Fraud Blocker Beleidsadviseur Werk en Inkomen | Gemeente de Bilt | ZZP

Beleidsadviseur Werk en Inkomen

Logo van Gemeente De Bilt, met gestileerde groene tekst en een afbeelding van een groene boom met een gele cirkel erachter.

Aanvraagnummer: 7549
Organisatie: Gemeente de Bilt
Locatie: De Bilt
Uren per week: 32 uur
Tarief: €97,50 per uur
Duur van de opdracht: 8 maanden
Regio: Utrecht
Startdatum: z.s.m.
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 07-03-2025 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Let op! Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt

Organisatie
Het is goed werken voor de inwoners, organisaties en bedrijven in de zes dorpen die samen onze gemeente vormen. We weten dat we elkaar nodig hebben om de gemeente De Bilt leefbaarder, groener, duurzamer en ondernemender te maken. Om het voor de 42.000 mensen nog fijner te maken om hier te wonen, te werken en te recreëren. Mensenwerk dus. Onze ongeveer 250 medewerkers laten zich elke dag weer inspireren door de wensen en ontwikkelingen in Bilthoven, De Bilt, Groenekan, Maartensdijk, Hollandsche Rading en Westbroek. Steeds vaker werken wij binnen een netwerk van inwoners en bedrijven, dat zelf zaken voor elkaar kan krijgen. Mensen, middelen en technieken slim aan elkaar knopen: dat is onze kracht. Door meer en betere samenwerking binnen de organisatie en met externe partners: dat is de werkelijke innovatie in onze manier van werken.  Meer informatie vindt u op de pagina Onze organisatie.

Opdracht
Wat ga jij doen?             
Je bent accounthouder van de gemeenschappelijke regeling RDWI Zeist, BIGA en de GGD Zeist. Je bent  het eerste aanspreekpunt voor de wethouder en de ambtelijk opdrachtgever. Je werkt samen met de collega’s in ons regionale samenwerkingsverband Zuid-Oost Utrecht en samen werken jullie de innovatieagenda Werk en Inkomen verder uit. 

In Q2 stel je de beleidsnota bestaanszekerheid/armoedebeleid op. Deze beleidsnota moet in september door de raad worden vastgesteld. Hierbij werk je samen met de college bestaanszekerheid en voor haar functioneer je ook als coach. 

Je neemt deel aan ambtelijke overleggen over de arbeidsmarktregio en de komende Wet Van School Naar Duurzaam Werk

Je ondersteund het Sociaal Team in het kader van de brede ondersteuning voor gedupeerden van de kinderopvangtoeslagaffaire. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor de monitoring van dit beleid en pak je de gemeentelijke taken rondom dit domein op. Denk hierbij aan Woo-verzoeken en ondersteuning bezwaarschriften.

Je weet hoe de gemeentelijke financiën rondom Werk en Inkomen tot stand komen en daardoor ben je ook in staat een financiële vertaling  te maken van begrotingen van de GR RDWI en de BIGA.

Vereisten
1. Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als beleidsadviseur Werk & Inkomen met ervaring op gebied van armoedebeleid, omschrijf duidelijk in het cv;
3. Aantoonbare kennis van de Participatiewet;
4. Aantoonbare werkervaring met het opstellen van beleidsnota’s, omschrijf duidelijk in het cv hoe deze ervaring is opgedaan;

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
5. Uiterlijk beschikbaar vanaf 1 april 2025 voor 32 uur; (35 punten)
6. Maximum uurtarief van € 97,50 exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk; (20 punten)
7. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met de kinderopvangtoeslagaffaire; (25 punten)
8. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met Woo verzoeken en behandeling bezwaarschriften. (20 punten)

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Zowel zelfstandig als in teamverband kunnen werken;
  • Politiek-bestuurlijk sensitief;
  • Financieel inzicht;
  • Goede beheersing van de Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg
Is hybride werken mogelijk: ja

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 13 maart 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn ontvangen uiterlijk op woensdag 12 maart 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Reiskosten & parkeren
Het in de offerte vermelde uurtarief dient inclusief de reiskosten te zijn van woon-werkverkeer. Indien het reizen per auto noodzakelijk is voor het uitvoeren van de opdracht dan vergoedt de gemeente De Bilt maximaal € 0,30 (bruto) per kilometer. Het betreft een zogenaamde netto-netto vergoeding. Het declareren van zakelijke kilometers moet altijd vooraf zijn afgestemd met de opdrachtgever.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot vrijdag 7 maart 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.