Fraud Blocker Beleidsadviseur THV&Z/Omgevingsrecht & Senior Jurist Handhaving

Beleidsadviseur THV&Z/Omgevingsrecht & Senior Jurist Handhaving

Logo van de gemeente oldambt met de naam in lichtblauwe letters met links een gestileerde blauwe cirkel.

Aanvraagnummer: 2178
Organisatie: Gemeente Oldambt
Locatie: Gemeente Oldambt
Uren per week: 36 per week
Tarief: €95 per uur
Regio: Groningen
Startdatum: 01-08-2024
Optie tot verlenging: 2 x 6 maanden
Sluitingsdatum: 24-06-2024 17:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Opdrachtomschrijving

In deze functie ben je verantwoordelijk voor het Omgevingsbeleid op onder andere het gebied van THV&Z. Je vormt nieuw beleid, monitort en evalueert dit vervolgens in de beleidscyclus. Hierbij adviseer je het bestuur en collega’s over voor onze relevante ontwikkelingen. Je stelt adviezen op, schrijft programma's en evaluaties, waarbij de nadruk ligt op het te ontwikkelen nieuw integraal beleid op het gebied van THV&Z.

Daarnaast fungeer je als Senior Jurist Handhaving, waarbij je de uitdagende taak hebt om de complexe handhavingszaken op te pakken en goed af te handelen. Je wordt hierbij ondersteund door een trainee Jurist Handhaving die je begeleidt en opleidt. Daarnaast begeleid je de nieuwe Jurist Vergunningen intensief.

Verder vind je het leuk om projecten te leiden. Zo ben je verantwoordelijk voor het Verbeterplan Wet Politiegegevens en ga je als projectleider met jouw team de organisatie klaarstomen voor een goede implementatie van de Wpg.


Verder:

  • vertaal je landelijke ontwikkelingen, zoals de Omgevingswet, de Wet Kwaliteitsborging (Wkb) en de handhavingsstrategie naar lokaal relevant Omgevingsbeleid. Hierbij zoek je de samenwerking met andere gemeenten en de provincie;
  • vertegenwoordig je de gemeente in de rol van regisseur bij de Omgevingsdienst Groningen en de Veiligheidsregio. Daarnaast neem je deel aan verschillende regionale overleggen met andere gemeenten om te zorgen dat de uitvoering en het beleid goed aansluiten op de omgeving;
  • kun je de verbinding leggen tussen vergunningverlening en het beleid;
  • help jij het team om samen te bewegen naar een betere dienstverlening, daar waar de organisatie in ontwikkeling is om “Samen, Ondernemend en Dichtbij” onze inwoners en ondernemers te komen;
  • ben je verantwoordelijk voor uitdagende dossiers die handhaving (nog niet) betreffen. Denk bijvoorbeeld aan het reguleren van rijksmonumenten en evenementen.

Kandidaatomschrijving

Je beschikt over wo werk- en denkniveau en hebt minimaal twee jaar ervaring in een soortgelijke functie.

Eisen

Je hebt het afgelopen jaar werkervaring binnen de Gemeente Oldambt opgedaan.
Dit blijkt uit het cv.

Gunningscriteria

Weging prijsdeel: 20 %


Je hebt een aantoonbaar relevante en afgeronde wo-opleiding.
Dit blijkt uit het cv.
Weging: 15 %


Je hebt minimaal twee jaar ervaring in een soortgelijke functie.
Dit blijkt uit het cv.
Weging: 20 %


Kennis van en ervaring met de Wet Politiegegevens.
Dit blijkt uit het cv en/of de motivatiebrief.
Weging: 15 %


Kennis van en ervaring met het afhandelen van complexe handhavingsdossiers waaronder dossiers die betrekking hebben op 'veelklagers'.
Dit blijkt uit het cv en/of de motivatiebrief.
Weging: 15 %


Interview
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

Op basis van werkervaring, kennis en persoonlijkheid wordt getoetst welke kandidaat het beste aansluit binnen de huidige team samenstelling.


Weging: 15 %

Interviewplanning

De interviews zullen naar verwachting plaatsvinden in week 27.