Aanvraagnummer: 3302
Organisatie: Gemeente IJsselstein
Locatie: IJsselstein
Uren per week: 32 per week
Tarief: Geen maximum
Regio: Utrecht
Startdatum: 16-09-2024
Optie tot verlenging: 1 maal 3 maand(en)
Sluitingsdatum: 21-08-2024 09:00
Deel deze opdracht
Organisatie onderdeel
De gemeente IJsselstein is een stad in het zuidwesten van de provincie Utrecht. De stad telt ruim 33.000 inwoners en heeft een gezellig historisch hart waar de inwoners trots op zijn. De ambtelijke organisatie van de gemeente (GIJS) bestaat uit ruim 250 medewerkers verdeeld over 7 teams. GIJS werkt aan een bloeiend en toekomstbestendig IJsselstein, waar iedereen prettig kan wonen, werken en samenleven. GIJS staat voor betrouwbare dienstverlening, een benaderbare organisatie en heldere communicatie. De ambtenaren werken vanuit drie kernwaarden: vakmanschap, pragmatisch en samenspel. Samen met en voor ‘ons stadje’.
Opdracht
De opdracht bestaat uit twee fasen en lever je:
Fase 1: Vanuit de huidige vastgoedportefeuille een advies opstellen voor de volgende onderwerpen:
1)Doelmatig gebruik van onze vastgoedportefeuille;
2)Optimale huisvesting van alle gebruikers, met de volgende aandachtspunten: maximale bezetting en/of ontwikkelpotentieel en waarbij leegstand voorkomen wordt. Wat is verplicht, wat is wenselijk, wat is service;
3) Een afstootstrategie, van reactief naar proactief;
4) Herziening huidig vastgoedbeleid op basis van huidige ontwikkelingen, om de doeltreffendheid van het beleid te vergroten;
5) Kaders voor kostprijs dekkende, markt conforme en commerciële huur;
6) Voorbereiden en afronden van het bijbehorende bestuurlijke besluitvorming proces voor 31 december 2024.
Fase 2: Na besluitvorming door college en gemeenteraad :
1) uiterlijk 1 april 2025 Implementatie van het in fase 1 genomen besluit. Bovenstaande producten geven invulling van een 213a onderzoek voor de vastgoedportefeuille.
Je hebt regie op proces en om te komen tot de producten werk je samen met de collega’s uit de teams Vastgoed, Samenleving en Ruimte. Daarnaast is de concerncontroller sparringpartner voor wat betreft het 213a onderzoek en de vertaling van de keuzes in het kader van het zogenaamde “Ravijnjaar”.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als beleidsadviseur Vastgoed; 2. ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad;
3. Een afgeronde opleiding op MBO 4 niveau;
Gunningscriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
4. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als beleidsadviseur Vastgoed binnen een gemeentelijke instelling (30 punten); 5. Aantoonbare kennis van gemeentelijke vastgoed portefeuilles (licht dit duidelijk toe in het cv) (20 punten);
6. Een afgeronde opleiding op hbo bachelor niveau (15 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met planmatig en participatie werkmethodes (licht dit duidelijk toe in het cv) (15 punten);
8. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met producten uit de opdracht ‘doelmatigheid gebruik van gemeentelijk vastgoed’ en het optimaal gebruik van beschikbaar vastgoed (20 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre je / de aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.