Assistent controller Sociaal Domein

Logo van Gemeente De Bilt, met gestileerde groene tekst en een afbeelding van een groene boom met een gele cirkel erachter.

Aanvraagnummer: 13509
Contractvorm: Detachering
Organisatie: Gemeente de Bilt
Locatie: Bilthoven
Uren per week: 32 per week
Tarief: 85 per uur
Duur van de opdracht: 3 maanden
Regio: Utrecht
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: 1 x 3 maanden
Sluitingsdatum: 01-07-2025 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten



Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente De Bilt mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de Gemeente De Bilt. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is.”

Organisatie
Het is goed werken voor de inwoners, organisaties en bedrijven in de zes dorpen die samen onze gemeente vormen. We weten dat we elkaar nodig hebben om de gemeente De Bilt leefbaarder, groener, duurzamer en ondernemender te maken. Om het voor de 42.000 mensen nog fijner te maken om hier te wonen, te werken en te recreëren. Mensenwerk dus. Onze ongeveer 250 medewerkers laten zich elke dag weer inspireren door de wensen en ontwikkelingen in Bilthoven, De Bilt, Groenekan, Maartensdijk, Hollandsche Rading en Westbroek. Steeds vaker werken wij binnen een netwerk van inwoners en bedrijven, dat zelf zaken voor elkaar kan krijgen. Mensen, middelen en technieken slim aan elkaar knopen: dat is onze kracht. Door meer en betere samenwerking binnen de organisatie en met externe partners: dat is de werkelijke innovatie in onze manier van werken. 

Meer informatie vindt u op de pagina Onze organisatie.

Opdracht
Met jouw financiële blik en administratieve kennis, adviseer je over de inrichting en het beheer van budgetten binnen het sociaal domein. Je weet budgethouders en budgetbeheerders duidelijk te maken wat goed budgetbeheer inhoudt en helpt bij de administratieve inrichting en afhandeling. Nieuwe budgethouders krijgen van jou een training budgethouderschap. Jij bewaakt samen met (business) controllers dat de administraties op orde zijn en bent de financiële schakel tussen de budgetbeheerder en de financiële administratie.

Als Assistent controller / Financieel medewerker sociaal domein bij gemeente De Bilt krijg je veel verantwoordelijkheid over je eigen werkzaamheden en ben jij allround inzetbaar op verschillende financiële vraagstukken. Wat zijn zoal je taken?

  • Je bewaakt de getrouwheid en juistheid van de boekingen (contract, verplichting en factuur).
  • Je ondersteunt de (business) controller sociaal domein bij complexe financiële vraagstukken.
  • Je adviseert over en ondersteunt de budgetbeheerders) binnen sociaal domein bij de inrichting en het beheer van budgetten en administraties.
  • Je voert samen met de (business) controller(s) en de verantwoordelijke budgethouder budgetgesprekken.
  • Je helpt bij het opzetten van project- en subsidieadministraties.
  • Je beoordeelt boekingen en corrigeert deze indien nodig.
  • Je helpt administratieve processen te optimaliseren.
  • Je verzorgt trainingen of geeft voorlichting aan budgethouders en/of budgetbeheerders over het adequaat uitvoeren van het beheer van budgetten en over de uitvoering van administratieve taken.
  • Je weet de organisatie te enthousiasmeren voor de financiële processen.

Vereisten
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Een afgeronde opleiding op minimaal mbo 4 niveau;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als Assistent controller / Financieel medewerker binnen een gemeente;
4. Aantoonbare werkervaring met memorialen en/of begrotingswijzigingen;

Gunningscriteria
5. Aantoonbare werkervaring met iFinanciën van PinRoccade (30 punten);
6. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als assistent controller / financieel medewerker sociaal domein binnen een gemeente (40 punten);
7. Per direct beschikbaar voor 32 uur voor de gehele duur van de opdracht (20 punten);
8. Maximaal uurtarief van €85,- exclusief btw en inclusief reiskosten woon- werkverkeer (10 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u of de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Zelfstandig
  • Enthousiast
  • Hands-on mentaliteit
  • Proactief
  • Accuraat
  • Integer

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9 of 10 (afhankelijk van ervaring). Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende cao van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do

Is hybride werken mogelijk: ja, minimaal 50% op kantoor (of in overleg).

Planning
De gesprekken bij de gemeente worden op een later moment gepland. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Reiskosten & parkeren
Het in de offerte vermelde uurtarief dient inclusief de reiskosten te zijn van woon-werkverkeer. Indien het reizen per auto noodzakelijk is voor het uitvoeren van de opdracht dan vergoedt de gemeente De Bilt maximaal € 0,30 (bruto) per kilometer. Het betreft een zogenaamde netto-netto vergoeding. Het declareren van zakelijke kilometers moet altijd vooraf zijn afgestemd met de opdrachtgever.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot dinsdag 1 juli 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.