Assetmanager vastgoed

Logo van de gemeente Schagen, met een gestileerde groene 'S' in een zeshoek met rode klep, naast de tekst 'Gemeente Schagen.

Aanvraagnummer: 12114
Contractvorm: Detachering ZZP
Organisatie: Gemeente Schagen
Locatie: Schagen
Uren per week: 12 per week
Tarief: 89 - 111 per uur
Duur van de opdracht: 5.5 maanden
Regio: Noord-Holland
Startdatum: 01-07-2025
Optie tot verlenging: 2 x 6 maanden
Sluitingsdatum: 16-06-2025 17:00

LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


Opdrachtomschrijving

Voor het taakveld Vastgoed & Grondzaken zijn we op zoek naar een asset manager vastgoed. Het is de taak van de asset manager om de assets uit de desbetreffende deelportefeuille efficiënt te beheren. Het betreft de deelportefeuille veiligheid en eigen huisvesting.

De werkzaamheden zijn:

- je bent ‘eigenaar’ van de gebouwen in jouw deelportefeuille en verantwoordelijk voor de contracten, (aansturing van) technisch en juridisch beheer en bijbehorende begroting

- begeleiding vastgoedbeheertrajecten, onderhandelingen en het opstellen van o.a. (complexe) huur-, verkoop-, rechten van opstal- en erfpachtovereenkomsten

- zorgdragen dat de vastgelegde rechten en plichten uit de contracten worden nageleefd en adequaat actie ondernemen bij tekortkomingen

- advisering van de verschillende stakeholders binnen de gemeente, zoals het bestuur en de beleidsafdelingen

- uitwerking van integrale adviezen voor de directie, de portefeuillemanager, het college van B&W en de gemeenteraad

- signaleren, volgen en toepassen van ontwikkelingen in de markt, het vakgebied en de bestuurlijke omgeving

- gevraag en ongevraagd input leveren voor diverse beleidskaders o.a. het vastgoed- en accommodatiebeleid.

- maken afstemmingafspraken met betreffende beleidsafdelingen.

Resultaatafspraken functie

• Eind 2025: Vastleggen afstemmingsafspraken met betreffende beleidsafdelingen. • Eind 2025: Efficiënt beheerde deelportefeuille veiligheid en eigen huisvesting

Kandidaatomschrijving

Van de kandidaat vragen wij:

· Minimaal 3 jaar ervaring met assetmanagement binnen een gemeente in de afgelopen 6 jaar

· Aantoonbare adviesvaardigheden op gebied van vastgoedmanagement, wat blijkt uit 2 meegestuurde adviesstukken (geschreven na 1-1-2022)

· Afgeronde HBO diploma

· Bestuurlijke en politieke sensitiviteit

· Communicatief sterk zowel in woord als schriftelijk

· Proactief en resultaatgerichtheid

· Ervaring met ons vastgoedbeheersysteem HTA

Interviewplanning


De interviews worden gepland ZSM na de sluitingsdatum van indienen offertes.


Eisen

  • Werkervaring
  • Minimaal 3 jaar ervaring als asset-/accountmanager vastgoed binnen een gemeente in de afgelopen 6 jaar zoals terug te zien in CV
  • Beschikbaarheid
  • Beschikbaar per 1 juli 2025 voor 12 uur per week
  • Opleiding
  • Minimaal een afgeronde hbo-opleiding zoals terug te zien in CV/Diploma
  • Werkervaring
  • Ervaring met vastgoedbeheersysteem HTA zoals terug te zien in CV

    Gunningscriteria



    Weging prijsdeel: 30 %



    Werkervaring: weging 15 %

    Werkervaring ervaring als asset-/accountmanager vastgoed binnen een gemeente in het afgelopen jaar zoals terug te zt;'>15 %

    Werkervaring: weging 30 %

    Aantoonbare adviesvaardigheden wat blijkt uit 2 meegestuurde advit;'>30 %

    Interview: weging 25 %

    Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

    Reageer nu op deze opdracht!

    (Bijna) evenveel verdienen vanuit Detachering?!