Beheeradviseur Wegen en verkeer

Logo van de gemeente wijk bij duurstede, met gestileerde zwarte tekst en abstracte lijntekeningen erboven.

Aanvraagnummer: 4260
Organisatie: Gemeente Wijk bij Duurstede
Locatie: Wijk bij Duurstede
Uren per week: 28 - 36 uur
Tarief: Geen maximum
Regio: Utrecht
Startdatum: z.s.m.
Optie tot verlenging: Nee
Sluitingsdatum: 16-10-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie
Dit is de gemeente Wijk bij Duurstede: groot genoeg om klein te blijven. Samen met Cothen en Langbroek vormt Wijk bij Duurstede met ongeveer 24.000 inwoners en 150 medewerkers een relatief kleine gemeente, waar het fijn is om te wonen en te werken. Onze omvang zien we als voordeel. Werken voor onze gemeente betekent dat je niet alleen je hoofd gebruikt, maar ook je handen uit de mouwen steekt. Je kent je collega's en het is hier leuk werken. Bij de gemeente Wijk bij Duurstede verwelkomen wij graag mensen met verschillende leeftijden, achtergronden, overtuigingen en voorkeuren. We vinden het belangrijk dat jouw talenten en kwaliteiten worden benut en dat je met vertrouwen en plezier je werk kan doen. Verhalen van collega’s over hoe het is om bij ons te werken vind je op www.werkenbijgemeentewijkbijduurstede.nl.

Opdracht

  • Je ontwikkelt, stelt op en voert het beleid uit voor openbare verlichting en wegenonderhoud, en stemt dit af met adviseurs/beleidsmedewerkers;
  • Je stelt contracten op en begeleidt de aanbesteding. Je adviseert de projectleider en voert soms zelf vervangingsprojecten uit;
  • Je bent verantwoordelijk voor het onderhoud, inclusief planning, control cyclus en budgetbeheer voor wegen en openbare verlichting;
  • Je stuurt het subteam Grijs aan. Je bewaakt de planning en budgetten. Personele taken liggen bij de teamleider;
  • Je onderhoudt een up-to-date beheersysteem en langetermijnplanning;
  • Je bent het aanspreekpunt voor het beheer van verkeerbeheer en wegen.
  • Je informeert het college en de raad via B&W-rapporten, raadvoorstellen en presentaties.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als opdrachtgever, senior beheerder en/of projectleider op gebied van wegbeheer bij een gemeentelijke organisatie;
2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met beheersystemen op het gebied van openbare ruimte (omschrijf duidelijk in het cv);
3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het opstellen van meerjarige onderhoudsstrategieën voor de openbare ruimte (omschrijf duidelijk in het cv);
4. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-niveau in de richting van civiele techniek;

Gunningscriteria
5. Aantoonbare werkervaring met omgevingsmanagement van projecten in de openbare ruimte (25 punten);
6. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met aanbestedingstrajecten en het opstellen van contracten (40 punten);
7. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als budgethouder van projecten, van het opstellen van budgetten en het bewaken van de voortgang tot het opstellen van rapportages (omschrijf duidelijk in het cv) (35 punten).

Competenties

  • Resultaatgericht en verantwoordelijk.
  • Kwaliteits- en klantgerichte instelling.
  • Communicatief en digitaal vaardig.
  • Je kunt complexe situaties beoordelen en inschatten welke belangen hier een rol spelen.
  • Een integrale blik op de openbare ruimte in zowel operationeel als beleidsmatig gebied.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10, verbonden aan de betreffende CAO van de opdrachtgever.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr. Hybride werken is niet mogelijk.

Planning
De gesprekken zijn gepland op dinsdag 22 oktober 2024 in de middag. Genodigden ontvangen op maandag 21 oktober 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang.

Overige informatie

  • Er wordt een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) gevraagd.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat deze in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot woensdag 16 oktober 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.