Aanvraagnummer: 1805
Organisatie: Gemeente Wijdemeren
Locatie: Wijdemeren
Uren per week: 36 per week
Tarief: €97,50 per uur
Regio: Utrecht
Startdatum: Zo snel mogelijk
Optie tot verlenging: 1 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 05-06-2024 09:00
Deel deze opdracht
Organisatie
Wij zijn #WijvanWijdemeren! Met ongeveer 200 mensen zetten wij ons in voor ruim 25.000 inwoners. We zijn een uitdagende werkgever die continue in ontwikkeling is. Kenmerkend zijn de prettige informele werksfeer, de korte lijnen en de diverse ontwikkelingsmogelijkheden. Omdat we relatief klein zijn, weten collega’s elkaar snel te vinden en kun je nog echt een verschil maken. Ook schakel je regelmatig tussen diverse rollen. Zo organiseer, adviseer én voer je vaak ook uit. Het verder ontwikkelen van onze organisatie staat de komende jaren bij ons centraal. Ons doel? Binnen de mogelijkheden zo goed mogelijk aansluiten bij de behoeften van onze inwoners, ondernemers en maatschappelijke organisaties. Onze kernwaarden zijn: eigenaarschap, eigentijds en vernieuwend, inclusief, benaderbaar en professioneel. Wijdemeren is een schitterende groene gemeente in Gooi & Vecht tussen Amsterdam en Utrecht. De dorpen die samen de gemeente vormen, liggen tussen prachtige wateren en ongeëvenaard natuurschoon waaronder de Loosdrechtse Plassen. De combinatie van natuur en kleine dorpen dichtbij de Randstad geeft precies weer hoe het werken bij ons is: afwisselend!
Opdracht
In deze opdracht ligt de nadruk op van de volgende werkzaamheden: - Projectleiding opvang en huisvesting Oekraïne en Statushouders;
- Projectleiding Statushouders en Oekraine op het gebied van integratie, participatie en re-integratie.
- Aanspreekpunt extern op het gebied van de spreidingswet.
- Het vinden en openen van opvanglocaties. Dat vraagt om creativiteit en out-of-the-box oplossingen, passend bij de cultuur van de gemeente.
- Je werkt met een projectgroep aan verbinding en draagvlak voor de opvang binnen de gemeente.
- Deelnemen aan de stuur-, project,- en werkgroepen;
- Het adviseren van het management en de portefeuillehouder ten behoeve van de opvang en huisvesting en het vluchtelingenbeleid; je bent op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en informatie van de rijksoverheid bijv. over bekostiging, opgaven asiel/Oekraïense ontheemden/statushouders etc.
- Het beantwoorden van de adviesvragen van het bestuur en management;
- Voorbereiden van de stuur-, project,- en werkgroepen die dienen om informatie te verzamelen voor de implementatie van het project -en implementatieplan;
- Je onderhoudt contacten met stakeholders, andere relevante organisaties en belanghebbenden binnen en buiten de gemeentelijke organisatie. Denk aan: lokale en regionale partners, zoals provincie, veiligheidsregio, COA, welzijnsorganisaties, onderwijs- en zorginstellingen.
- Deelname aan regionale overleggen.
- Het overzien van ontwikkelingen in het werkveld van landelijk tot provinciaal, en kunt deze duiden, samenbrengen en vertalen in concrete adviezen.
- Je begeleidt en bewaakt de verschillende processen en stuurt op samenhang.
- Je houdt het (financiële) overzicht en bewaakt de voortgang van verschillende trajecten
- De werkzaamheden te borgen in de lijn van de organisatie.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Uiterlijk beschikbaar per 1 juli voor 36 uur per week; 2. Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor bachelor
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als Projectleider/coördinator/adviseur op het gebied van huisvesting;
4. Een maximum uurtarief van €97,50,- exclusief BTW/inclusief reiskosten woon-werk verkeer.
Gunningscriteria (weging)
5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider/coördinator/adviseur binnen het Sociaal Domein en specifiek voor opvang en huisvesting van Oekraïners en/of Statushouders (40 punten); 6. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider/coördinator/adviseur binnen het Sociaal Domein en specifiek voor integratie, participatie en re-integratie van Oekraïners en/of Statushouders (40 punten);
7. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar binnen het Sociaal domein (20 punten);
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.