Aanvraagnummer: 6400
Organisatie: Gemeente Gooise Meren
Locatie: Bussum
Uren per week: 16-20 uur uur
Tarief: €105 per uur
Duur van de opdracht: 12 maanden
Regio: Noord-Holland
Startdatum: zo spoedig mogelijk
Optie tot verlenging: 2 maal 12 maand(en)
Sluitingsdatum: 17-01-2025 09:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Deel deze opdracht
Organisatie
Bussum, Naarden en Muiden vormen samen gemeente Gooise Meren met ruim 60.000 inwoners. Onze organisatie is plat en overzichtelijk met 450 medewerkers. We vertrouwen elkaar, zijn wendbaar en werken doelgericht met impact voor het bestuur, de inwoners en collega’s.
We stimuleren medewerkers zichzelf te zijn en te vertrouwen op hun kennis en intuïtie. Als je leergierig bent zijn er vele mogelijkheden om te experimenteren en jezelf te ontwikkelen. Onze medewerkers hebben een open blik naar buiten en naar elkaar. Ze durven vragen te stellen en kritisch te zijn. En bovenal: ze hebben plezier in hun werk.
Ook Gooise Meren staat gesteld voor complexe vraagstukken. We proberen die vraagstukken zo simpel mogelijk te houden. Door bij de essentie van de opgave te blijven, is het voor medewerkers duidelijk wat hun aandeel is en welke rol ze daarin hebben. Ze voelen zich mede eigenaar van de oplossing.
We hebben een stevige organisatie die zichzelf continue ontwikkelt. Dat doen we geleidelijk en op een zo natuurlijk mogelijke manier. Soms hebben we tijdelijk mensen nodig voor projecten, nieuwe opgaven of vervanging. Daarvoor zoeken we inspirerende teamspelers die effectief werken: doortastend, ondernemend, besluitvaardig. Passend bij onze organisatie.
Opdracht
Als gemotiveerde professional ga jij met jouw vakkennis en inzicht aan de slag voor de afdeling Beheer Openbare Ruimte en Gebouwen (BORG). Deze afdeling is verantwoordelijk voor het fysieke beheer en onderhoud van de kapitaalgoederen: de openbare ruimte en gebouwen. Vanwege het toenemende areaal binnen de gemeente is er behoefte aan tijdelijke uitbreiding van capaciteit en specialistische kennis op het gebied van groen en civiele techniek en ondersteuning van het gehele team van assetmanagers.
Wij zoeken een gemotiveerde Assetmanager Gebied (Krijgsman Muiden) die inzetbaar is om voor de verschillende assets (met de nadruk op groen) in nieuw ontwikkelde en nog te ontwikkelen gebied De Krijgsman (Muiden) te begeleiden in de staande beheerorganisatie.
Jouw werk
De bouw van de Krijgsman Muiden is 6 jaar geleden gestart. Het project bestaat uit 1300 woningen waarvan meer dan de helft al zijn gebouwd en bewoond. Er zijn hierdoor verschillende buurten gerealiseerd met ieder een eigen karakter. Van landelijk, vestingstedelijk tot modern industrieel. Elk deelproject wordt opgeleverd waarna de afdeling BORG verder zorg draagt voor het beheer en onderhoud in de staande organisatie en onderhoudscontracten.
Voor nog enkele jaren komen er nog deelopleveringen bij. Daar waar nieuw areaal normaliter per Assetmanager (zoals Wegen, Groen, Riolering, Gebouwen, Openbare Verlichting) wordt ‘ontvangen’ en opgenomen in de beheersystemen en beheerplannen, is voor deze grote aantallen een andere focusaanpak nodig gebleken.
De Assetmanager Gebied werkt dus namens alle assetmanagers en vervult tijdelijk het loket en het eerste aanspreekpunt voor de projectorganisatie en de (eigen) beheerorganisatie.
