Aanvraagnummer: 3821
Organisatie: Veiligheidsregio Utrecht
Locatie: Veiligheidsregio Utrecht
Uren per week: 28 - 36 uur
Tarief: €115 per uur
Regio: Utrecht
Startdatum: 01-10-2024
Optie tot verlenging: 2 maal 3 maand(en)
Sluitingsdatum: 18-09-2024 09:00
Deel deze opdracht
OrganisatieWij dragen bij aan veiligheid. Elke dag weer, steeds beterDe Veiligheidsregio Utrecht is een samenwerkingsverband van en voor alle 26 Utrechtse gemeenten in de provincie Utrecht. Wij zorgen elke dag voor de veiligheid van alle mensen die in de regio wonen en verblijven. Dat doen wij met onze centralisten op de 112-meldkamer, onze brandweermensen en onze collega’s van risicobeheersing, crisisbeheersing en de geneeskundige hulpverleningsorganisatie in de regio. Lees meer over wie wij zijn en wat we doen.
Of je nu branden blust of werkt op kantoor: bij de VRU werken mensen met een passie. Een passie om levens te redden, om incidenten te voorkomen en te bestrijden. Mensen met een helder hoofd en een hart dat klopt voor de goede afloop. Dienstbaar, deskundig, alert en adequaat.
Beleidsadviseur Bestuurlijke zakenJe gaat werken bij het team Bestuurlijke en Juridische zaken van de stafafdeling Bestuur en Control. Het team bestaat onder andere uit juridisch adviseurs, bestuurs- en beleidsadviseurs en het directiesecretariaat. Het team bestaat momenteel uit vijftien personen. Ons team houdt zich bezig met het ondersteunen van het bestuur, de directie en de organisatie bij het continu verder verbeteren van de kwaliteit van de brandweerzorg, rampenbestrijding en crisisbeheersing in de regio Utrecht.
OpdrachtDe Veiligheidsregio Utrecht heeft voor 2024 en verder een nieuwe bestuursagenda vastgesteld. In deze bestuursagenda hebben we uitdagingen en mogelijke oplossingen beschreven. Om deze uitdagingen goed op te pakken, ondergaan we als organisatie de komende jaren een doorontwikkeling. Hierdoor is het takenpakket niet statisch, maar beweeg je mee met wat nodig is.
Vanwege een aantal vacatures binnen het team is er op dit moment versterking nodig.
- Je stelt beleidsdocumenten en adviesnotitie(s) ten behoeve van de (bestuurlijke) besluitvorming.
- Je adviseert op bestuurlijke onderwerpen en neemt deel aan (VRU brede) projecten als (deel) projectleider of als expert vanuit de stafafdeling.
- Je werkt proactief aan het relatiemanagement met de gemeenten in jouw portefeuille en maakt de vertaling van bestuurlijke ontwikkelingen naar gevolgen voor de gemeenten en andersom.
- Je coördineert, adviseert en werkt mee aan de doorontwikkeling van producten voor de stafafdeling Bestuur en Control.
Vereisten / knock-outcriteria 1. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau; 2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als beleidsadviseur; 3. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar bij een decentrale overheid.
Vereisten / Kock-outcriteria 4. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar in een samenwerking in een gemeenschappelijke regeling (maak dit aantoonbaar in het cv met een voorbeeld) (60 punten); 5. Een maximum uurtarief van 115,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer werk-werkverkeer én parkeerkosten en fee Flextender (40 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- je bent collegiaal en kunt goed samenwerken;
- je hebt een hands on mentaliteit;
- je bent nieuwsgierig en stelt kritische vragen en werkt vanuit de bedoeling;
- je kunt omgaan met veranderingen en stelt je flexibel op;
- je hebt gevoel bij politiek bestuurlijke verhoudingen;
- je denkt mee en adviseert op bestuurlijk en strategisch niveau, daarbij kun je onafhankelijk denken en zelfstandig opereren;
- je bent stressbestendig en kunt omgaan met piekbelasting;
- je weet goed overzicht te behouden, hoofd- en bijzaken te onderscheiden en kernachtig te formuleren.
FunctieschaalDeze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals1.
CV-eisenMaximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
WerkdagenDe opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr / werkdagen in overleg.
PlanningDe gesprekken bij de VRU zijn gepland op maandag 23 september 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 20 september 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
- De VRU vraagt bij aanvang van de opdracht om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). Hiervan moet een kopie, samen met het tonen van een ID-bewijs, worden overhandigd op de eerste werkdag.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot woensdag 18 september 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.