Fraud Blocker Beleidsadviseur Wonen | Gemeente Soest | Freelance Opdracht

Beleidsadviseur Wonen


Aanvraagnummer: 6771
Organisatie: Gemeente Soest
Locatie: Soest
Uren per week: 14-18 uur
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Utrecht
Startdatum: 04-02-2025
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 29-01-2025 09:00

LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


Deel deze opdracht


Let op! Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt

Organisatie
Geef samen met Soest een impuls aan de fysieke leefomgeving van de gemeente Soest!

Werken voor de gemeente betekent werken voor onze 47.000 inwoners. Als gemeente ondersteunen we de samenleving op allerlei gebieden. Wij werken aan de leefbaarheid van onze gemeente en kijken daarbij naar de lange termijn. Op dit moment spelen een aantal belangrijke opgaven in het fysiek domein. Zo werken we hard aan de energietransitie voor een duurzame, toekomstbestendige gemeente. Ook bereiden we ons voor op de inwerkingtreding van de Omgevingswet. We werken aan een ambitieuze woonopgave als vliegwiel voor economie en maatschappelijke ontwikkelingen, aan de uitwerking van de omgevingsvisie in diverse omgevingsprogramma’s, aan een scala aan grote en kleinere bouwprojecten van planvorming tot vergunningverlening en uitvoering. En nog veel meer.

We vormen samen met 275 professionals onze organisatie. Ons doel is een toekomstbestendige organisatie te zijn en mee te bewegen met wat de samenleving nodig heeft. Dat vraagt om flexibele, lerende professionals en leidinggevenden die hen daarin stimuleren, faciliteren en de ruimte geven. Daarom staan onze medewerkers centraal; zij leveren de resultaten aan onze inwoners, ondernemers en bestuur. Werken aan een toekomstbestendig Soest doen we volgens onze drie kernwaarden: samen (met collega’s, bestuur, samenleving en partners), met vertrouwen in elkaar en daarbij leren we van de dingen die we doen en van onze omgeving.

Als gemeentelijke organisatie werken we voor een diverse samenleving. Daarom vinden we het belangrijk dat onze organisatie net zo divers is.

Opdracht
Wonen is een hot item, landelijk maar ook in Soest. Het coalitieakkoord geeft hier veel prioriteit aan. De optelling van uitdagingen die binnen het cluster wonen liggen, overstijgt op dit moment de huidige beschikbare capaciteit. Daarom zoeken we voor het cluster Wonen (3 collega’s) tijdelijk extra inzet in de vorm van een beleidsadviseur Wonen.

Regionaal is gewerkt aan een nieuwe huisvestingsverordening, welke vastgesteld en geïmplementeerd dient te worden in de gemeente. De gemeente Soest heeft de uitvoering van de urgentiedienstverlening ondergebracht bij een externe partij. Deze overeenkomst stopt binnenkort. Gezocht moet worden naar een nieuwe werkwijze (onderzoek is reeds gestart).

Jouw opdracht is om de nieuwe (regionaal opgestelde) huisvestingsverordening vast te laten stellen door de raad en daarnaast om een nieuwe werkwijze voor de urgentie met ingang van 1 mei 2025 te implementeren.

Met ingang van 1 maart start bij de gemeente de nieuwe beleidsmedewerker Inburgering, Asiel en statushouders. Jouw taak is het om deze medewerker in te werken op het onderdeel huisvesting statushouders. In de maand februari ben jij verantwoordelijk voor de huisvesting van statushouders en maak je onderdeel uit van het opgave team Vluchtelingen.

 Vereisten
1. Een afgeronde opleiding op minimaal HBO-bachelor niveau;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van Wonen/volkshuisvesting/huisvesting vergunninghouders;
3. Aantoonbare werkervaring met positioneren, verbinden, beïnvloeden;
4. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring binnen een gemeente;
5. Uiterlijk Beschikbaar per 4 februari 2025 voor minimaal 14 uur per week.

Gunningscriteria
6. Een afgeronde opleiding op minimaal HBO-bachelor niveau in de richting van Sociaal Juridische Dienstverlenging (15 punten);
7. Minstens 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het thema Wonen (35 punten);
8. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van huisvesting vergunninghouders (25 punten);
9. Minstens 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar bij of voor een gemeente (10 punten);
10. Aantoonbare kennis van het Zaaksysteem en TVS (10 punten);
11. Aantoonbaar beschikbaar op maandag en donderdag (5 punten).

Competenties
Adviseren, verbinden, beïnvloeden, positioneren

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10a. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: ja

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 30 januari 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 29 januari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot woensdag 29 januari 2024, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.


Reageer nu op deze opdracht!

6771 - Beleidsadviseur Wonen