Ambtelijk opdrachtgever (met strategische blik)


Aanvraagnummer: 1281
Organisatie: Gemeente Woerden
Locatie: Woerden
Uren per week: 36 per week
Tarief: Geen maximum
Regio: Utrecht
Startdatum: Zo snel mogelijk
Optie tot verlenging: 2 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 22-05-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie

Werken voor de gemeenten Woerden en Oudewater betekent werken aan ambities in een dynamische organisatie met grote maatschappelijke verantwoordelijkheid. Ruim 500 talentvolle professionals werken voor twee gemeentebesturen die samen 60.000 inwoners vertegenwoordigen.

Je bent werkzaam in een politiek bestuurlijke omgeving en centraal in het Groene Hart. De organisatie kent een informele werksfeer en heeft oog voor medewerkers met talent. We stimuleren ontwikkeling en brede inzetbaarheid. We bieden flexibiliteit in werkzaamheden en interessante interne projecten aan.

https://www.woerden.nl/werken-voor-woerden-en-oudewater .

Opdracht

Ambtelijk opdrachtgever binnen Domein Ruimte, ressorterend onder team RBP (Ruimtelijk Beleid &Projecten) voor grote ruimtelijke projecten. Deze ambtelijk opdrachtgever kan functioneren als sparringpartner voor de teammanager(s) en directeur, kan een rol spelen i.h.k.v. het vereiste gesprek tussen Domeinen (koppelvlakoverleg) en heeft een rol t.a.v. ambtelijk opdrachtgeverschap van de ruim 50 onderhanden projecten voor de gemeenten Woerden en Oudewater.

Je kunt goed adviseren en verbinden, maar ook sturend optreden aangezien de werkprocessen worden geprofessionaliseerd. Het doel is om de projecten, die onder leiding staan van de projectleider, het juiste kwaliteitsniveau en de juiste doorloopsnelheid mee te geven. Vigerend beleid meenemen, bewaken en (laten) toepassen, escalatie-gesprekken met de projectontwikkelaar, sparring-partner van de projectleider of projectleden zijn werkzaamheden die van nature bij jou terecht komen. Uiteraard stem je ook af met de bestuurlijk opdrachtgever van de betreffende projecten.

Waar nodig adviseer jij ook de bestuurders bij te maken keuzes: wel of niet te starten of een bepaald project zelfs te stoppen. Daarbij maak je gebruik van de informatie vanuit de eerste stappen die we zetten in het kader van portfoliomanagement en het project ‘investeringen in balans’. Het doel van portfoliomanagement is om meer grip te krijgen op wat we uitvoeren en integraler een besluit te nemen over welke initiatieven we oppakken. Je gaat als ambtelijk opdrachtgever ook bijdragen om de keuzes die aan de portfoliotafels worden genomen voor te bereiden.

In een aantal dossiers wordt gewerkt met externe projectleiders. Jij weet in deze projecten de verbinding te leggen met maatschappelijke/economische/technische ontwikkelingen, om hier vervolgens doeltreffend op te anticiperen. Jij overziet de verschillende disciplines, bewaakt de voortgang en de planning en neemt zo nodig maatregelen.

Regelmatig is er binnen de organisatie, bijvoorbeeld vanuit het Sociaal Domein, behoefte aan iemand die meekijkt op strategisch niveau, bijvoorbeeld bij gemeentelijke of private Initiatieven. Jij neemt deel aan deze overleggen en adviseert wie er vanuit Domein Ruimte betrokken moeten zijn en hoe e.e.a. zich verhoudt tot de beperkt beschikbare capaciteit en middelen.

Vereisten / knock-outcriteria

1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo niveau;
2. Kennis en ervaring met het opstellen en uitvoeren van ruimtelijke projecten;
3. BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen laptop en mobiel;
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als ambtelijk opdrachtgever;

Gunningscriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)

5. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als ambtelijk opdrachtgever (50 punten);
6. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als ambtelijk opdrachtgever van grote ruimtelijke projecten (30 punten);
7. Aantoonbare werkervaring bij een gemeente (20 Punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Functieschaal


Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals

1.

CV-eisen

Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr. In overleg vast te stellen.

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 28 mei 2024 in de ochtend. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 23 mei 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • Gemeente Woerden heeft er voor gekozen om Flextender als broker in te zetten. Na gunning verzorgt Flextender derhalve de contractafhandeling, urenregistratie en facturatie. Dit betekent dat u een overeenkomst afsluit met Flextender. De overeenkomsten zijn als model bijgevoegd in het reactieformulier (Model 4 in geval u een ZZP’er bent, Model 5 in geval u een toeleverancier bent die een zzp’er aanbiedt en Model 6 in het geval u een toeleverancier bent die de tijdelijke medewerker detacheert). U zal in casu factureren aan Flextender middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. Door in te schrijven gaat u ermee akkoord middels deze constructie de opdracht uit te voeren.
  • Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.
  • Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M.
  • Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 25% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.
  • Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • De gemeente Woerden faciliteert geen ‘mobile devices’ zoals laptop en telefoon.