Aanvraagnummer: 6818
Organisatie: Gemeente Hardenberg
Locatie: Hardenberg
Uren per week: 32-36 uur
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 12
Regio: Overijssel
Startdatum: zsm
Optie tot verlenging: 3 maal 12 maand(en)
Sluitingsdatum: 11-02-2025 09:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Deel deze opdracht
Let op! “Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt.”
Organisatie
Werken voor de gemeente Hardenberg: Groei en bloei met ons mee
De gemeente Hardenberg is een fantastische plek om te wonen en te werken. Hier geniet je van het mooie platteland langs de Vecht én van de gezelligheid van een stad. Terwijl veel andere gemeenten kleiner worden, blijft de gemeente Hardenberg juist groeien. Inmiddels hebben we meer dan 62.935 inwoners.
We willen Hardenberg verder laten groeien en ontwikkelen tot een moderne stad in een landelijke omgeving. Dit betekent dat we de regio willen versterken, het buitengebied aantrekkelijker willen maken en de voorzieningen willen verbeteren. We bouwen aan een duurzame economie die klaar is voor de toekomst, waarbij lokaal ondernemen een belangrijke rol speelt.
Bij ons werk je met plezier aan deze plannen, samen met 550 enthousiaste collega’s. We hechten veel waarde aan vriendelijkheid, betrouwbaarheid en een goede samenwerking. We geloven in de “De Kracht van Gewoon Doen” en pakken dingen praktisch aan.
Opdracht
Het Team Beleid en Gebiedseconomie geeft vakinhoudelijk invulling aan de groei- en transitieopgaven in onze gemeente. Onze kennis en ervaring zetten wij binnen de organisatie in om kansen te benutten en de juiste bijdrage te leveren aan ruimtelijke en economische opgaven. Als juridisch adviseur Vastgoed en Grondzaken ben je onderdeel van het team dat zich binnen het cluster Grondzaken en Planeconomie bezighoudt met advisering over grondtransacties en overeenkomsten bij ruimtelijke ontwikkelingen (o.a. opstellen van anterieure overeenkomsten, koop- en verkoopovereenkomsten, intentieovereenkomsten en vaststellingsovereenkomsten). Je bent verantwoordelijk voor het vertalen van complexe vraagstukken naar praktische (juridische) oplossingen. Verder adviseer je over alle vraagstukken die zich op het gebied van vastgoed en grondzaken voordoen en ben je op juridisch vlak sparringpartner voor de projectleiders en projectmanagers van ruimtelijke projecten.
Jouw werkzaamheden bestaan o.a. uit:
- Het adviseren over publiek-private samenwerking bij gebiedsontwikkelingsprojecten en over de werkvelden grondzaken, vastgoed, privaatrecht en aanbestedingsrecht;
- Het opstellen van overeenkomsten binnen het proces van gebiedsontwikkeling en verkoop van vastgoed (onder andere koop- en verkoopovereenkomsten, samenwerkingsovereenkomsten en kostenverhaalovereenkomsten);
- Het beoordelen van door collega’s opgestelde overeenkomsten en adviezen;
- Het beoordelen en afwikkelen van door notarissen opgestelde conceptakten en nota’s van afrekening;
- Het bewaken van dossiervorming en controleren van de procesadministratie;
- Het verzorgen van de verkoop(voorbereiding) van bijzondere gronduitgiftes/ tenders/ aanbestedingen;
- Het verzorgen van de verkoop(voorbereiding) van landbouwgronden en gebouwen, waaronder advisering over verkoopkaders, deelname aan verkoopgesprekken en aanspreekpunt zijn voor de praktische uitvoering;
- Het analyseren van ontwikkelingen op het vakgebied en het vertalen van deze naar adviezen naar te maken keuzes door de gemeente.
Vereisten
1. Aantoonbare afgeronde opleiding op wo master niveau;
2. Aantoonbare werkervaring met / kennis van met zowel publiek- als privaatrecht;
3. Aantoonbare werkervaring als grondzakenjurist in ruimtelijke opgaven en vraagstukken;
4. Aantoonbare werkervaring in het juridisch adviseren in gebiedsontwikkelingsprojecten.
Gunningscriteria
5. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal wo master niveau in een juridische opleiding of op het gebied van Nederlands recht (10 punten);
6. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als grondzakenjurist in ruimtelijke opgaven en vraagstukken (40 punten);
7. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in het juridisch adviseren in gebiedsontwikkelingsprojecten (40 punten);
8. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in een gemeentelijke instelling (10 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Communicatief vaardig;
- Je schakelt makkelijk tussen verschillende gesprekspartners, zoals bestuurders, management en inwoners;
- Je bent een nuchter persoon en staat stevig in je schoenen;
- Aantoonbaar gevoel voor politiek bestuurlijke verhoudingen;
- Je zoekt actief de verbinding met andere organisatieonderdelen en bent benaderbaar;
- Proactief;
- Je neemt verantwoordelijkheid en focust je op waar jij invloed op kunt uitoefenen;
- Je bent een uitstekende besluitvormer en durft knopen door te hakken om de voortgang van het project te waarborgen.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma t/m vrij
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 17 februari 2025 vanaf 09.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 14 februari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 11 februari 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.