Agrarische toezichthouder

Logo van Omgevingsdienst Regio Arnhem met een abstract ontwerp met blauwe en groene rondingen boven een bruine vorm en bedrijfsnaam in zwarte tekst.

Aanvraagnummer: 8344
Contractvorm: Detachering ZZP
Organisatie: Omgevingsdienst Regio Arnhem
Locatie: Arnhem
Uren per week: 32
Tarief: 85 per uur
Duur van de opdracht: 8 maanden
Regio: Gelderland
Startdatum: 01-05-2025
Optie tot verlenging: ja
Sluitingsdatum: 06-04-2025 23:59

LET OP! Deze opdracht is gesloten



Opdracht omschrijving

Wij zijn vanwege uitbreiding van werkzaamheden op zoek naar twee agrarische milieu-inspecteurs die in overleg met onze andere inspecteurs circa 100 milieucontroles bij agrarische bedrijven gaan uitvoeren voor 32 uur per week.

Wat houden de controles in?

  • Voor de controle dient het digitale dossier op relevante milieu-items bestudeerd te worden;
  • Het vergunde kader moet getoetst worden aan huidige agrarische milieuregelgeving/BBT en IPPC;
  • Je plant zelf de fysieke controle op locatie;
  • Als vergund kader niet actueel is dan het bedrijf, in overleg met collega’s, aanschrijven voor het aanpassen van de vergunning;
  • De milieu-relevante gegevens worden verzameld (bijv. dieraantallen, tanks, mestbassin, luchtwassers, voorzieningen, keuringen etc.);
  • Toetsen van energieverbruik aan de milieu-relevante regelgeving en vervolgacties zoals een energie controle uitzetten. Bij midden- en grootverbruikers wordt getoetst of er wordt voldaan aan de informatieplicht. Het feitelijk uitvoeren van een controle op deze informatieplicht of de erkende maatregelen lijst behoort niet tot de opdracht;
  • Voor de controle van de ZSS stoffen maakt onderdeel uit van de controle, over de wijze waarop wordt je geïnstrueerd;.
  • Toetsen of de aangetroffen situatie overeenkomt met de gemelde of vergunde situatie;
  • Er moet een checklist worden ingevuld waaruit blijkt welke SBI en MBA’s van toepassing zijn.
  • Foto’s die de overtreding ondersteunen worden aan het dossier toegevoegd;
  • Aan het einde van de controle worden de resultaten van de controle met de inrichting houder besproken samen met de gekoppelde hersteltermijn.
  • Ter verbetering/controle van ons bedrijvenbestand controleer door middel van een gevelcheck links en/of rechts gevestigde bedrijven van de gecontroleerde inrichting.
  • Je legt alle bevindingen van de situatie in OpenWave;
  • Als daar aanleiding voor is wordt door jou een hercontrole ingepland en uitgevoerd. Eventueel worden opvolgende handhavingsactie met onze BOA’s en/of juristen opgepakt.
  • De gecontroleerde bedrijven ontvangen vanzelfsprekend een afschrift van controlerapport(-en) met een bevindingen brief. Hierbij vormen collegiale en/of juridische toetsen is onderdeel van de kwaliteitscyclus;
  • Het oppakken van omgevingsmeldingen/klachten met een agrarische oorsprong kunnen ook tot de werkzaamheden behoren;
  • Bij de Omgevingsdienst Regio Arnhem werken wij integraal, dit betekent dat je tijdens de controle een oor- en oog-functie hebt voor collega toezichthouders (zowel intern als extern).

Voor de uitvoering van de agrarische controles hanteren wij de volgende voorwaarden:

  • Je hebt minimaal 5 jaar relevantie werkervaring.
  • De controles worden uitgevoerd in de periode april – december 2025.
  • Je werkt binnen ons zaak systeem OpenWave
  • Je werkt en registreert conform de Landelijke Handhaving Strategie Omgevingswet (LHSO).

Wensen

  • Je voldoet aan de kwaliteitscriteria 3.0 voor toezicht;
  • Je hebt minimaal vijf jaren ervaring als agrarisch Milieu-inspecteur bij een Omgevingsdienst of hebt gelijkwaardige werkzaamheden uitgevoerd;
  • Je hebt een relevante HBO opleiding met bijbehorende relevantie (vervolg-)opleidingen/ trainingen
  • De werkzaamheden die je uitvoert voldoen aan de VTH-Kwaliteitscriteria.
  • Je hebt een Rijbewijs B, dienstreizen met eigen auto worden vergoed, ook hebben we pool-auto’s ter beschikking.

