Fraud Blocker Assistent projectmanager verduurzaming vastgoed - ZZP

Assistent projectmanager verduurzaming vastgoed

Logo met een grijze leeuw en een rode diagonale lijn over het woord "Amersfoort" in zwarte tekst.

Aanvraagnummer: 2880
Organisatie: Gemeente Amersfoort
Locatie: Gemeente Amersfoort
Uren per week: 36 per week
Tarief: €80 per uur
Regio: Utrecht
Startdatum: 01-10-2024
Optie tot verlenging: 2 x 6 maanden
Sluitingsdatum: 19-08-2024 17:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Opdrachtomschrijving

Amersfoort is een stad die zich in hoog tempo ontwikkelt, vol projecten en initiatieven. Onze stad groeit hard en dat proberen we zo duurzaam mogelijk te doen. Met een compacte organisatie zet Gemeente Amersfoort zich daarvoor in. De komende jaren worden 66 gebouwen in eigendom van de gemeente verduurzaamd. Voorbeelden van deze gemeentelijke gebouwen zijn multifunctionele accommodaties, welzijnsgebouwen, sporthallen en gymzalen, maar ook monumentale panden. Het doel is dat deze gebouwen in 2030 CO2-neutraal zijn. De gemeente wil op deze manier bijdragen aan een leefbare stad, ook voor toekomstige generaties.

Wij zoeken een ervaren assistent projectmanager die de projectmanager van het project “Prestatiegericht verduurzamen van gemeentelijk vastgoed” gaat assisteren.

In het fysiek domein van Gemeente Amersfoort werk je aan de stad van morgen: een duurzame, gezonde en veilige omgeving voor iedereen die in Amersfoort woont, leeft en werkt. Heb jij een bouwkundige achtergrond en/of ben jij bouwkundig opgeleid en ben je op zoek naar een veelzijdige functie waarin je veel kunt leren en waarde kunt toevoegen aan de verduurzaming van ons vastgoed? Kom dan werken bij Gemeente Amersfoort en help onze projecten in de stad tot een succesvol einde te brengen.

De inzet bedraagt in beginsel 24 uur per week. Afhankelijk van ervaring en beschikbare werkzaamheden kan dit in overleg worden uitgebreid tot maximaal 36 uur.

LET OP!
In het kader van gelijke kansen en het voorkomen van manipulatieve inschrijvingen, waarbij een inschrijver veel verschillende cv’s indient en zo kan sturen op wie in de top komen, mag een inschrijver maximaal 1 offerte/kandidaat aanbieden. Bij meer dan 1 aangeboden offerte/kandidaat zal alleen de eerst binnengekomen aanbieding meedingen naar de opdracht.

Urenregistratie/facturatie
De gewerkte uren dienen te worden geregistreerd via de inhuurdesk van de Gemeente Amersfoort en na akkoord van de inhurende manager kan er via Mijn inhuurdesk op Gemeenteamersfoorthuurtin.nl een factuur digitaal worden verzonden aan de gemeente.


Kandidaatomschrijving

Jouw rol
Het project "Prestatiegericht verduurzamen van gemeentelijk vastgoed" kenmerkt zich door veel stakeholders en veel deelprojecten met veel data. Slim organiseren vanaf het begin is noodzakelijk. Voor ons team verduurzaming vastgoed zoeken we per direct een assistent projectmanager. Als assistent projectmanager organiseer jij gevraagd en ongevraagd alles wat nodig is om het projectteam optimaal te laten functioneren. De assistent projectmanager moet regelen, najagen, documenten beheren en verslaglegging verzorgen. Jij werkt onder directe aansturing en verantwoordelijkheid van de projectmanager.Je krijgt veel verantwoordelijkheid en ruimte om je werk zelf in te delen. Je bent zowel op inhoud als op proces intensief betrokken. Het tempo ligt hoog, ervaring/affiniteit met utiliteitsbouw en/of verduurzaming maakt jouw werk gemakkelijker. Je hebt afwisselende werkzaamheden en verantwoordelijkheden, zoals:
  • Registreren en bewaken van afspraken en actiepunten;
  • Projectteam ondersteunen bij het opstellen en bewaken van contracten;
  • Het regelen van afspraken en de voorbereiding van bouwteam vergaderingen;
  • Documentbeheer en archivering;
  • Leveren van bijdragen aan inhoudelijke en procesmatig documenten, het opstellen van begeleidende stukken en het bewaken van de bestuurlijke besluitvormingsprocessen;
  • Mede verzorgen van de communicatie en informatievoorziening met in- en externe partijen
Hier ga je aan de slag
Amersfoort is een stad met ruim 160.000 inwoners, waar historie en vernieuwing hand in hand gaan. Een groeiende stad, die zich in hoog tempo ontwikkelt. Een stad vol duurzame en sociale initiatieven, waarin iedereen mee kan doen. In 2023 kreeg Amersfoort internationale erkenning als European City of the Year. Zo'n 1.500 collega's zorgen dat Amersfoort een geweldige stad blijft om in te wonen, werken en leven. Dat doen we samen met de stad: met inwoners, ondernemers, vrijwilligers en partners. Collega's waarderen de positieve, resultaatgerichte en collegiale werksfeer: we doen het samen. Daarbij krijg je alle ruimte om jouw functie en ontwikkeling zelf vorm te geven.

