Aanvraagnummer: 7250
Organisatie: Gemeente Zoetermeer
Locatie: Zoetermeer
Uren per week: 24 tot 32 uur
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: zo snel mogelijk
Optie tot verlenging: 2 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 28-02-2025 09:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Deel deze opdracht
Let op! Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzpāer toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzpāer uit te voeren. Zzpāers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzpāer gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het āopmerkingenā veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt.
Organisatie
Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen.
Samen, open, flexibel en lerend creƫren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeƫn en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag Ʃn morgen. Dat is de misse waar wij voor gaan!
De afdeling Personeel & Organisatie (P&O) bestaat uit ruim dertig medewerkers en wordt gevormd door de teams Beleid, Advies, Recruitment en de HR Servicedesk. Met veel enthousiasme houden zij zich dagelijks bezig met het ontwikkelen, uitvoeren en implementeren van HR-beleid en organisatieadvies. Als sparringpartner voor zowel de directie, management en medewerkers leveren ze een belangrijke bijdrage leveren aan de ontwikkelingen van de stad en organisatie. Naast het afdelingshoofd zijn er twee teammanagers.
Opdracht
De focus van jou als afdelingshoofd/MT-lid ligt bij de rol van manager, gevolgd door leider en coach.
Als afdelingshoofd P&O geef je leiding aan twee teammanagers, de secretaresse en rapporteer je aan de directeur in-en externe dienstverlening. P&O wil een afdeling zijn die, samen met de organisatie, de voorwaarden voor bevlogen mensen in een inclusieve organisatie creƫert.
Als lid van het gemeentelijk managementteam draag je bij aan strategische besluitvorming en organisatieontwikkeling.
Het afdelingshoofd zorgt voor een samenhangende en effectieve P&O-afdeling, adviseert het college en directieteam over HR-vraagstukken en vertaalt gemeentelijke/bestuurlijke ambities naar concrete HR-oplossingen. Het bevorderen van duurzame inzetbaarheid, bevlogenheid, diversiteit, inclusiviteit en gelijkwaardigheid speelt een belangrijke rol. En het vinden, binden en boeien van de juiste medewerkers.
Overige opgaven die de komende periode spelen zijn: uitvoering geven aan de sturingsfilosofie, de mogelijke implementatie van het functiewaarderingssysteem HR21 en wet DBA-conform inhuurbeleid.
Het gemeentelijk managementteam bestaat uit directieleden en collega afdelingshoofden. Samen zetten jullie de strategische koers uit, ook van die van de afdeling P&O. Je handelt in het belang van de hele organisatie en laat dit voorgaan op het afdelingsbelang. Een gezamenlijke opgave zijn de komende bezuinigingen, daarnaast heb je regelmatig contact met de ondernemingsraad en het lokaal overleg.
Vereisten
1. De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 6 maanden niet 3 overeenkomsten met een totale duur van 24 maanden gehad bij de opdrachtgever. (Dit criterium is niet van toepassing op kandidaten die een vast dienstverband hebben bij de uitlenende partij.);
2. Aantoonbare werkervaring als afdelingshoofd P&O bij een overheidsorganisatie;
3. Minimaal een afgeronde WO-bachelor opleiding;
Gunningscriteria
4. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als afdelingshoofd P&O (40 punten);
5. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als afdelingshoofd P&O bij een 100.000+ gemeente (20 punten);
6. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met organisatieontwikkeling en het bevorderen van talentmanagement en leiderschapsontwikkeling, licht dit toe middels een referentieproject in een aparte alinea
van het cv (25 punten);
7. Aantoonbare ervaring met de implementatie van HR21, benoem waar deze is opgedaan (15 punten).
Competenties
- Mensgericht;
- Resultaatgericht;
- Verbinder;
- Goed leiderschap;
- Moreel kompas;
- Politieke en bestuurlijke sensitiviteit.
Schaal
Deze opdracht is ingedeeld in Schaal 14 (nieuwe structuur).
Benodigd aantal professionals:
1.
CV-eisen
Maximaal 5 paginaās, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt uitgevoerd op de volgende werkdagen: maandag t/m vrijdag.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 13 maart 2025 van 11:00 uur tot 15:30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 7 maart 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot vrijdag 28 februari 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.