Beleidsadviseur Afval en Grondstoffen

Aanvraagnummer: 13165
Contractvorm: Detachering
Organisatie: Gemeente Zoetermeer
Locatie: Zoetermeer
Uren per week: 18 per week
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Gelderland
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: 2 x 3 maanden
Sluitingsdatum: 26-06-2025 09:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en gemeente Zoetermeer mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Zoetermeer. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is.
Conform de aangepaste afspraken rondom payrolling voor gemeenten, is het niet mogelijk op te reageren via een payroll constructie.
Organisatie
Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen.
Samen, open, flexibel en lerend creëren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeën en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag én morgen. Dat is de misse waar wij voor gaan!
Afdeling
Je thuisbasis is het team Strategie, beleid en programmeren binnen de afdeling Stadsbeheer. Het team vormt de verbinding tussen de bestuurlijke ambities en opgaven en de uitvoering van beheer. Met 30 enthousiaste en gedreven professionals, waaronder (beleids)adviseurs die de lijnen uitzetten én medewerkers die werken voor de eigen afdeling en ook voor de afdeling daarbuiten. We werken steeds meer datagedreven en doen dat vanuit een integrale benadering. De beleidsadviseur afval en grondstoffen werkt voor de afdeling Afvalinzameling en zit ook het grootste deel van de tijd op locatie Argonstraat in Zoetermeer. .
Opdracht
Als beleidsadviseur werk je aan het ontwikkelen van beleid voor de korte en lange(re) termijn specifiek voor afval en grondstoffen. Je houd je bezig met uiteenlopende thema’s op afvalgebied. Ons afvalbeleid staat in de steigers en wacht op besluitvorming. En dan begint het werk pas. Je werkt in ieder geval aan de volgende resultaten:
- Zorgen voor een meerjarig communicatie- en educatieprogramma afval. Dit doe je samen met de communicatiecollega’s;
- Begeleiden van het bestuurlijk besluitvormingsproces van het ‘nieuwe’ afvalbeleid;
- Het verwerken van nieuwe wet-/regelgeving in het nieuwe afvalbeleid;
- Het maken van een uitvoeringsprogramma;
- Zorgdragen voor de uitwerking zoals optimalisatie van de afval inzamelstructuur;
- Maken van adviezen: je adviseert de portefeuillehouder en zorgt voor afhandeling van moties, toezegging en bestuurlijke verantwoording.
Vereisten
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 6 maanden niet 3 overeenkomsten met een totale duur van 24 maanden gehad bij de opdrachtgever. (Dit criterium is niet van toepassing op kandidaten die een vast dienstverband hebben bij de uitlenende partij.);
3. Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding;
4. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als beleidsadviseur afval en grondstoffen binnen een gemeentelijke organisatie.
Gunningscriteria
5. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als beleidsadviseur (25 punten);
6. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als beleidsadviseur afval binnen een gemeente of gemeentelijke regeling (40 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met datagedreven werken: Benoem hoe dit is opgedaan (20 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met het opstellen van een communicatie- en educatieprogramma afval, benoem waar dit is opgedaan (15 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan de genoemde criteria voldoet.
Competenties
1. Politieke antenne;
2. Sterk in communicatie (in het Nederlands);
3. Goede schrijfvaardigheden / bestuurlijke stukken;
4. Planmatig en houdt van deadlines.
Schaal
Deze opdracht is ingedeeld in schaal 11 (nieuwe structuur).
Benodigd aantal professionals:
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt uitgevoerd op de volgende werkdagen: in overleg.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 3 juli 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 30 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot donderdag 26 juni 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.