Aanvraagnummer: 6226
Organisatie: Gemeente Hilversum
Locatie: Hilversum
Uren per week: 24 uur
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 5
Regio: Noord-Holland
Startdatum: 20-01-2025
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 09-01-2025 09:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Deel deze opdracht
Organisatie
We werken voor Hilversum, de mediastad van Nederland. Een groene tuinstad met een rijke historie, waar meer dan 93.000 inwoners hun leven op eigen wijze vormgeven. Voor hen zijn we de meest nabije overheid; bereikbaar, toegankelijk, open en nieuwsgierig. We geven altijd antwoord en doen wat nodig is.
We zoeken een balans tussen maatwerk en eenvoud en maken slim gebruik van technologie en data. We werken samen met collega’s, bewoners en stakeholders om de beste resultaten te behalen. Onze kernwaarden zijn vertrouwen, eenvoud, betrokkenheid, professionaliteit, inclusiviteit en duurzaamheid. We willen blijven leren en innoveren met het vizier op de stad. Als het een keer niet lukt, mag je ons daarop aanspreken. Bij ons kun je zijn wie je bent, ongeacht je achtergrond, hoe je eruitziet of van wie je houdt.
Opdracht
Als beleidsadviseur ben je breed inzetbaar binnen het sociaal domein, met jeugd als specifiek aandachtsgebied. Je werkt aan onderwerpen zoals aansluiting tussen jeugd en onderwijs, soepele overgang van jeugd naar volwassenheid (18-/18+), preventie en transformatie van jeugdhulp. Voor deze onderwerpen werk je projectmatig en nauw samen met beleidsadviseurs van verschillende afdelingen en andere gemeenten. Afhankelijk van het onderwerp ben je procesregisseur of deelnemer als beleidsadviseur. Samen met collega’s, bewoners en stakeholders maak je onze ambities waar.
Je ontwikkelt uitvoerbaar beleid door middel van onderzoek, probleemanalyses en het formuleren van adviezen en beleidsvoorstellen voor het college van B&W en de gemeenteraad. Je begeleidt de invoering van beleid, maakt financierings- en contractafspraken, vertaalt landelijke en regionale ontwikkelingen naar de lokale situatie en neemt deel aan regionale werkgroepen.
- Je bent nieuwsgierig naar trends, ontwikkelingen en creatieve oplossingen;
- Je hebt ruime ervaring met het ontwikkelen en schrijven van beleid;
- Je hebt goede kennis van actuele politieke en maatschappelijke vraagstukken en een sterk gevoel voor politiek-bestuurlijke verhoudingen;
- Je bent een verbinder, enthousiast, communicatief en initiatiefrijk;
- Je bent een stevige gesprekspartner voor interne en externe partners;
- Je beschikt over een sterk analytisch vermogen, legt verbanden tussen beleidsterreinen en neemt initiatief;
- Je combineert strategisch denken met praktisch handelen;
- Je hebt ervaring met inkooptrajecten en het afhandelen van subsidieverzoeken.
Vereisten / Knock-outcriteria
- Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelorniveau;
- Minimaal 2 jaar werkervaring in de afgelopen 5 jaar als beleidsregisseur;
- Werkervaring met de Jeugdwet (licht dit toe).
Gunningscriteria
- Minimaal 3 jaar werkervaring als beleidsadviseur/beleidsregisseur bij een gemeente (30 punten);
- Een afgeronde opleiding op wo-niveau (20 punten);
- Werkervaring met de Jeugdwet (20 punten);
- Werkervaring met inkooptrajecten en subsidieverzoeken (30 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u of uw kandidaat aan het profiel voldoet.
Competenties
- Uitdrukkingsvaardigheid (mondeling en schriftelijk);
- Klantgerichtheid;
- Luisteren;
- Doorzettingsvermogen;
- Tactisch gedrag;
- Motiveren;
- Resultaatgericht werken;
- Overtuigen;
- Assertiviteit;
- Besluitvaardigheid;
- Organiseren;
- Kritisch denken;
- Analytisch vermogen;
- Plannen en organiseren.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11, volgens de CAO van de opdrachtgever.
Benodigd aantal professionals
1
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Hybride werken mogelijk.
Werkdagen: maandag t/m vrijdag.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 15 januari 2025, om 09.00 uur. Kandidaten die worden uitgenodigd, ontvangen uiterlijk vrijdag 10 januari 2025 bericht. Overige kandidaten krijgen na de gesprekken bericht.
Overige informatie
- Een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) is verplicht. De verwerkingstijd is maximaal 4 weken (8 weken voor VOG-P). Kosten zijn inbegrepen in het tarief;
- Geen vergoeding van reiskosten voor woon-werkverkeer. Reiskosten voor werkgerelateerde afspraken kunnen worden gedeclareerd;
- ‘Bring your own device’ is van toepassing (mobiele telefoon en laptop/iPad zijn verplicht);
- Opdrachtnemers die personeel leveren, moeten geregistreerd staan als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Reactietermijn
U kunt reageren tot donderdag 9 januari 2025, 09.00 uur.