Auditor vakgroep Verbijzonderde Interne Controle (VIC)

Logo van Apeldoorn met een groen gestileerd bladdessin naast het woord "Apeldoorn" in groen lettertype.

Aanvraagnummer: 7091
Organisatie: Gemeente Apeldoorn
Locatie: Gemeente Apeldoorn
Uren per week: 28 - 36 uur
Tarief: €90 - €110 per uur
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Gelderland
Startdatum: 10-03-2025
Optie tot verlenging: twee (2) keer drie (3) maanden
Sluitingsdatum: 24-02-2025 08:30

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
.fa { padding: 10px; font-size: 15px; width: 50px; text-align: center; text-decoration: none; margin: 5px 2px; }.fa:hover { opacity: 0.7; }.fa-facebook { background: #3B5998; color: white; }.fa-twitter { background: #55ACEE; color: white; }.fa-whatsapp { background: #25d366; color: white; }.fa-envelope { background: #808080; color: white; }.fa-linkedin { background: #007bb5; color: white; }.fa-instagram { background: #125688; color: white; }  


Opdracht omschrijving

Samen met je collega’s van de vakgroep VIC ben je verantwoordelijk voor de uitvoering van het jaarplan. Het jaarplan richt zich op 3e lijns audit- en controlewerkzaamheden van minimaal de interne beheersing van processen passend binnen de criteria van de rechtmatigheidsverantwoording. Mede door de komst van de rechtmatigheidsverantwoording ligt hier een uitdaging waar jij een belangrijke bijdrage aan gaat leveren!

Deze vacature van Auditor vakgroep Verbijzonderde Interne Controle (28-36 uur) is jou op het lijf geschreven als je:

  • In staat bent diverse IC-processen volgens vast model te beschrijven en het ontwerp gereed te maken voor uitvoering. Dus risico-analsye, scoping, beheersmaatregelen in kaart brengen, toetspunten formuleren, steekproefselectie uitvoeren en uitvoeringsgereed klaarzetten.
  • Met jouw kennis en werkwijze in staat bent om op dossierniveau de werkzaamheden van de VIC (opstellen IC-plan per proces, uitvoering en rapportage tot aan opvolging) zelfstandig op te pakken.
  • Uitstekende schriftelijke en mondelinge adviesvaardigheden combineert met een analytisch vermogen en overtuigingskracht.
  • Jouw rol onafhankelijk (en zelfstandig) in kan vullen en tegelijkertijd ook zichtbaar (in verbinding) bent met de organisatie. Je competentie omgevingsbewustzijn is goed ontwikkeld.
  • Je een echte teamplayer bent en het leuk vindt om samen met je collega’s resultaten te behalen. Samenwerking is hier en omgevingsbewustzijn zijn hier belangrijke competenties.

Deze opdracht is in december ook gepubliceerd geweest.


Verantwoordelijkheden

Als Auditor stel je een IC-plan op per proces (analyse en risico inventarisatie), voer je lijncontroles en testwerkzaamheden uit, stel je rapportages op (bevindingen en adviezen t.a.v. risico’s en werkwijzen per proces) en voer je gesprekken met de proceseigenaren. In overleg met de senior medewerker standaardiseer je voorkomende IC-werkzaamheden.

De te verrichten werkzaamheden worden onder coördinatie en verantwoordelijkheid van de Senior Adviseur VIC opgesteld en verdeeld in het jaarplan. Werkzaamheden kunnen variëren. Op dit moment is er behoefte aan een Auditor met enige fiscale kennis vanwege uit te voeren audits in het kader van horizontaal toezicht met de Belastingdienst. Daarnaast moeten audits worden uitgevoerd op het terrein van fraudebeheersing en het tegengaan van misbruik & oneigenlijk gebruik.


Beschikbaarheid

De kandidaat is inzetbaar vanaf 10 maart 2025 tot 10 september 2025, voor 28 - 36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met twee (2) keer drie (3) maanden. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.


Overige eisen

1. U voegt een cv inclusief motivatiebrief van maximaal 5 pagina's A4 toe. Bij overschrijding van het maximumaantal pagina's wordt het gedeelte dat deze overschrijding betreft terzijde gelegd en zal de beoordeling en de daaruit voortvloeiende score slechts gebaseerd zijn op het maximum gestelde aantal A4's.

3. Opdrachtnemer vraagt een VOG aan voor de medewerker die ter beschikking wordt gesteld. Opdrachtnemer informeert opdrachtgever over bezwaren die de inzet van de medewerker bij opdrachtgever belemmeren. De overeenkomst kan binnen 4 weken worden beëindigd indien uit de aanvraag van de VOG blijkt dat er bezwaren zijn tegen de inzet van de medewerker bij opdrachtgever. Beschikt de medewerker reeds over een VOG dan moet deze zien op inzet bij Opdrachtgever en mag deze maximaal zes maanden oud zijn. De kosten voor de VOG mogen niet doorberekend worden aan Opdrachtgever.

2. De kandidaat beschikt over minimaal een afgeronde HBO opleiding in de financieel economische richting en/of accountancy. Voorgenoemde dient te blijken uit het cv.

