Aanvraagnummer: 3585
Organisatie: Gemeente Alphen aan den Rijn
Locatie: Alphen aan den Rijn
Uren per week: 32 uur
Tarief: €110 per uur
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: 01-10-2024
Optie tot verlenging: 2 maal 3 maand(en)
Sluitingsdatum: 03-09-2024 09:00
Deel deze opdracht
Organisatie
Wij zijn een 100.000 plus gemeente, onderdeel van het regionaal samenwerkingsverband Holland Rijnland en deelnemer aan de G40.
Proberen, experimenteren en in de praktijk ontwikkelen. Wij zijn Gemeente Alphen aan den Rijn. Bij ons is het leuk werken. We leveren toonaangevende dienstverlening en zijn een wendbare organisatie. Dat wil zeggen dat we meebewegen met de ontwikkelingen in de maatschappij en continu vernieuwen. We leren door te doen. Samenwerkingsgericht, resultaatgericht, klantgericht en veranderingsbereid zijn onze kerncompetenties. Met elkaar werken we samen voor het beste resultaat voor onze inwoners.
Opdracht
De gemeente Alphen aan den Rijn staat voor grote maatschappelijke opgaven op het gebied van Bestaanszekerheid, Gezond Leven en Gelijke Kansen. Onder deze noemers vindt de vernieuwing plaats op het brede terrein van het sociaal domein, met oog voor de transformatie in de jeugdhulp en ondersteuning, en de belangrijke rol die preventie en basisvoorzieningen hierin hebben. De Participatiewet vormt hierbinnen een van de beleidsvelden met een grote maatschappelijke en bestuurlijke dynamiek.
Je werkt als senior beleidsadviseur samen met je collega’s aan de ambities van Alphen aan den Rijn en van de Rijnstreekgemeenten op dit terrein. Je takenpakket omvat onder meer een deel van deze taken:
- Adviseren van wethouder, MT en directie over het onderdeel werk van de Participatiewet;
- Adviseren en mede uitvoering geven aan bezuinigingstaakstelling van de gemeente;
- Accountmanagement richting Rijnvicus en Promen en de doorontwikkeling hiervan;
- Regionale overleggen bijwonen en belangen van Alphen aan den Rijn vertegenwoordigen bij de doorontwikkeling van de arbeidsregio in balans (drie sporen van de Kamerbrief Participatiewet). Ook adviseer je de directeur en bestuurder hierover;
- P&C cyclus;
- Dienstverleningsovereenkomst voor uitvoering van de Participatiewet met Gemeente Kaag en Braassem beheren.
Wie ben je?
- Je hebt een strategische blik op samenwerkingsverbanden;
- Je kunt vanuit jouw overkoepelende en sturende rol bijdragen aan de doelstellingen om inwoners te ondersteunen die gebruikmaken van de Participatiewet, Wet inburgering en Schuldhulpverlening;
- Je werkt samen met diverse interne- en externe partners en gebruikt data om de ondersteuning aan onze inwoners te verbeteren;
- Je hebt een bemiddelende rol tussen diverse teams;
- Je bent actief betrokken in een visietraject dat erop gericht is om tot een verdere integratie te komen van Jeugdhulp, Wmo en Preventie;
- Je hebt ervaring met contractmanagement;
- Je levert een actieve bijdrage aan projecten op het gebied van de Participatiewet.
Vereisten / Kock-outcriteria
1. Uiterlijk beschikbaar per 1 oktober 2024 met een gemiddelde flexibele inzet per week van 32 uur voor de gehele duur van de opdracht;
2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als senior adviseur binnen het gemeentelijk sociaal domein;
3. Aantoonbare werkervaring als contractbeheerder binnen het gemeentelijk sociaal domein;
4. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar in het werkveld Participatiewet onderdeel werk.
Gunningscriteria
5. Uurtarief maximaal € 110,- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk, parkeerkosten en andere mogelijke kosten (25 punten);
6. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als beleidsadviseur bij een gemeente (40 punten);
7. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het beheer van contracten binnen het sociaal domein (35 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre je / de door jou aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- verbinden
- mondelinge communicatie
- schriftelijke communicatie
- politiek bestuurlijke sensitiviteit
- kunnen positioneren in het politiek bestuurlijke krachtenveld
- onafhankelijk adviseren
- procesmatige vaardigheden
- draagvlak creëren
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11 van de CAO Gemeenten.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg (hybride werken is mogelijk)
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 4 september 2024 vanaf 15:45 uur en donderdag 5 september 2024 in de ochtend. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 3 september 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
- De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 3 september 2024, 09:00 uur. Tot die tijd kun je reageren.