Aanvraagnummer: 7246
Organisatie: Gemeente Zeist
Locatie: Zeist
Uren per week: 16-36 uur
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Utrecht
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: 1 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 25-02-2025 09:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Deel deze opdracht
Organisatie
De gemeente Zeist is een moderne werkgever met medewerkers die betrokken en vooral zichzelf zijn. We werken op basis van onze kernwaarden ‘vertrouwen, kracht en nabijheid’. De werksfeer is open en prettig en onze cultuur is informeel. Met zo’n 400 collega’s werken we voor en met ongeveer 67.000 inwoners. Daardoor is het niet te massaal, zijn de lijnen kort en de mogelijkheden groot. Als organisatie willen we op de hoogte zijn van wat er in de samenleving speelt en daar flexibel op inspelen. We juichen het toe als je daaraan je eigen perspectief en waarde toevoegt en verwelkomen dus iedereen met de juiste ervaring en eigenschappen voor de functie. Waar je wieg ook heeft gestaan, wat ook je achtergrond, levensstijl of geloof is, of je nou topsporter bent of een beperking hebt, of allebei, als je je herkent in het profiel, solliciteer!
In Zeist werk je vanuit je eigen verantwoordelijkheid en word je ondersteund door de organisatie, zodat je als mens en als professional blijft groeien. We zijn niet op zoek naar een perfecte medewerker, maar iemand die zijn kwaliteiten, rafelrandjes én zelfkennis wil inzetten om met humor en lef uitdagingen te lijf te gaan.
Hoe blijft Zeist een veilige, schone omgeving waar het goed wonen, werken en ontspannen is? Dat begint bij een openbare ruimte die optimaal in orde is. Je werkt binnen het team Beheer Openbare Ruimte waar je als interim beheerder riolering en stedelijk water aan de slag gaat met de lopende riolerings- en stedelijk water vraagstukken. Daarbij help jij ons in het komende jaar op weg: jij zorgt ervoor dat onze nog te werven rioolbeheerder wordt begeleid bij zijn of haar onboardingsproces en daarnaast dat de juiste adviezen worden gegeven betreffende riolering- en stedelijk water vraagstukken. Onze nieuwe beheerder is na dit jaar klaar om zijn of haar taak volledig op te pakken en jouw interim rol over te nemen. Daarnaast sta je aan de lat om klimaatadaptatie een plek te geven in Zeist en in het gemeentelijk beleid. En je levert vanuit de discipline riolering en stedelijk water een belangrijke bijdrage aan de integrale programmering van de openbare ruimte, zowel op inhoudelijk als financieel gebied.
Wie ben je?
Als interim adviseur riolering en stedelijk water heb je de nodige lokale kennis om direct aan de slag te gaan met de lopende riolerings- en stedelijk water vraag stukken. Je hebt een breed netwerk in de regio om zodoende binnen de bestaande samenwerkingsorganen, zoals bv Netwerk Water & Klimaat, direct aan te sluiten en Zeist goed te kunnen vertegenwoordigen. Daarnaast beschik je over het vermogen om politieke en/of maatschappelijk gevoelige zaken te vertalen naar het team en de projecten.
Je bent in staat om mens, inhoud en proces met elkaar te verbinden. Je bent sparringpartner voor de coördinator en de andere beheerders over riolerings- en vakdiscipline overstijgende vraagstukken. Je beschikt over een grote mate van bestuurlijk- en politieke sensitiviteit. Je bent analytisch en samenwerkingsgericht. Een stap vooruit te denken op de ontwikkelingen vind je een uitdaging en handelt daar ook naar. Snel schakelen tussen strategisch, tactisch en operationele niveau en daarbij een bijdrage leveren op deze drie niveaus is voor jou geen probleem.
Vereisten
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als beheerder/ adviseur Riolering en Stedelijk water binnen een gemeente;
3. Aantoonbare werkervaring met het opstellen van een meerjarenonderhoudsprogramma;
Gunningscriteria
4. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als adviseur Riolering en Stedelijk water (35 punten);
5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het opstellen en/ of uitvoeren van het gemeentelijk Rioleringsplan (25 punten);
6. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met advisering op het gebied van Klimaatadaptie in de Openbare Ruimte bij een gemeentelijke instelling (20 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met regionale samenwerkingsverbanden (10 punten);
8. Detavast constructie: kandidaat is bereid om bij wederzijds goedvinden na initiële duur kosteloos bij opdrachtgever in dienst te treden (minimaal 1040 uur) (10 punten).
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 3 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: ja
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op vrijdag 28 februari 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 27 februari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot dinsdag 25 februari 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.