Fraud Blocker Afdelingsmanager Publiekszaken - Freelance Opdrachten

Afdelingsmanager Publiekszaken

Logo van 1stroom, voorzien van gestileerde blauwe en groene tekst, met daaronder de slogan "duiven & westervoort".

Aanvraagnummer: 1804
Organisatie: 1Stroom
Locatie: 1Stroom
Uren per week: 36
Tarief: €100 - €110 per uur
Regio: Gelderland
Startdatum: 01-07-2024
Optie tot verlenging: Ja, 1 maal met maximaal 6 maanden door opdrachtgever
Sluitingsdatum: 10-06-2024 13:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Opdracht omschrijving

1Stroom is een organisatie die zich kenmerkt door korte lijnen en betrokken collega’s en die zich laat leiden door de kernwaarden ‘ vertrouwen, aandacht en verantwoordelijkheid’. Onze medewerkers, de directie en de afdelingsmanagers geven samen vorm aan onze missie: een veerkrachtige organisatie midden in een vitale samenleving.

Met ruim 300 medewerkers werken we aan het realiseren van de ambities van de gemeentebesturen van Duiven en Westervoort. We zijn verantwoordelijk voor de dienstverlening aan de ruim 40.000 inwoners, de ondernemers, instellingen en verenigingen van beide gemeenten. Deze complexe dynamiek maakt ons werk bijzonder en uitdagend.

De organisatie bevindt zich midden in een veranderproces voor de directie en management.

Wat doen wij?

Wij staan als afdeling Publiekszaken voor een optimale en klantvriendelijke dienstverlening aan inwoners, ondernemers en maatschappelijke partners en aan de collega’s en het bestuur van 1Stroom. Met onze diensten zorgen we voor een prettige ontvangst en een gastvrij onthaal. We zorgen onder meer voor de levering van diverse producten en diensten aan inwoners (zoals reisdocumenten, rijbewijzen, uittreksels, verhuizingen, huwelijken) en zijn het eerste aanspreekpunt voor hen. Daarnaast verzorgen wij de publiekscontacten via de klantkanalen balie, telefonie, post, e-mail, website en sociale media. Verder zorgen we ervoor dat alle facilitaire zaken in de twee gemeentehuizen op orde zijn en zijn we verantwoordelijk voor het document- en informatiebeheer binnen de organisatie.


Verantwoordelijkheden

Jouw taken

  • Als hoofd van de afdeling publiekszaken geef je leiding aan een afdeling van ongeveer 45 medewerkers verdeeld over de teams KCC, Burgerzaken, Informatiebeheer en de Facilitaire dienst. Je biedt coaching, begeleiding en ondersteuning aan je teamleden om hen te helpen bij het vervullen van hun functie en hun persoonlijke ontwikkeling. Verder zullen jouw werkzaamheden bestaan uit:
  • Verantwoordelijkheid voor zowel de prestaties als de professionele ontwikkeling van de medewerkers binnen jouw afdeling ligt in jouw handen;
  • Samen met de directie en de andere managers draag je bij aan een voortdurende groei en ontwikkeling van onze organisatie;
  • Je zet bestuurlijke en managementbesluiten om in concrete werkzaamheden voor je afdeling, projecten en programma’s;
  • Je bent als eerste aanspreekpunt van de portefeuillehouder de verbindende schakel tussen de medewerkers en het bestuur;
  • Je stimuleert vernieuwing, professionele groei en de doorontwikkeling van de afdeling;
  • Je creëert draagvlak voor de visie en het beleid van onze organisatie;
  • Je onderhoudt een netwerk van relevante partijen en belanghebbenden om de belangen van de organisatie te behartigen.

Beschikbaarheid

De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 juli 2024 tot en met 31 december 2024 voor 36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.


Overige eisen

U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 toe.

Ruime ervaring in een leidinggevende functie. Dit blijkt uit het ingediende CV en/of een beschirijving.

HBO/WO


Gunningscriteria

Sortering
Beste prijs-kwaliteitsverhouding
Gewicht van prijs : 20 %
Gewicht van kwaliteit : 80 %
Uitleg gunningscriteria

Top

Op basis van de beste kwaliteit-prijsverhouding (BKPV) wordt de top van kandidaten samengesteld. Op basis van de gespreksresultaten wordt één kandidaat geselecteerd. In het geval er uit de gesprekken geen geschikte kandidaat naar voren komt, worden de volgende CV's beoordeeld; zonodig te herhalen tot de selectie is voltooid.

De BKPV komt als volgt tot stand:

prijs score = ( 1 - ( ( uw prijs - laagste prijs ) / laagste prijs ) ) * 100 , maar nooit lager dan 0
kwaliteit score = behaalde kwaliteitspercentage
totaal score = ( prijs score * prijs weging ) + ( kwaliteit score * kwaliteit weging )


Gunningscriteria Kwaliteit

50 %

Inhoudelijke kennis en ervaring met de werkzaamheden zoals omschreven in de opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden. Meer dan 10 jaar ervaring scoort 5 punten Meer dan 5 jaar ervaring scoort 3 punten Minder dan 5 jaar ervaring scoort 0 punten. Wanneer deze ervaring geen betrekking heeft op de afgelopen 3 kalenderjaren, wordt de waardering 1 stap verlaagd (van 5 naar 3 punten of van 3 naar 0 punten).

30 %

Ervaring en vaardigheden in het coachen medewerkers binnen dienstverlening Meer dan 10 jaar ervaring scoort 5 punten Meer dan 5 jaar ervaring scoort 3 punten Minder dan 5 jaar ervaring scoort 0 punten. Wanneer deze ervaring geen betrekking heeft op de afgelopen 3 kalenderjaren, wordt de waardering 1 stap verlaagd (van 5 naar 3 punten of van 3 naar 0 punten).

20 %

Externe beschikt over een heldere motivatie om deze opdracht uit te voeren. 1Stroom vindt het belangrijk te horen waarom deze opdracht kandidaat aanspreekt en wat deze hieraan kan bijdragen. Wat zijn belangrijke eigenschappen van de kandidaat die deze opdracht tot een succes kunnen maken. Een volledige, heldere motivatie, specifiek gericht op deze opdracht en waarbij de eigenschappen aansluiten bij de bedrijfscultuur van 1Stroom scoort 5 punten. Een deels volledige, heldere motivatie waarbij de eigenschappen minder aansluiten scoort 3 punten. Een onduidelijke motivatie die aanknopingspunten mist om deze opdracht tot een succes te maken en om tot verbinding te komen met het team scoort 0 punten.


Gunningscriterium Prijs

Minimaal: € 100,00
Maximaal: € 110,00

Inclusief alle kosten, exclusief BTW.

Competenties te toetsen in interviewfase

Beschrijving (uitleg)

Verantwoordelijkheid, creativiteit, visie, coachen en omgevingsbewustzij, procesmanagement en borgen van processen.


Interviewfase

Beschrijving (uitleg)

Uitsluitend de Externen die na een schriftelijke beoordeling van de Offertes in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen worden uitgenodigd voor een interview.

Indien na de schriftelijke beoordeling van de Offertes blijkt dat er meer dan drie Externen in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal de score op (sub)gunningcriterium kwaliteit van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.

Indien ook in dat geval meer dan drie Externen in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal het (sub)gunningcriterium prijs van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.

Indien ook in dat geval meer dan drie Externen in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen alle betrokken Externen worden uitgenodigd voor een interview.

De interviews zullen plaatsvinden in week 24. Gelieve hier rekening mee te houden.