Beleidsmedewerker burgerzaken

Logo van de Fryske Marren met een gestileerde blauwe golf met een groen accent boven de naam van de gemeente in paars lettertype.

Aanvraagnummer: 2359
Organisatie: Gemeente De Fryske Marren
Locatie: gemeente De Fryske Marren
Uren per week: 16-36
Tarief: €90 - €110 per uur
Regio: Friesland
Startdatum: 01-07-2024
Optie tot verlenging: Ja, voor maximaal 2 x 6 maanden
Sluitingsdatum: 27-06-2024 23:59

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Opdracht omschrijving

Als beleidsmedewerker burgerzaken ben je betrokken bij verschillende aspecten van burgerzaken en speel je een belangrijke rol in de ontwikkeling en advisering van beleid. Je bent verantwoordelijkheid voor diverse werkzaamheden. Zo adviseer en rapporteer je samen met je collega's over de jaarlijkse BRP- en PNIK audit, waarbij je ervoor zorgt dat de gemeente voldoet aan de vereisten op het gebied van bevolkingsregistratie en persoonsgegevens.

Daarnaast verzorg je de afstemming met relevante partners op het terrein van inwonerszaken. Je behandelt complexe aanvragen of verzoeken op ditzelfde terrein, waaronder verkiezingen en inhoudelijke zaken. Je vervult de rol van projectleider verkiezingen en weet mensen op een daadkrachtige en tactvolle manier mee te krijgen in jouw visie.

Je bent het aanspreekpunt van het cluster inwoners voor de teammanager KCC en krediethouder van het KCC. Dit betekent dat je de financiële verantwoording en legesbeheer verzorgt. Ook behandel je bezwaar- en beroepschriften en vertegenwoordig je hierbij de gemeente.

Beleidsmedewerker burgerzaken is een fulltime functie binnen onze gemeente (36 uur). Echter is de invulling van het aantal uren flexibel en zouden wij bijvoorbeeld ook openstaan voor 2 collega’s die 18 uur beschikbaar zijn. We zijn naast deze tijdelijke opdracht namelijk ook op zoek naar een nieuwe collega die vaste invulling gaat geven aan de functie. Mogelijk wordt dit een junior collega, die jij met jouw ervaring zou kunnen gaan begeleiden en ondersteunen. Na 6 maanden kijken wij afhankelijk van de ontwikkeling op het gebied van werving & selectie of we gaan afschalen of verlengen.


Verantwoordelijkheden

  • Je houdt je bezig met de beleidsontwikkeling- en advisering op het terrein van burgerzaken.
  • Je adviseert en rapporteert samen met je collega’s over de jaarlijkse BRP- en PNIK audit.
  • Je verzorgt de afstemming met relevante partners op het terrein van inwonerszaken en behandelt complexe aanvragen of verzoeken.
  • Je bent kredietbeheerder van het KCC en verzorgt de financiële verantwoording en legesbeheer.
  • Je behandelt bezwaar- en beroepschriften en vertegenwoordigt de gemeente in de behandeling hiervan.
  • Je bent het aanspreekpunt van het cluster inwoners voor de teammanager Klanten Contact Centrum,
  • Je bent projectleider verkiezingen.

Beschikbaarheid

De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 juli 2024 tot en met 31 december 2024 voor 16 tot 36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met twee keer zes maanden. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.


Kwaliteit (eisen)

U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe.

Je hebt een HBO werk- en denkniveau en inzicht in maatschappelijke vraagstukken.

Je hebt werkervaring binnen een gemeente in een vergelijkbare omgeving.

Je hebt aantoonbare ervaring met het voeren van bezwaar- en beroepszaken en civiele procedures op het gebied van personen- en familierecht of burgerlijke stand.


Prijs (eisen)

Minimaal: € 90,00
Maximaal: € 110,00

Inclusief alle kosten, exclusief BTW.

Gunningscriteria

Sortering
Beste prijs-kwaliteitsverhouding
Gewicht van prijs : 25 %
Gewicht van kwaliteit : 75 %
Uitleg gunningscriteria

Op basis van de economisch meest voordelige inschrijving (EMVI) wordt de top van kandidaten samengesteld. Op basis van de gespreksresultaten wordt één kandidaat geselecteerd. In het geval er uit de gesprekken geen geschikte kandidaat naar voren komt, worden de volgende CV's beoordeeld; zonodig te herhalen tot de selectie is voltooid.

De EMVI komt als volgt tot stand:

prijs score = 100 - ( ( uw prijs - laagste prijs ) * ( 100 / ( hoogste prijs - laagste prijs ) ) )
kwaliteit score = behaalde kwaliteitspercentage
totaal score = ( prijs score * prijs weging ) + ( kwaliteit score * kwaliteit weging )


Gunningscriteria (wensen)

10 %

Je hebt een HBO werk- en denkniveau.

20 %

Je hebt werkervaring binnen een gemeente.

20 %

Je hebt ervaring met Key2Burgerzaken of je hebt de potentie om deze werkervaring snel op te bouwen.

25 %

Je hebt ervaring en kennis op het gebied van informatiebeveiligingsbeleid, zelfevaluaties én verkiezingen.

25 %

Je hebt ervaring met het voeren van bezwaar- en beroepszaken en civiele procedures op het gebied van personen- en familierecht of burgerlijke stand.


Het interview

Beschrijving (uitleg)

Als Inschrijver in de top 3 is geëindigd, ontvangt inschrijver een uitnodiging voor het interview. Tijdens het interview wordt een verificatie gedaan op basis van de aangeboden offerte. Als de verificatie positief is wordt de kandidaat beoordeeld op basis van criteria. De criteria zijn hieronder te raadplegen ter voorbereiding op het interview. Bij de terugkoppeling op de offertes (gunningsbeslissing) worden de resultaten bekendgemaakt in deze applicatie.