Beleidsadviseur Opvang en Integratie

Logo van gemeente zoetermeer met een gestileerd blauw boompictogram boven de tekst "gemeente zoetermeer" in grijs.

Aanvraagnummer: 3571
Organisatie: Gemeente Zoetermeer
Locatie: Zoetermeer
Uren per week: 32 tot 36 uur
Tarief: Geen maximum
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: Zo spoedig mogelijk
Optie tot verlenging: 1 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 10-09-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie
Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen.

Samen, open, flexibel en lerend creëren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeën en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag én morgen. Dat is de missie waar wij voor gaan!

Afdeling
Het sociaal domein is actief op een breed terrein. Wij zijn beleidsmatig verantwoordelijk voor de maatschappelijke ontwikkelingen in Zoetermeer. Onze afdeling ontwikkelt en implementeert beleid en adviseert het bestuur. In de context van de visie Zoetermeer2040 leggen we relaties met andere beleidsterreinen en spelen een belangrijke rol in het netwerk van burgers en organisaties in Zoetermeer. Je werkt binnen het team Beleid & Implementatie dat onderdeel uitmaakt van de afdeling sociaal domein.

Opdracht
Door de opvangproblemen in Nederland heeft de gemeente extra taken gekregen gericht op het opvangen en integreren van asielzoekers, statushouders en ontheemden. Door deze extra taken is ondersteuning gewenst vanuit beleid op dit dossier. 
 Dit neem je mee: 
 -          Ervaring als beleidsadviseur bij een gemeente;
 -          Sterke schrijfvaardigheden voor communicatie naar college en raad;
 -          Flexibele inzet in een complex bestuurlijk, ambtelijk en maatschappelijk veld;  
 -          Communicatief zowel in staat om met vrijwilligers tot een goed gesprek te komen als het correct informeren en adviseren van de bestuurders en burgemeester;  
 -          In staat tot verzamelen van actuele informatie en regelgevingen, deze informatie te delen en te vertalen naar mogelijkheden voor de praktijk.

Vereisten / Kock-outcriteria
1. De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 6 maanden niet 3 overeenkomsten met een totale duur van 24 maanden gehad bij de opdrachtgever. (Dit criterium is niet van toepassing op kandidaten die een vast dienstverband hebben bij de uitlenende partij.)
2. Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
3. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als beleidsadviseur bij een gemeentelijke organisatie.

Gunningscriteria
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als beleidsadviseur binnen het Sociaal domein bij een gemeentelijke organisatie (30 punten);
5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als beleidsadviseur met bestuurlijk gevoelige dossiers bij een gemeentelijke organisatie (geef dit duidelijk weer in het cv door middel van een voorbeeld) (30 punten);
6. Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding in de richting van Bestuurskunde, Beleid of Overheidsmanagement (15 punten); 
7. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met bestuurlijke- en bewoners-communicatie (duidelijk weergeven in het CV middels een toelichting/voorbeeld) (15 punten);   
8. Uiterlijk beschikbaar om te starten in september voor 32 tot 36 uur per week, tijdens de gehele duur van de opdracht (10 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
- flexibel;
- communicatief vaardig; 
- zelfstandig; 
- analytisch.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV's op minimumeisen
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) CV's die aan de opdrachtgever worden voorgelegd
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria”.

De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de tien geselecteerde kandidaten in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten (minimaal 2) worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Schaal
Deze opdracht is ingedeeld in Schaal 11 (nieuwe structuur).

Benodigd aantal professionals:
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt uitgevoerd op de volgende werkdagen: maandag t/m vrijdag

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 12 september of vrijdag 13 september 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 11 september 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

  • Een Verklaring omtrent het Gedrag (VOG) is een vereiste.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot dinsdag 10 september 2024, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.