Beschikbaarheid

  • Je bent inzetbaar vanaf 1 mei 2025 tot 1 januari 2026. In onderling overleg kan deze opdracht worden verlengd. Hierover zullen we in november 2025 afspraken maken.
  • Graag maken wij gebruik van de mogelijkheid om deze opdracht zonder bijkomende kosten in een (vast of tijdelijk) dienstverband om te zetten.

Verantwoordelijkheden

Arbeidsrelatie: De toezichthouders werken op basis van een zelfstandige opdracht en zijn niet in dienst van de Omgevingsdienst Regio Arnhem. Er is geen sprake van een dienstverband.

Modelovereenkomst: De samenwerking tussen de toezichthouders en de Omgevingsdienst Regio Arnhem wordt vastgelegd in een modelovereenkomst die door de Belastingdienst is goedgekeurd.

Werkzaamheden: De toezichthouders zijn verantwoordelijk voor het zelfstandig plannen en uitvoeren van milieucontroles bij agrarische bedrijven. Zij bestuderen het digitale dossier, toetsen het vergunde kader aan de huidige agrarische milieuregelgeving en verzamelen milieu-relevante gegevens. Hieronder zijn de verdere details beschreven.

Vergoeding en middelen:  De toezichthouders ontvangen een vergoeding voor hun diensten. Zij maken gebruik van hun eigen bedrijfslaptop en telefoon, en krijgen een sim-kaart ter beschikking. Een legitimatiebewijs en kleding met het logo van de Omgevingsdienst Regio Arnhem, te dragen tijdens de controles, worden verstrekt.

Handhaving:  De Belastingdienst voert strengere controles uit om schijnzelfstandigheid te voorkomen. Zowel de toezichthouders als de Omgevingsdienst Regio Arnhem dienen zich aan de Wet DBA te houden.

Flexibiliteit:  De toezichthouders hebben de vrijheid om bij verschillende opdrachtgevers te werken zonder bang te zijn voor misclassificatie als werknemer.

Eisen

Beschikbaarheid

De kandidaten zijn inzetbaar vanaf 01-05-2025 tot en met 31-12-2025. voor 32. uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Overige eisen

U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe. U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template en alle gevraagde onderdelen in te vullen.
minimaal vijf jaren ervaring als agrarisch Milieu-inspecteur bij een Omgevingsdienst of hebt gelijkwaardige werkzaamheden uitgevoerd
je voldoet aan de kwaliteitscriteria 3.0 voor toezicht

Gunningscriteria

Sortering

Beste prijs-kwaliteitsverhouding
Gewicht van prijs : 50 %
Gewicht van kwaliteit : 50 %


Uitleg gunningscriteria

Top

Op basis van de beste kwaliteit-prijsverhouding (BKPV) wordt de top van kandidaten samengesteld. Op basis van de gespreksresultaten wordt één kandidaat geselecteerd. In het geval er uit de gesprekken geen geschikte kandidaat naar voren komt, worden de volgende CV's beoordeeld; zonodig te herhalen tot de selectie is voltooid.

De BKPV komt als volgt tot stand:

prijs score = ( 1 - ( ( uw prijs - laagste prijs ) / laagste prijs ) ) * 100, maar nooit lager dan 0
kwaliteit score = behaalde kwaliteitspercentage
totaal score = ( prijs score * prijs weging ) + ( kwaliteit score * kwaliteit weging )

Gunningscriteria Kwaliteit

40 %
Zie opdrachtomschrijving
40 %
Zie opdrachtomschrijving
20 %
Zie opdrachtomschrijving

Gunningscriterium Prijs

Maximaal: € 85,00
Inclusief alle kosten, exclusief BTW.

Competenties te toetsen in interviewfase

Beschrijving (uitleg)

1.

Interviewfase

Beschrijving (uitleg)

Uitsluitend de Externen die na een schriftelijke beoordeling van de Offertes in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen worden uitgenodigd voor een interview.

Indien na de schriftelijke beoordeling van de Offertes blijkt dat er meer dan drie Externen in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal de score op (sub)gunningcriterium kwaliteit van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.

Indien ook in dat geval meer dan drie Externen in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal het (sub)gunningcriterium prijs van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.

Indien ook in dat geval meer dan drie Externen in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen alle betrokken Externen worden uitgenodigd voor een interview.

De interviews zullen plaatsvinden op 22 april 2025. Gelieve hier rekening mee te houden.