Aanvraagnummer: 5897
Organisatie: Gemeente Dronten
Locatie: Dronten
Uren per week: 36 uur
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Flevoland
Startdatum: 01-01-2025
Optie tot verlenging: 2 maal 3 maand(en)
Sluitingsdatum: 20-12-2024 09:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Deel deze opdracht
Organisatie
Dronten is een dynamische en ambitieuze gemeente in het hart van Flevoland, waar rust en ruimte samengaan met innovatie en ontwikkeling. Met groene landschappen en bruisende dorpskernen is Dronten een plek waar gezinnen, ondernemers en natuurliefhebbers zich thuis voelen. De gemeente werkt aan een toekomstbestendige samenleving en wil groeien van 44.000 naar 60.000 inwoners in 2050. De organisatie staat voor korte lijnen, toegevoegde waarde en een lerende cultuur met ruimte voor ontwikkeling.
Opdracht
Tijdelijke ondersteuning voor het team Ruimtelijke Ontwikkeling bij:
- Adviseren over planologische procedures en bestuursrecht;
- Regie voeren op planologische procedures;
- Adviseren van medewerkers over ruimtelijke ordening.
Achtergrond: De opdracht is ontstaan door een tijdelijke capaciteitsbehoefte binnen het team Ruimtelijke Ontwikkeling. Het betreft inhuur ter vervanging van een openstaande formatieplaats.
Verwachte werkzaamheden
- Adviseren bij planologische procedures;
- Bewaken van procesvoortgang in ruimtelijke ordeningstrajecten;
- Toetsen van ruimtelijke plannen aan wet- en regelgeving;
- Kennis delen en adviseren binnen het team;
- Voorbereiden van procedurele documenten;
- Juridische toetsing van ruimtelijke initiatieven;
- Opstellen van college- en raadsvoorstellen;
- Adviseren over politiek-bestuurlijke besluitvorming;
- Vertalen van vakinhoudelijke vraagstukken naar bestuurlijk relevante voorstellen.
Vereisten / Knock-outcriteria
1. Kandidaten dienen een eigen mobiele telefoon, abonnement, en laptop mee te nemen;
2. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelorniveau;
3. Minimaal 3 jaar werkervaring in de afgelopen 10 jaar als beleidsadviseur op het gebied van Ruimtelijke Ordening bij een gemeente;
4. Werkervaring met planologische procedures;
5. Kennis van bestuursrecht en ruimtelijke ordeningswetgeving, inclusief de Omgevingswet.
Gunningscriteria (totaal 100 punten)
- Afgeronde hbo-bacheloropleiding in Rechten, Bestuursrecht, RO of Planologie (20 punten);
- Ervaring met bestuurlijke documentatie en voorbereiden van college- en raadsvoorstellen (30 punten);
- Ervaring met uitgebreide omgevingsvergunningprocedures (20 punten);
- Ervaring met principeverzoeken (20 punten);
- Ervaring met zaaksystemen (10 punten).
Competenties
- Communicatief en sociaal vaardig;
- Zorgvuldig, kritisch en efficiënt;
- Dienstverlenend en stressbestendig;
- Flexibel en resultaatgericht.
Functieschaal
De functie is ingedeeld in schaal 10-11 conform de CAO van de opdrachtgever.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, en minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Hybride werken is mogelijk. De werkdagen zijn maandag t/m vrijdag.
Planning
De gesprekken vinden plaats op dinsdag 24 december 2024. Kandidaten ontvangen uiterlijk maandag 23 december bericht over een eventuele uitnodiging.
Overige informatie
- Een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) wordt gevraagd;
- Een Integriteitsverklaring wordt gevraagd;
- Een uittreksel Handelsregister (KvK) wordt gevraagd;
- Een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) wordt gevraagd;
- Opdrachtnemer dient als personeelsteller geregistreerd te staan (conform Waadi).
Reactietermijn
U kunt reageren tot vrijdag 20 december 2024, 09:00 uur.