Tekst logo luidt "DE Publieke Partner" in vette letters, geflankeerd door horizontale lijnen boven en onder.

Assetmanager Vastgoed

Logo van de gemeente Houten, met aan de rechterkant de tekst gemeente houten in blauw met aan de rechterkant een gestileerd kroonmotief in geel en blauw.

Aanvraagnummer: 863
Organisatie: Gemeente Houten
Locatie: Houten
Uren per week: 32 per week
Tarief: €105 per uur
Duur van de opdracht: tot 16 september 2024
Regio: Utrecht
Startdatum: Zo snel mogelijk
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 22-04-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten.


Deel deze opdracht


Organisatie
De gemeente Houten is onderdeel van de stadsregio Utrecht en de laatste decennia volop in ontwikkeling. Van een dorp van 7.000 inwoners in 1975 groeide Houten uit tot een middelgrote stad van bijna 50.000 inwoners. Stedelijk van karakter in het centrum en dorps in de mooie en rustige woonwijken en de drie kleine kernen ’t Goy, Schalkwijk en Tull en ’t Waal. Behalve dat Houten mooi, groen, veilig en landelijk gelegen is, kent de gemeente ook veel sociale, culturele en economische activiteit. Deze kenmerken vormen samen de kracht en de kwaliteit van Houten.

Dat maakt ook dat wij als organisatie goed zijn in het combineren van denken en doen. Schouders eronder en aan de slag is ons motto. In korte tijd kunnen we goede resultaten boeken. Landelijke en regionale ontwikkelingen en eigen ambities worden opgepakt door voortdurend op zoek te gaan naar nieuwe oplossingen en manieren van werken. Innoveren en experimenteren helpen ons in het realiseren van onze ambities. We zoeken hiervoor actief de samenwerking met elkaar, collega’s, inwoners, ondernemers en partners. Een setting waardoor het fijn werken is in Houten. De platte structuur van de organisatie, met 12 samenwerkende teams, geeft veel ruimte voor eigen initiatief, eigenaarschap en persoonlijke ontwikkeling.

Binnen de gemeentelijke organisatie vertegenwoordigt cluster Vastgoed de eigenaarsrol van het vastgoed dat de gemeente in eigendom heeft. Samen met een team van 10 collega’s beheren we totaal zo’n 80 objecten. Als Assetmanager vervul je hierin een cruciale rol. De vastgoedportefeuille is verdeeld over twee Assetmanagers.
Het cluster is nog in ontwikkeling om meer structuur in haar werk te verkrijgen en daarom is ervaring op dit vlak (assetmanagement binnen een gemeentelijke organisatie) voor ons nu extra welkom.

Opdracht
Door vertrek van de huidige medewerker en tijdelijke afwezigheid van de directe collega, is op korte termijn behoefte aan inhuur van een senior Assetmanager Vastgoed. Het cluster Vastgoed heeft onlangs haar organisatie en processen doorgenomen en vernieuwd en zit in de implementatieperiode.

De Assetmanagers hebben veel contact met huurders, Technisch Managers en collega’s van financiën over het beheer van de panden. Zij zijn de spil in het Vastgoedmanagement en voeren in nauwe samenwerking met Technisch Managers het beheer uit. De Assetmanager concentreert zich op het klantcontact, afsluiten huurovereenkomsten en de balans tussen huurinkomsten en uitgaven. De Technisch Manager opereert zelfstandig aangaande het technisch beheer en stemt dit af met de Assetmanager.

Competenties

-  Samenwerking;
-  Communicatief vaardig (mondeling en schriftelijk);
-  Flexibiliteit.

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
4. Uiterlijk beschikbaar per 1 mei 2024 voor 32 uur (10 punten);
5. Aanvullende opleidingen afgerond op gebied van Vastgoedmanagement (20 punten);
6. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau in de richting van Vastgoed/Makelaardij/Bouwkunde (15 punten);
7. Aantoonbare werkervaring binnen een gemeentelijke vastgoedafdeling (25 punten);
8. Een afgeronde MRE-opleiding (15 punten);
9. Uurtarief maximaal €105,- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk en fee Flextender (15 punten).

Vereisten / knock-outcriteria
1. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als Assetmanager op het gebied van Vastgoed;
2. Aantoonbare werkervaring met klantcontact en het afsluiten van huurovereenkomsten (ook op het gebied van huurinkomsten en uitgaven);
3. ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad;

Functieschaal
Voor deze functie geldt een maximum uurtarief van €105,- excl. BTW / inclusief reiskosten woon-werkverkeer en fee Flextender.

Benodigd aantal professionals
1

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr in overleg
Is hybride werken mogelijk: ja, in overleg

Planning
De gesprekken zijn gepland op maandag 29 april 2024 van 09.00 uur tot 13.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 26 april 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

  • De kandidaat dient over een geldige Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) te beschikken en het origineel te kunnen tonen, maximaal 6 maanden oud.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.