Fraud Blocker Beleidsadviseur Civiel

Beleidsadviseur Civiel

Logo's van Gemeente De Wolden en Gemeente Hoogeveen met groen en blauw golfmotief onder elk logo.

Aanvraagnummer: 548
Organisatie: Samenwerkingsorganisatie de Wolden/Hoogeveen
Locatie: Hoogeveen
Uren per week: 32-36 per week
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: tot 31-12-2024
Regio: Drenthe
Startdatum: Zo snel mogelijk
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 04-04-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten.


Deel deze opdracht


Organisatie
Samenwerkingsorganisatie De Wolden Hoogeveen (SWO) geeft met ruim 900 medewerkers uitvoering aan de gemeentelijke taken en verleent diensten aan ongeveer 80.000 inwoners van de twee gemeenten. Dit maakt ons de op één na grootste gemeentelijke organisatie in Drenthe. Daarnaast zijn wij een unieke organisatie door het werken voor 2 heel verschillende gemeenten. We zijn centraal gelegen en goed bereikbaar, zowel met de auto als het openbaar vervoer. Kijk voor meer informatie over onze organisatie op www.werkenbijdeswo.nl

Opdracht
In jouw rol tijdelijke rol van beleidsadviseur Civiel bij team Openbare Ruimte ben jij voor de gemeente De Wolden en de gemeente Hoogeveen verantwoordelijk voor het beheer van de openbare ruimte en de inrichting van de leefomgeving. Deze functie biedt veel afwisseling, waarbij geen werkdag er hetzelfde uitziet. Onderstaand een aantal taken en werkzaamheden die je kunt verwachten in deze functie:

  • Je stelt kaders op voor de ontwikkeling van de openbare ruimte, de civieltechnische ontwikkelingen en het maken van nieuw beleid.
  • Je signaleert maatschappelijke ontwikkelingen op het gebied van wegen, civiele kunstwerken, openbare verlichting, kabels en leidingen, schouwsloten en gladheidsbeheersing, brengt deze onder de aandacht van betrokken afdelingen en/of het bestuur.
  • Je neemt het initiatief voor een brede afstemming tussen beleid, werkvoorbereiding (beheer) en uitvoering. We vragen je hierin als pionier verbeteringen te initiëren en implementeren, waarbij je in staat bent om medewerkers te enthousiasmeren met als doel de bestaande processen te verbeteren.
  • Budgetbeheerder (verantwoordelijkheid dragen voor input tijdens de P&C-cyclus voor de disciplines wegen, civiele kunstwerken, openbare verlichting, kabels en leidingen, schouwsloten en gladheidsbeheersing).

Een belangrijk onderdeel is het afwegen van diverse belangen, waarbij je het gezamenlijk belang herkent en in het oog houdt. Je hebt een belangrijke stem in de ontwikkeling van de openbare ruimte.

Jouw focus zijn thema’s als :

  • Riolering
  • Openbaar groen
  • Verhardingen
  • Civiele kunstwerken
  • Openbare verlichting
  • Gladheidsbestrijding

Competenties

  • Ondernemend/proactief;
  • Doortastend;
  • Omgevingsbewustzijn;
  • Communicatief sterk;
  • Teamspeler.

Gunningscriteria te beoordelen door Flextender  (weging, totaal 100 punten)
3. Een afgeronde civieltechnische opleiding (20 punten);
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van openbare ruimte (30 punten);
5. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar bij een overheidsorganisatie (10 punten).
6. Aantoonbare werkervaring met integraal werken, benaderen en het afwegen van verschillende belangen. Aantoonbaar gemaakt doormiddel van een voorbeeld/project (10 punten);
7. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van civiele techniek (20 punten);
8. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het opstellen van collegevoorstellen (10 punten);

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als beleidsadviseur.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
2

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Is hybride werken mogelijk:  ja

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op 9 april of 10 april tussen 14.00 en 17.30 uur . De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk 5 april. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • Bij de SWO De Wolden-Hoogeveen is er de mogelijkheid om flexibel om te gaan met je werkdagen en zijn er mogelijkheden om thuis te werken. Je ontvangt van ons een laptop en indien gewenst een mobiele telefoon in bruikleen.
  • Het overeengekomen tarief is van toepassing voor de gehele duur van de inzet van Professional .
    Aanpassing van het tarief is uitsluitend mogelijk na wederzijds overleg én mits er sprake is van detachering en kan slechts ingaan indien Inlener schriftelijk aan Opdrachtgever heeft bevestigd dat de tariefsaanpassing is goedgekeurd, met dien verstande dat verhogingen van het loon of andere arbeidsvoorwaarden, volgend uit de cao binnen de branche waarin Professional werkzaam is of bepaald door wetgeving, te allen tijde kunnen worden doorberekend.
    Andere verhogingen zijn niet mogelijk aangezien deze als een wezenlijke wijziging gezien worden waarmee de oorspronkelijke uitvraag onrechtmatig wordt (voor meer informatie: zie https://www.pianoo.nl/nl/regelgeving/jurisprudentie/jurisprudentieoverzicht/type-opdracht/wezenlijke-wijziging ).

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot donderdag 4 april 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.