Met wie werk je samen
Jij gaat aan de slag binnen de afdeling Programma's en Projecten vanuit het Team Assistent Projectmanagers (TAP). Dit team bestaat uit ongeveer 25 assistent- project- en programmamanagers.Jullie helpen elkaar door ervaringen en ideeën uit te wisselen en werken gezamenlijk aan de (door)ontwikkeling van het team.Voor het verduurzamen van ons vastgoed is een projectteam samengesteld waarin gemeente en SRO (vastgoedbeheerder) samen werken. Jij wordt onderdeel van dit projectteam dat samen met geselecteerde aannemers per gebouw bepaalt met welke maatregelen het doel het beste bereikt kan worden. Het team verduurzaming vastgoed bestaat verder uit een projectmanager, projectleider, adviseur vastgoed, bouwplaatsleider en vastgoedbeheerder en maakt deel uit van het team vastgoed ontwikkeling en beheer binnen de afdeling.

Dit breng je mee
We zoeken een gedreven en zelfstandige collega met een bouwkundige achtergrond en/of een bouwkundige opleiding op zak. Je werkt gestructureerd en bent in staat rust en overzicht te brengen in een dynamische omgeving. Daarnaast neem je initiatief en ben je flexibel genoeg om te kunnen omgaan met onzekerheden of veranderingen. Je staat stevig in je schoenen en zoekt graag de samenwerking met collega's vanuit een verbindende rol. Verder breng je mee:
  • Hbo- werk- en denkniveau met een voor de functie relevante bouwkundige opleiding;
  • Werkervaring bij een gemeentelijke overheid is een pré;
  • Werkervaring met utiliteitsbouw is een pré;
  • Werkervaring met verduurzaming van vastgoed is een pré;
  • Hands-on, leergierig en praktisch;
  • Verbinder, iemand die makkelijk beweegt tussen en communiceert met alle stakeholders;
  • Kennis van projectmatig werken;
  • Goede organisatorische vaardigheden en een uitstekende beheersing van MS Office (bijvoorbeeld Teams, MS Planner, OneNote en SharePoint-applicaties).

Eisen

HBO werk- en denkniveau
De kandidaat beschikt tenminste over een relevante afgeronde, bouwkundige, HBO opleiding. Of de kandidaat beschikt over een relevante afgeronde, bouwkundige, MBO opleiding met 5 tot 10 jaar werkervaring als assistent projectmanager/ projectsecretaris. Duidelijk aangetoond in het CV.

Gunningscriteria

Weging prijsdeel: 25 %


Motivatiebrief
Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze motivatiebrief wordt beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
In de motivatiebrief dient ingegaan te worden op de inhoudelijke motivatie voor deze functie, de ervaring met en visie op de in de opdrachtomschrijving beschreven werkzaamheden, bekendheid en ervaring met projectmatig werken en op de door ons voor deze functie verlangde vaardigheden, kwaliteiten en ervaring. Ook wordt gelet op zaken als layout, taal, stijl en duidelijkheid.

Weging: 25 %


Werkervaring 1
Kandidaat heeft relevante (project) werkervaring in dienst van of ingehuurd bij een gemeente in de afgelopen 3 jaar. Duidelijk aangetoond en toegelicht in het CV.
Weging: 5 %


Werkervaring 2
Kandidaat heeft relevante (project) werkervaring met utiliteitsbouwprojecten. Duidelijk aangetoond en toegelicht in het CV.
Weging: 10 %


Werkervaring 3
Kandidaat heeft relevante (project) werkervaring met verduurzaming van vastgoed. Duidelijk aangetoond en toegelicht in het CV.
Weging: 10 %


Interview
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
We onderzoeken in het gesprek de geschiktheid van de kandidaat om de werkzaamheden bij deze opdracht uit te kunnen voeren. Onderdeel van de geschiktheid is ook een persoonlijkheid die 'matcht' met de directe collega's. Tijdens het gesprek zullen we de kandidaat ook toetsen op de gunningscriteria, vaardigheden, inhoudelijke en persoonlijke motivatie, de visie op de opdracht en de beoogde samenwerking.

Weging: 25 %

Interviewplanning

Selectiegesprekken vinden plaats met maximaal de top 3 kandidaten.
De gesprekken vinden plaats op dinsdag 3 september tussen 08:30 en 14:00. Kandidaten die worden aangeboden dienen op deze dag beschikbaar te zijn. De gesprekken vinden enkel plaats met de aangeboden kandidaat en vinden plaats bij de gemeente Amersfoort.