5. De gemeente nodigt u uit om een offerte in te dienen voor deze opdracht. De opdracht wordt uitgevoerd onder leiding en toezicht van de gemeente en is beoordeeld als een opdracht die door de Inschrijver wordt ingevuld. Volgens de inschrijvingsvoorwaarden (in overeenstemming met de Wet DBA) kan een zelfstandige zonder personeel (zzp’er) niet inschrijven of worden aangeboden voor deze opdracht. De kandidaat die wordt aangeboden, moet op het moment van start opdracht in loondienst zijn bij de Inschrijver. Ook zzp’ers met een B.V., die naast zichzelf geen andere medewerkers in dienst heeft van deze B.V., worden uitgesloten voor het Inschrijven op deze opdracht. Inschrijver voldoet minimaal aan het feit dat Inschrijver: • Loonbelasting en werknemerspremies afdraagt (en hiermee verzekerd is binnen het sociale stelsel) voor de betreffende kandidaat die de opdracht uitvoert; • Een werkgeversgezag heeft tussen Inschrijver en kandidaat (die de opdracht uitvoert); • Voldoet aan alle werkgeversverplichtingen, zoals 2 jaar doorbetalingsverplichting bij ziekte, de Wet Poortwachter of de WAADI. De gemeente kan Inschrijver verzoeken om schriftelijk aan te tonen dat Inschrijver voldoet aan bovenstaande punten.

4. De inschrijver mag maximaal 2 kandidaten aanbieden. Per kandidaat dient een aparte inschrijving ingediend te worden. De inschrijving kan tot 24 februari 2025 8.30 uur ingediend worden. Indien er onverhoopt toch meer dan twee kandidaten door dezelfde inschrijver worden ingediend, zullen enkel de eerste twee (op volgorde van binnenkomst) in behandeling genomen worden.


Gunningscriteria

Sortering
Beste prijs-kwaliteitsverhouding
Gewicht van prijs : 20 %
Gewicht van kwaliteit : 80 %
Uitleg gunningscriteria

Top

Op basis van de beste kwaliteit-prijsverhouding (BKPV) wordt de top van kandidaten samengesteld. Op basis van de gespreksresultaten wordt één kandidaat geselecteerd. In het geval er uit de gesprekken geen geschikte kandidaat naar voren komt, worden de volgende CV's beoordeeld; zonodig te herhalen tot de selectie is voltooid.

De BKPV komt als volgt tot stand:

prijs score = ( 1 - ( ( uw prijs - laagste prijs ) / laagste prijs ) ) * 100 , maar nooit lager dan 0
kwaliteit score = behaalde kwaliteitspercentage
totaal score = ( prijs score * prijs weging ) + ( kwaliteit score * kwaliteit weging )


Gunningscriteria Kwaliteit

50 %

1. De kandidaat heeft ervaring opgedaan in een vergelijkbare rol en binnen een gemeentelijke organisatie. Beoordeling: - De kandidaat heeft geen ervaring opgedaan in een vergelijkbare rol (0 punten). - De kandidaat heeft ervaring opgedaan in een vergelijkbare rol (3 punten) - De kandidaat heeft ervaring opgedaan in een vergelijkbare rol en binnen een gemeentelijke organisatie (5 punten).

25 %

2. De kandidaat heeft ervaring/affiniteit met het verzamelen en beoordelen van digitale data. Beoordeling: - De kandidaat heeft geen ervaring/affiniteit met het verzamelen en beoordelen van digitale data (0 punten). - De kandidaat heeft affiniteit met het verzamelen en beoordelen van digitale data (2 punten). - De kandidaat heeft ervaring met het verzamelen en beoordelen van digitale data (5 punten).

25 %

3. De kandidaat heeft kennis van fiscale zaken (Loonbelasting, BTW/BCF, Vennootschapsbelasting) in het kader van horizontaal toezicht van de belastingdienst. Beoordeling: - De kandidaat heeft geen kennis van fiscale zaken (Loonbelasting, BTW/BCF, Vennootschapsbelasting) in het kader van horizontaal toezicht van de belastingdienst (0 punten). - De kandidaat heeft in de praktijk kennis van/ervaring opgedaan met fiscale zaken (Loonbelasting, BTW/BCF, Vennootschapsbelasting) in het kader van horizontaal toezicht van de belastingdienst (5 punten).


Gunningscriterium Prijs

Minimaal: € 90,00
Maximaal: € 110,00

Inclusief alle kosten, exclusief BTW.

Competenties te toetsen in interviewfase

Beschrijving (uitleg)

De onderstaande competenties worden getoetst tijdens het interview:

  • analytisch;
  • onafhankelijk;
  • teamplayer;
  • goede mondelinge en schriftelijke vaardigheden.


Interviewfase

Beschrijving (uitleg)

Uitsluitend de Externen die na een schriftelijke beoordeling van de Offertes in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen worden uitgenodigd voor een interview.

Indien na de schriftelijke beoordeling van de Offertes blijkt dat er meer dan drie Externen in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal de score op (sub)gunningcriterium kwaliteit van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.

Indien ook in dat geval meer dan drie Externen in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal het (sub)gunningcriterium prijs van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.

Indien ook in dat geval meer dan drie Externen in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen alle betrokken Externen worden uitgenodigd voor een interview.

De interviews zullen plaatsvinden op donderdag 27 februari 2025 tussen 13.00 en 16.00 uur, op het stadhuis in Apeldoorn. Gelieve hier rekening mee te houden.