Fraud Blocker Adviseur verzuim en inzetbaarheid | Freelance Opdrachten

Adviseur verzuim en inzetbaarheid

Logo met de tekst "gemeente Wageningen" in gestileerd blauw lettertype.

Aanvraagnummer: 7798
Contractvorm: Detachering
Organisatie: Gemeente Wageningen
Locatie: Wageningen
Uren per week: 24 per week
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 8,5 maanden
Regio: Gelderland
Startdatum: 01-05-2025
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 17-03-2025 09:00

LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


Deel deze opdracht


Uitvoeringsvoorwaarde: Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Wageningen mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Wageningen. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Organisatie onderdeel
De gemeente Wageningen
Afdeling bedrijfsvoering, team mens en organisatie

Opdracht

  • 4-6 wekelijkse bila’s leidinggevenden verzuimcasussen;
  • 4 wekelijkse bila met arbodienst;
  • Casuisiek collegiaal overleg met M&O adviseurs;
  • Gevraagd aanwezig bij AD-onderzoek en opvolging resultaten;
  • Adviseren over interventies die Perspectiefarbodienst of derden aanbieden (2e spoor, coaching etc.) en co-financiering (elips lifeverzekeraar e.d.);
  • Monitoren verzuimtaken in AFAS verzuimportaal en bijhouden verzuimdossiers (ondersteuning casemanagement);
  • Monitoren impact en uitslagen interventies (coaching, 2e spoor);
  • Monitoren no risk polissen / vangnetten / WIA-aanvragen en WIA-voorschotten;
  • Afhandelen juridische verzuimdossiers (2e/3e ziektejaar/ ontslag/VSO ) i.s.m. M&O adviseurs / Robidus / IJK/ UWV en partijen als POSGen externe partners;
  • Per kwartaal doorgeven Robidus langdurig verzuim;
  • Rapporteren over langdurig verzuim aan externe partner;
  • Per kwartaal afspraak Robidusmet externe partner langdurig verzuim doornemen (WGA casemanagement).


Vereisten

1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Aantoonbare werkervaring als HR-adviseur binnen een gemeente;
3. Aantoonbare kennis van de WIA;
4. Aantoonbare werkervaring als adviseur en/of casemanager verzuim.

Gunningscriteria
5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als HR-adviseur binnen een gemeente (30 punten);
6. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als adviseur en/of casemanager verzuim (25 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met het afhandelen van juridische verzuimdossiers (25 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met AFAS (20 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
- Uitdrukkingsvaardigheid (mondeling);
- Uitdrukkingsvaardigheid (schriftelijk);
- Zakelijke diplomatie;
- Motiveren;
- Resultaatgericht werken;
- Samenwerken;
- Overtuigen;
- Assertiviteit;
- Luisteren;
- Empathie;
- Besluitvaardigheid;
- Organiseren;
- Kritisch.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9 CAO Gemeenten. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk:

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 19 maart 2025, vanaf 13.30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 18 maart 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 17 maart 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.


Reageer nu op deze opdracht!

(Bijna) evenveel verdienen vanuit Detachering?!

Let-op: Deze opdracht betreft een detacheringsopdracht. Deze opdracht kan niet als ZZP'er worden uitgevoerd.