Assetmanager vastgoed

Aanvraagnummer: 12077
Contractvorm: Detachering
Organisatie: Gemeente Schagen
Locatie: Laan 19, 1741 EA
Uren per week: 12 per week
Tarief: 111 per uur
Duur van de opdracht: 5.5 maanden
Regio: Noord-Holland
Startdatum: 01-07-2025
Optie tot verlenging: 2 x 6 maanden
Sluitingsdatum: 16-06-2025 17:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Opdrachtomschrijving
Voor het taakveld Vastgoed & Grondzaken zijn we op zoek naar een asset manager vastgoed. Het is de taak van de asset manager om de assets uit de desbetreffende deelportefeuille efficiënt te beheren. Het betreft de deelportefeuille veiligheid en eigen huisvesting.
De werkzaamheden zijn:
- je bent ‘eigenaar’ van de gebouwen in jouw deelportefeuille en verantwoordelijk voor de contracten, (aansturing van) technisch en juridisch beheer en bijbehorende begroting
- begeleiding vastgoedbeheertrajecten, onderhandelingen en het opstellen van o.a. (complexe) huur-, verkoop-, rechten van opstal- en erfpachtovereenkomsten
- zorgdragen dat de vastgelegde rechten en plichten uit de contracten worden nageleefd en adequaat actie ondernemen bij tekortkomingen
- advisering van de verschillende stakeholders binnen de gemeente, zoals het bestuur en de beleidsafdelingen
- uitwerking van integrale adviezen voor de directie, de portefeuillemanager, het college van B&W en de gemeenteraad
- signaleren, volgen en toepassen van ontwikkelingen in de markt, het vakgebied en de bestuurlijke omgeving
- gevraag en ongevraagd input leveren voor diverse beleidskaders o.a. het vastgoed- en accommodatiebeleid.
- maken afstemmingafspraken met betreffende beleidsafdelingen.
Resultaatafspraken functie
• Eind 2025: Vastleggen afstemmingsafspraken met betreffende beleidsafdelingen. • Eind 2025: Efficiënt beheerde deelportefeuille veiligheid en eigen huisvesting
Kandidaatomschrijving
Van de kandidaat vragen wij:
· Minimaal 3 jaar ervaring met assetmanagement binnen een gemeente in de afgelopen 6 jaar
· Aantoonbare adviesvaardigheden op gebied van vastgoedmanagement, wat blijkt uit 2 meegestuurde adviesstukken (geschreven na 1-1-2022)
· Afgeronde HBO diploma
· Bestuurlijke en politieke sensitiviteit
· Communicatief sterk zowel in woord als schriftelijk
· Proactief en resultaatgerichtheid
· Ervaring met ons vastgoedbeheersysteem HTA
Interviewplanning
“Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Schagen mag géén arbeidsrelatie/ dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen.
Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente.
Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).”
Eisen
- VOG
- Geactualiseerde UEA
- Verklaring van geheimhouding en integriteit