Fraud Blocker Allround Inkomensconsulent | Freelance Opdrachten

Allround Inkomensconsulent

Logo van alphen aan den rijn, met de naam in blauwe tekst met een gestileerde blauwe boog over de laatste drie woorden.

Aanvraagnummer: 5721
Organisatie: Gemeente Alphen aan den Rijn
Locatie: Alphen aan den Rijn
Uren per week: 36 uur
Tarief: Geen maximum
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: 02-01-2025
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 13-12-2024 12:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie
Wij zijn een gemeente met meer dan 100.000 inwoners, onderdeel van het regionaal samenwerkingsverband Holland Rijnland en deelnemer aan de G40. Proberen, experimenteren en in de praktijk ontwikkelen. Wij zijn de Gemeente Alphen aan den Rijn. Bij ons werk je met plezier, vanuit gezamenlijke doelen en het collectief.

We leveren toonaangevende dienstverlening en zijn een flexibele organisatie. We bewegen mee met maatschappelijke ontwikkelingen en vernieuwen continu. We leren door te doen. Samenwerkingsgericht, resultaatgericht, klantgericht en veranderingsbereid zijn onze kernwaarden. Met elkaar werken wij aan het beste resultaat voor onze inwoners.

Opdracht
Werken vanuit een pool van externe inkomensconsulenten aan verschillende deelopdrachten binnen het team Inkomen. Hierbij vinden wij het belangrijk dat medewerkers in deze pool elkaar aanvullen in vaardigheden, competenties en specialismen. Dit wordt meegenomen in de selectie.

  • Ondersteuning bij de inhaalslag op dienstverlenende gesprekken;
  • Afnemen van achterstanden door uitgevallen medewerkers;
  • Afvangen van extra intakegesprekken levensonderhoud;
  • Begeleiding van een trainee bij opbouw van kennis en caseload;
  • Expertise met de doelgroep statushouders.

Jouw werk bevat o.a. de volgende taken (afhankelijk van de deelopdracht):

  • Begeleiden van een trainee bij kennisopbouw en caseloadbeheer;
  • Voeren van klantgesprekken over voorlichting, advisering, rechtmatigheid en doelmatigheid;
  • Uitvoeren van intakegesprekken voor aanvragen levensonderhoud en/of bijzondere bijstand;
  • Zelfstandig afhandelen van aanvragen levensonderhoud en/of bijzondere bijstand;
  • Opstellen van beschikkingen;
  • Informeren van klanten over rechten en plichten;
  • Beheren van een eigen klantenbestand;
  • Regie voeren over het participatietraject van klanten;
  • Uitvoeren van beëindigingsonderzoeken.

Vakanties worden altijd in overleg met het team gepland.

Vereisten / Knock-outcriteria

  1. Minimaal 4 jaar werkervaring met de uitvoering van de Participatiewet;
  2. Minimaal 2 jaar werkervaring met statushouders in relatie tot rechtmatigheidstaken van de Participatiewet;
  3. Beschikbaar per 2 januari 2025 voor 36 uur per week.

Gunningscriteria

  1. Minimaal 5 jaar werkervaring bij een gemeente of sociale dienst op het gebied van inkomen (30 punten);
  2. Minimaal 2 jaar werkervaring met de Participatiewet gericht op statushouders (20 punten);
  3. Kennis van voorliggende voorzieningen (recht op WW, ZW, etc.) en fraudealertheid (15 punten);
  4. Kennis van het systeem SuiteWIZ (15 punten);
  5. Kennis van het systeem Suwinet (10 punten);
  6. Ervaring met DVG-gesprekken en participatie-intakes (10 punten).

Vermeld in het cv duidelijk hoe u / de aangeboden kandidaat aan het gevraagde profiel voldoet.

Competenties

  • Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift;
  • Zelfstandigheid;
  • Flexibiliteit (in verband met wettelijke termijnen);
  • Resultaatgerichtheid;
  • Nauwkeurigheid;
  • Empathisch vermogen;
  • Samenwerkingsgerichtheid (ook op afstand).

Functieschaal
Schaal 9 - HR21 Beleidsuitvoering II.

Aantal benodigde professionals
1 of meer.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, met minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt uitgevoerd op: maandag, dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag.

Planning
Gesprekken bij de opdrachtgever vinden plaats op dinsdag 17 december 2024. Uiterlijk maandag 16 december 2024 ontvangt u bericht indien u bent uitgenodigd. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze opdracht.

Overige informatie

  • Een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) is vereist.

Reactietermijn
Reageren kan tot vrijdag 13 december 2024, 09:00 uur.