Fraud Blocker Beleidsadviseur Openbare Ruimte | Gemeente Zoetermeer | ZZP

Beleidsadviseur Openbare Ruimte

Logo van gemeente zoetermeer met een gestileerd blauw boompictogram boven de tekst "gemeente zoetermeer" in grijs.

Aanvraagnummer: 6305
Organisatie: Gemeente Zoetermeer
Locatie: Zoetermeer
Uren per week: 36 uur
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: Zo Spoedig Mogelijk
Optie tot verlenging: 2 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 15-01-2025 09:00

LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


Deel deze opdracht


Organisatie
Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen.

Samen, open, flexibel en lerend creëren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag én morgen. Dat is de missie waar wij voor gaan!

Afdeling
Je thuisbasis is het team Strategie, beleid en programmeren binnen de afdeling Stadsbeheer. Het team vormt de verbinding tussen de bestuurlijke ambities en opgaven en de uitvoering van beheer. Met 30 enthousiaste en gedreven professionals, waaronder (beleids)adviseurs die de lijnen uitzetten én medewerkers die werken voor de eigen afdeling en ook voor de afdeling daarbuiten. Dat willen we steeds meer datagedreven en vanuit een integrale benadering doen.

Opdracht
Als beleidsadviseur werk je aan het ontwikkelen van beleid voor de korte en lange termijn op maatschappelijke thema’s als mobiliteit, duurzaamheid, klimaatadaptatie, parkeren, spelen, bomen en meer. Je hebt daarbij oog voor ieders belangen. Je werkt in ieder geval aan de volgende resultaten:

  • Ruimtelijke strategie vertalen: Je vertaalt onze Ruimtelijke Strategie en werkt aan beleidsaanpassingen, afwegingskaders, adviezen en producten.
  • Bomenbeleid opstellen: Afronden van het bomenbeleid en het implementeren hiervan. Dat doe je projectmatig.
  • Maken van adviezen: Je adviseert de portefeuillehouder en zorgt voor de afhandeling van moties en toezeggingen en bestuurlijke verantwoording.
  • Klimaatadaptatie uitvoeren: Samen met collega’s werk je aan de invulling van de uitvoeringsagenda Klimaatadaptatie.
  • Professionaliseren beheer: Met de specialisten en adviseurs werk je aan assetmanagementkaders en processen.

Vereisten / Knock-outcriteria

  • De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 6 maanden geen 3 overeenkomsten met een totale duur van 24 maanden gehad bij de opdrachtgever. (Dit criterium is niet van toepassing op kandidaten die een vast dienstverband hebben bij de uitlenende instantie.)
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als (beleids)adviseur openbare ruimte.
  • Minimaal afgeronde hbo bacheloropleiding op het gebied van milieu, openbare ruimte of bedrijfskunde.

Gunningscriteria

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als beleidsadviseur openbare ruimte binnen een gemeentelijke instelling (40 punten).
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met advisering aan lokaal bestuur (20 punten).
  • Aantoonbare werkervaring met projectmatig werken en datagedreven werken: benoem hoe dit is opgedaan (20 punten).
  • Aantoonbare werkervaring binnen de beleidsthema’s: bomen en groen, mobiliteit, klimaatadaptatie, spelen, parkeren, duurzaamheid:
    • Werkervaring met meer dan 4 van de beleidsthema’s (20 punten).
    • Werkervaring met 2 tot 4 van de beleidsthema’s (10 punten).
    • Werkervaring met minder dan 2 van de beleidsthema’s (0 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Politieke voelhorens.
  • Sterk in communicatie (in het Nederlands).
  • Ervaring met projectmatig werken.
  • Affiniteit met datagedreven beleidsvorming, monitoring en evaluatie.
  • Planmatig en houdt van deadlines.

Schaal
Deze opdracht is ingedeeld in Schaal 11.

Benodigd aantal professionals:
2.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt uitgevoerd op de volgende werkdagen: maandag t/m vrijdag.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 21 januari 2025 van 14:00 uur tot 17:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 17 januari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

  • Een Verklaring omtrent het Gedrag (VOG) is een vereiste.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot woensdag 15 januari 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.


Reageer nu op deze opdracht!

6305 - Beleidsadviseur Openbare Ruimte