Fraud Blocker Ambtelijk secretaris OR | Provincie Utrecht | ZZP Opdrachten

Ambtelijk secretaris OR

Logo van provincie utrecht met links een gedetailleerd wapen en rechts de naam "provincie utrecht" naast twee rode vierkantjes.

Aanvraagnummer: 4395
Organisatie: Provincie Utrecht
Locatie: Provincie Utrecht
Uren per week: 28-30 uur
Tarief: €80 - €90 per uur
Regio: Utrecht
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 22-10-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie

Utrecht is een provincie om trots op te zijn. Gevarieerd, bruisend en met een rijke historie. Met veel verschillende levensstijlen, culturen en persoonlijke voorkeuren. Onze regio is een topregio met een innovatieve kenniseconomie.

Onze opgave is om de aantrekkelijkheid van onze provincie te vergroten en groei zo te faciliteren dat de kwaliteit van onze ruimte behouden blijft. Samen met inwoners, bedrijven, organisaties en andere overheden werken het provinciebestuur en medewerkers aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Wij willen dat iedereen in Utrecht fantastisch woont, werkt en leeft. Daarom zorgen wij voor een goede balans tussen groen en groei.

Opdracht

De OR
De Ondernemingsraad telt 15 zetels. De organisatie is in ontwikkeling. Dat brengt veranderingen met zich mee waarin de OR een belangrijke rol speelt. De bevoegdheden, rechten en plichten van de OR staan beschreven in de Wet op de Ondernemingsraden (WOR) en in de cao-Provincies.

Als Ambtelijk Secretaris OR ondersteun en adviseer je de OR bij al haar activiteiten: beleidsmatig, organisatorisch en secretarieel.

Je bewaakt de naleving van wetten, procedures en afspraken betreffende medezeggenschap, uitvoering cao en arbeidsvoorwaarden. Je bereidt de door de OR uit te brengen adviezen, instemmingszaken en initiatiefvoorstellen voor en rond het proces samen met de OR af. Je stelt een jaarplan op en draagt zorg voor berichtgeving en archivering.

Dit doe je nog meer:

  • Je bent een verbinder en werkt aan de versterking van de OR als team;
  • Je werkt samen met de ondersteuners van de bestuurder, waarbij de kwaliteit van de medezeggenschap uitgangspunt vormt;
  • Vanuit de professionele kennis draag je bij aan de kwaliteit van het OR-werk;
  • Je hebt gevoel voor communicatie. Je zorgt ervoor dat er regelmatig berichten over het OR-werk worden gepubliceerd;
  • Samen met je collega medewerker ambtelijk secretariaat verzorg je zelfstandig de inkomende en uitgaande correspondentie en externe berichtgeving;
  • Voor het jaarverslag verzorg je de redactie, uitvoering en verspreiding;
  • Je beheert het budget van de OR;
  • Je legt tijdig verslag van OR-, overleg- en commissievergaderingen;
  • Je organiseert (bij)scholing van OR-leden, de verkiezingen en bent het aanspreekpunt van de OR binnen de organisatie, met bonden, andere provincies en externe organisaties.

Jij hebt:

  • Een afgeronde relevante opleiding op tenminste hbo-niveau en ervaring in een soortgelijke functie. Als je één of meerdere leergangen ambtelijk secretaris gevolgd hebt, is dit een pré;
  • Juridische achtergrond is een pré;
  • Kennis van wettelijke regelingen en jurisprudentie op het gebied van medezeggenschap, arbeidsrecht, Arbowet, cao e.d.;
  • Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, in woord en geschrift en je bent bekend met voorkomende office-pakketten;
  • Een zelfstandige, accurate, analytische, stressbestendige en onafhankelijke houding;
  • Sociale vaardigheden zoals initiëren, tact, inlevingsvermogen en probleemoplossend vermogen en je kunt omgaan met tegengestelde belangen en vertrouwelijke informatie;
  • Respect en waardering voor de ander, gericht op een goede relatie met alle partijen waarmee de OR zijn werk doet.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Aantoonbare werkervaring als ambtelijk secretaris;
2. Aantoonbare werkervaring met Wet op de Ondernemingsraden, arbeidsrecht, Arbowet, CAO.

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
3. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-niveau (30 punten);
4. Een afgeronde juridische opleiding (20 punten);
5. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als ambtelijk secretaris van medezeggenschap (40 punten);
6. Afgeronde aanvullende opleiding op het gebied van ambtelijk secretaris (10 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
- Goede redactionele en communicatieve vaardigheden;
- Sterk in plannen en organiseren (van zowel eigen werk als sturen op het werk van anderen);
- Accuraat, pragmatisch, proactief, zelfstandig, flexibel;
- In staat om taken binnen gestelde tijdslijnen af te ronden;
- Sterk gevoel voor bestuurlijke verhoudingen;
- Interesse in politieke en maatschappelijke ontwikkelingen.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9, Tariefbandbreedte € 80,00 - € 90,00

Benodigd aantal professionals
1 geen duo.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: ja/nee

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 28 oktober 2024 in de middag. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 22 oktober 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.