Application Consultant

Het logo van Stater met de slogan "Mortgage Services | An Infosys Company" in paarse en oranje accenten.

Aanvraagnummer: 14439
Contractvorm: Detachering
Organisatie: Stater
Locatie: Amersfoort
Uren per week: 32 - 40 per week
Tarief: 100 per uur
Duur van de opdracht: 5 maanden
Regio: Utrecht
Startdatum: Z.S.M.
Optie tot verlenging: Ja
Sluitingsdatum: 11-07-2025 08:00

LET OP! Reacties dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


Let op:
• ZZP niet mogelijk
• Max 2 kandidaten per leverancier
• Vacature wordt gesloten wanneer we 20+ kandidaten hebben ontvangen

Als Product Owner met specialisme Documents & Correspondence Implementation ben je verantwoordelijk voor implementaties van nieuwe klanten in ons bestaande landschap. Binnen Stater zijn de teams van Documents & Correspondence er verantwoordelijk voor om samen met de klanten van Stater alle inkomende en uitgaande klantcommunicatie te verzorgen. De komende jaren hebben we volop uitdagingen omdat we ons applicatielandschap upgraden en de communicatieketen verder optimaliseren. Vanwege een zwangerschapsverlof zoeken we een vervangend Product Owner die zelf inhoudelijk de diepte in gaat en met een Agile/SAFe mindset voor een periode van 6 – 12 maanden.

Wat ga je doen?
Als Product Owner van dit team sta je centraal in onze organisatie. Je zorgt voor afstemming met stakeholders (intern Stater en met onze klanten) over voortgang en prioritering van de implementatie van nieuwe klanten in ons landschap. Op dit moment is de belangrijkste opdracht de implementatie van één van onze grote nieuwe klanten. Je bent hun eerste inhoudelijke aanspreekpunt, het is daarom van belang dat je zelf analytisch sterk bent. Daarnaast is de leversnelheid en het halen van de overall planning van groot belang en hebben we te maken met veel interne en externe afhankelijkheden. Je organiseert sessies met de betrokken partijen en werkt intensief met hen samen. Ook kom je met nieuwe ideeën, nieuwe toepassingen en alternatieve werkwijzen, welke vervolgens vanuit het team opgepakt kunnen worden. Je bereidt de PI-planning voor en stelt die op. Daarna vertaal je de PI-planning naar prioriteiten in de backlog en de planning van het team D&C Implementation.

Als Product Owner vervul je een brugfunctie tussen de klant en de Agile Teams bij Stater. Deze teams bestaan uit Software Engineers, Testers en Business Analisten die gewend zijn op een Agile/Scrum manier d.m.v. sprints hun producten op te leveren. Je hebt niet alleen oog voor het hypotheekproces van Stater, maar bekijkt de gehele keten, inclusief de operationele processen bij onze klant.

Naar wie zijn wij op zoek?
Je weet dat je communicatielijnen kort moet houden om de doelen te kunnen bereiken. Je hebt duidelijk je eigen standpunt, komt je afspraken na en helpt anderen dit ook te doen. Daarnaast houd je collega’s proactief op de hoogte over o.a. de scope, voortgang en realisatie van nieuwe producten en/of diensten. Je weet dat het belangrijk is om eerst vertrouwen op te bouwen, samen met het team de juiste keuzes te maken en elkaar verbeteren.
Je bent een achtergrond als allround, zeer ervaren business analist, hebt ervaring opgedaan als Product Owner en ervaring met het leiden van complexe projecten waarbij conform planning wordt opgeleverd. Analyseren en snel schakelen zijn vaardigheden waar jij plezier in hebt en goed in bent. Je hebt ervaring in de financiële dienstverlening. Je bent continu op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en standaarden in de markt. Je bent in- en extern gesprekspartner op alle niveaus. Zelfstandigheid in de uitvoering is belangrijk. Je voelt je verantwoordelijk voor het eindresultaat, levert zaken tijdig op en jaagt na indien nodig.

Daarnaast vragen we:
• Wo-werk- en denkniveau
• Ervaring als Product Owner
• Gedegen ervaring met informatieanalyses en functionele ontwerpen
• Kennis van IT-architectuur, requirements analyse, modellering- en ontwerpmethodieken- en technieken
• Kennis van Agile/scrum werken
• Ervaring met Projectmatig werken
• Gedegen kennis van hypotheekmarkt, de hypotheek producten en de daarbij behorende bedrijfsprocessen;
• Kennis van informatiemanagement en architectuur
• Ervaring met klantcommunicatieapplicaties (zoals SmartComm) is een pré
• Goede beheersing Nederlandse en Engelse taal (mondeling en schriftelijk).

Competenties:
• Resultaatgericht
• Klantgericht
• Communicatief vaardig
• Teamplayer
• Analytisch vermogen
• Pro-activiteit
• Plannen en organiseren

Stater biedt de mogelijkheid om hybride te werken.

Aanvullende informatie:
• De kandidaat moet binnen een straal van 1 uur reistijd van kantoor wonen;
• Leveranciers van kandidaten behoren op de hoogte te zijn van de geldende wet- en regelgeving op het gebied van arbeidsvoorwaarden en de (Stater) cao. Deze inzet valt in schaal 22 van de Stater cao;
• Wij ontvangen graag de persoonlijke motivatie en het CV in het Nederlands;
• Pre-employmentscreening: Als de kandidaat mag starten bij de klant, dan zal er een pre-employmentscreening plaatsvinden. Wij sturen u op dat moment de daarvoor benodigde documenten toe. Uw kandidaat mag pas starten na afronding van de pre-employmentscreening;
• De kandidaat beschikt over een legitimatiebewijs (een paspoort of identiteitskaart), welke bij intake én op de startdatum van het contract van de kandidaat geldig is en ter controle kan worden overlegd;
• De kandidaat mag op maximaal één aanvraag tegelijkertijd aangeboden worden. Dit betekent dat de kandidaat gedurende de exclusiviteitsperiode (4 werkdagen) alleen bij - Stater is aangeboden;
• Daarnaast is het van belang dat de kandidaat beschikbaar is voor de hele gevraagde periode in de aanvraag;

Reageer nu op deze opdracht!

(Bijna) evenveel verdienen vanuit Detachering?!