Wie je bent
- Je hebt het creatieve denkvermogen om makkelijk problemen te tackelen;
- Je bent sociaal vaardig en beschikt over een grote dosis humor;
- Je kijkt integraal naar zaken;
- Je werkt zorgvuldig en gestructureerd;
- Je bent samenwerkingsgericht en kan goed communiceren;
- Je bent benaderbaar;
- Je durft knopen door te hakken en bent besluitvaardig.
Jouw verantwoordelijkheden/werkzaamheden
Algemene werkzaamheden:
- Het mede opstellen van beheerplannen met een looptijd van vier jaar. De beheerplannen worden afgestemd met andere assetmanagers.
- Het mede opstellen van jaarlijkse uitvoeringsplannen gebied Krijgsman.
- Het toetsen van ontwerpen voor nieuwe deelprojecten Krijgsman.
- Het mede opstellen van een onderhoudsstrategie voor de nieuwe kapitaalgoederen.
- Het bewaken dat noodzakelijk gepland regulier onderhoud dat wordt uitbesteed, tijdig en juist wordt ingekocht danwel wordt opgenomen in bestaande contracten.
- Het op hoofdlijnen bewaken dat het noodzakelijk niet-geplande onderhoud (meldingen, klachten, etc.) tijdig en juist wordt uitgevoerd.
- Het bijhouden van een risicoregister met beheersmaatregelen en het regelmatig monitoren van de status van de beheersmaatregelen en het uitvoeren daarvan.
- Het prognosticeren, bijhouden en monitoren van de uitgaven en verplichtingen.
- Het monitoren van de gewenste kwaliteit (beeldkwaliteit, veiligheid, technische kwaliteit, beschikbaarheid, functionaliteit, etc.) van de kapitaalgoederen.
- Het prognosticeren en monitoren van areaalmutaties en zorgdragen dat de financiële consequenties worden vertaald naar de Perspectiefnota en Begroting
- Het zorgdragen voor een actuele, betrouwbare en complete beheerinformatie van de assets (data op orde).
Het eindproduct van de opdracht is dat de nieuwe buitenruimte voldoet aan de gestelde eisen van de Gemeente Gooise Meren. Dit wordt gewaarborgd en beoordeeld door middel van een technische opname, opname in beheersystemen en in werkprogrammaring, zowel bij de eigen dienst (Beheer & Service) als bij de externe onderhoudspartners waarmee raam- en onderhoudscontracten zijn afgesloten per asset.
Vereisten
1. Aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding;
2. Aantoonbaar in het bezit van een geldig VCA-certificaat;
3. Aantoonbare werkervaring als Assetmanager/ beheerder;
4. De kandidaat stelt zich voor in een korte (persoonlijke) motivatie en waarom deze geschikt is voor deze opdracht. De motivatie dient geschreven te zijn door de kandidaat zelf;
5. In het bezit van een geldige VOG.
Gunningscriteria
6. Aantoonbare afgeronde HBO bachelor opleiding in de richting Groen en/of Civiel Techniek (35 punten);
7. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als Assetmanager/ beheerder; (30 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met beheer openbare ruimte (benoem duidelijk waar deze ervaring is opgedaan) (15 punten);
9. Aantoonbare kennis van de UAV (10 punten);
10. Een maximum uurtarief van €105,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer werk-werkverkeer én parkeerkosten (10 punten).
Competenties
- Samenwerken in teams;
- Kwaliteitsgerichtheid;
- Zelfstandig;
- Communicatief vaardig;
- Klantgericht;
- Besluitvaardig;
- Standvastig;
- Oplossingsgericht.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in onderling overleg.
Gooise Meren hanteert hybride werken als formele werkvorm. Richtlijn hierbij is een verdeling van 50/50 betreffende thuiswerken en op kantoor werken. Digitaal vergaderen vindt plaats via MS Teams. Als afspraken naar mening van de opdrachtgever het best live/op kantoor plaatsvinden, wordt van inschrijver verwacht dat hij daartoe bereid is en haar/zijn agenda voldoende flexibel is.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 22 en donderdag 23 januari 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 20 januari 2025 bericht. De gesprekken vinden bij voorkeur fysiek plaats. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van de inhuuropdracht.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 17 januari 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.