voorstellen samen met in- en externe partners. Je treedt op als adviseur bij initiatieven van inwoners en ondernemers (of van ons als gemeente zelf) op het gebied van ruimtelijk ordening. Hierbij maak je gebruik van expertise van collega’s van bijvoorbeeld verkeer, wonen, groen, klimaatadaptatie en vergunningverlening. Je weegt de initiatieven op ruimtelijke gronden vanuit onze omgevingsvisie en -plan.
Taken:
- Beoordelen en zo nodig opstellen van ruimtelijke onderbouwingen voor afwijkingsprocedures op grond van de Omgevingswet;
- Behandelen van individuele ruimtelijke principeverzoeken en begeleiden van bestemmings- en wijzigingsprocedures op grond van de Omgevingswet;
- Het meedenken over gemeentelijke ruimtelijke projecten en adviseren over ruimtelijke procedures en inpassing daarvan;
- Samenwerken met interne en externe stakeholders en het vertegenwoordigen van de organisatie bij overleggen en afspraken.
Jij bent een kei in communiceren, zowel schriftelijk als mondeling. Dit omvat het opstellen van adviezen, het presenteren van adviezen aan verschillende belanghebbenden en het voeren van overleg met interne en externe stakeholders. Je weet complexe vraagstukken te analyseren, knelpunten te identificeren en pragmatische oplossingen te vinden binnen de geldende kaders en regelgeving. Je hebt de lenigheid om te kijken welke mogelijkheden onze kaders bieden om initiatieven mogelijk te maken.
Vereisten
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar binnen het werkveld van ruimtelijke ordening binnen een gemeentelijke instelling;
4. Aantoonbare kennis van / werkervaring met bestemmingsplannen en Omgevingswet;
5. Beschikbaar per dinsdag 1 april 2025 voor minimaal 32 uur en maximaal 36 uur.
Gunningscriteria
6. Aantoonbare afgeronde opleiding op wo master niveau in de richting van Ruimtelijke Ordening of Planologie (35 punten);
7. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar op dit vakgebied binnen een gemeentelijke instelling (50 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met het samenwerken met interne en externe stakeholders en het vertegenwoordigen van de organisatie bij overleggen en afspraken (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld) (15 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
Communicatief ben je sterk. Je bent in gesprekken direct, doelgericht en deskundig. Daarmee verdien je het respect van collega’s en betrokkenen. En het maakt samenwerken makkelijk. Je bent sensitief voor bestuurlijke verhoudingen. Daarnaast ben je doortastend, oplossingsgericht en gericht op samenwerking.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg
Is hybride werken mogelijk: in overleg
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 26 maart 2025 van 14.00 uur tot 17.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 25 maart 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot donderdag 20 maart 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.