Aanvraagnummer: 7712
Contractvorm: Detachering ZZP
Organisatie: Gemeente Nieuwegein
Locatie: Nieuwegein
Uren per week: 32 per week
Tarief: 102 per uur
Duur van de opdracht: 12 maanden
Regio: Utrecht
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: 2 x 12 maanden
Sluitingsdatum: 20-03-2025 09:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Deel deze opdracht
Nieuwegein
De Utrechtse regio doet het goed! En daarmee Nieuwegein ook. We zijn een centraal gelegen stad met veel ruimte en groen, uitstekende voorzieningen en (moderne) woningen. Nieuwegein is een jonge, levendige stad met historische accenten. Dit brengt ook uitdagingen met zich mee met vragen als hoe blijft Nieuwegein een aantrekkelijke stad om in te wonen en te werken? Hoe blijven we bereikbaar en kunnen bewoners in de buurt spelen of recreƫren? Onze professionals werken samen met inwoners, partners, ondernemers en het bestuur aan deze vraagstukken.
Een belangrijke ambitie is dat Nieuwegein een veilige, gezonde, gelukkige en groene stad is, ook voor de komende generaties. We bouwen 5.000 nieuwe woningen Ć©n we zetten ons in voor een energieneutraal Nieuwegein in 2040 en een klimaatadaptieve stad in 2050.
Lees meer over de ambitieuze omgevingsvisie https://www.nieuwegein.nl/wonen-en-leefomgeving/omgevingswet/omgevingsvisie.
Waar kom je te werken?
Bij het Ruimtelijk Domein werk je met ruim 100 professionals, in vier deelteams, enthousiast en met elkaar aan het mooier, duurzamer en veiliger maken van de stad. Samen ontwikkelen en realiseren zij beleid, gebiedsontwikkelingen (City, A12 en Rijnhuizen), ruimtelijke projecten en programmaās. De RDāers werken hybride en flexibel. Het overleg met het bestuur is collegiaal en laagdrempelig. Het team Omgevingswet & Vergunningen bestaat uit zoān 15 medewerkers, waaronder casemanagers (5), RO-ers (4), het omgevingsloket (3) en het beheer en ontwikkeling van het zaaksysteem (2).
Opdracht
Wij hebben ruimte voor een casemanager voor 24-32 uur voor een periode van tenminste 1 jaar. Dit willen we door 1 persoon laten invullen. Daarna bestaat de mogelijkheid voor verlenging, afhankelijk van de werkvoorraad, wellicht met aanpassing van de uren.
Als casemanager handel je eenvoudige tot complexe conceptverzoeken en vergunningsaanvragen voor bouwwerkzaamheden af, al dan niet gecombineerd met afwijkingen van het omgevingsplan of activiteiten voor aanleggen, uitweg of monumenten. Je bent daarbij verantwoordelijk voor de toets aan de relevante wetgeving en beleid, je bent het aanspreekpunt voor externen (aanvrager, omwonenden, adviseurs zoals de brandweer en de welstandscommissie) en internen (adviseurs, specialisten, toezichthouders, management en bestuur). Ook behandel je zienswijzen, bezwaren en beroep bij omgevingsvergunningen.
Wat zoeken we
Wij zoeken een enthousiaste casemanager met een afgeronde mbo-niveau 4 opleiding (Bouw, Milieu en/of Planologie) en zeer ruime werkervaring in een vergelijkbare functie bij een gemeente of in de bouwwereld. Met een relevante hbo-opleiding en enkele jaren werkervaring op zak, kun je deze functie ook met plezier vervullen.
Verder heb je aantoonbare kennis op het gebied van plantoetsing bij vergunningaanvragen en bestemmingsplannen/omgevingsplan en je hebt kennis van de laatste ontwikkelingen binnen het omgevingsrecht, met name over het (gemeentelijke) beleid over bouw en ruimtelijke ordening.
We verwachten dat je een klantgerichte en slagvaardige instelling hebt, initiatief neemt en over goede mondelinge en schriftelijke vaardigheden beschikt. Je bent open, hebt een verbindende instelling en kan goed samenwerken.
Vereisten
1. Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal mbo 4 niveau;
2. Aantoonbare werkervaring met de WABO/Omgevingswet;
3. Geef duidelijk aan in het cv hoeveel uur je per week beschikbaar bent voor het komende jaar.
Gunningscriteria (weging)
4. Een afgeronde opleiding op minimaal HBO Bachelor niveau in de richting van Bouw, Milieu of Planologie (20 punten);
5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als Casemanager Omgevingsvergunningen/WABO (30 punten);
6. Maximaal uurtarief van ā¬ 102,- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon- werkverkeer (20 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met Rx.mission (benoem dit duidelijk in het cv) (10 punten);
8. Aantoonbare werkervaring binnen een gemeentelijke instelling (20 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Je bent pro-actief;
- Je hebt kennis van planologisch juridische procedures, de Wabo/Omgevingswet en het Bouwbesluit/Besluit bouwwerken leefomgeving;
- Je bent klantgericht;
- Je bent pragmatisch, resultaat- en oplossingsgericht;
- Je bent snel en accuraat;
- Je bent communicatief vaardig;
- Je bent in staat samen te werken.
CV-eisen
Maximaal 5 paginaās, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: maandag t/m vrijdag.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 27 maart tussen 09.00 en 13.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 26 maart 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot donderdag 20 maart 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.