Beleidsmedewerker Handhaving Fysieke Leefomgeving

Logo van de gemeente Zaltbommel met een gestileerd blauw en groen golfmotief naast de naam 'Gemeente Zaltbommel.'

Aanvraagnummer: 12373
Contractvorm: Detachering
Organisatie: Gemeente Zaltbommel
Locatie: Zaltbommel
Uren per week: 36 per week
Tarief: 86 per uur
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Gelderland
Startdatum: 01-07-2025
Optie tot verlenging: 1 x 6 maanden
Sluitingsdatum: 16-06-2025 09:00

LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Zaltbommel mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Zaltbommel. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). gemeente Zaltbommel merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Omschrijving gemeente Zaltbommel:
Werken bij de gemeente Zaltbommel (https://www.werkenbijgemeentezaltbommel.nl/) betekent deel uitmaken van een dynamisch organisatie met een open werksfeer. Onze 160 medewerkers werken vanuit het gemeentekantoor en de gemeentewerf in de historische stad Zaltbommel en het omliggende buitengebied met elf dorpen. De gemeente is goed bereikbaar naast de A2 en met een directe treinverbinding vanuit Utrecht en Den Bosch. Ontdek de vele mogelijkheden bij de gemeente Zaltbommel en groei mee in een ambitieuze organisatie.

Opdracht

Als beleidsmedewerker ga je aan de slag met beleidsontwikkeling op het vlak van handhaving in het spoor van de fysieke leefomgeving en legalisatievraagstukken. Jij bent dé specialist op deze gebieden en daarmee sparringpartner voor je collega’s en het bestuur. Complexe legalisatie- en handhavingsprocedures behandel je zelf. Jij gaat daarbij voor kwaliteit. Wanneer één en ander leidt tot een bezwaar- of beroepsprocedure ben jij degene die het college vertegenwoordigt. Jij bent de spil in de afstemming op het vlak van handhaving met de Omgevingsdienst Rivierenland (ODR), waar toezicht, handhaving en juridische ondersteuning  is opgedragen. Je zorgt voor een goede samenwerking tussen ODR en gemeente.

Ook op juridisch vlak ben je specialist en vraagbaak voor je collega’s. Je bent bekend met de Omgevingswet en de veranderingen die deze wetswijziging met zich meebrengt.

Er is de mogelijkheid tot Detavast. 

Waar ga je je verder mee bezig houden?
Je bent tevens accounthouder van de relatie met de ODR. Hiervoor beheer je de ambtelijke contacten en adviseer je het bestuur over de inhoud van deze gemeenschappelijke regeling.

Wat verwachten we van jou?

  • Je herkent jezelf in onze kernwaarden: lef, samen en trots;
  • Jij denkt in mogelijkheden, bent integer en staat voor wat je vindt;
  • Je bent een verbinder en weet de samenwerking tussen ODR en gemeente te stimuleren;
  • Je bent in staat om in complexe handhavingszaken een scherpe analyse te maken en dit te vertalen in een begrijpelijke en rechtmatige aanpak;
  • Je leert graag van wat er op je pad komt en ziet elk vraagstuk als een kans om je te ontwikkelen;
  • De gedachte dat alles wat je doet, er toe doet voor onze 30.000 inwoners geeft jou veel energie. Dit straal je uit en neem je mee in je samenwerking met collega’s, bestuur, inwoners, ondernemers, belanghebbenden en andere overheden. Zij nemen jou op hun beurt serieus, omdat je op elk niveau, op het juiste moment, met de juiste toon met hen communiceert – of dat nu in woord is of in geschrift.

Vereisten
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Aantoonbare afgeronde juridische, bestuursrechtelijke of vergelijkbare opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
3. Aantoonbare werkervaring met de omgevingswet (Benoem dit duidelijk in het cv);
4. Aantoonbare werkervaring met handhavingszaken of juridische zaken;
5. Een maximum uurtarief van € 86,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer, parkeerkosten.

Gunningscriteria
6. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met handhavingszaken of juridische zaken (35 punten);
7Minimaal 2 jaar aantoonbare ervaring in de afgelopen 3 jaar als adviseur fysieke leefomgeving bij een gemeente (40 punten);
8Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met de advisering en begeleiding van vergunningaanvragen bij een gemeente (25 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u of de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
- Stevige en zakelijke gesprekspartner, in staat om anderen te overtuigen en indien nodig weerstand te overwinnen;
- Communicatief vaardig en stressbestendig;
- Kan verbindend optreden tussen keten- en kernpartners, inwoners en vakspecialisten, zowel intern als extern;
- Bestuurlijke sensitiviteit richting ketenpartners;
- Is in staat door logisch en praktisch na te denken tot oplossingen te komen.

Benodigd aantal professionals
1

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal € 86,-. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: flexibel.
Is hybride werken mogelijk: ja.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 18 juni 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 17 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 16 juni 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.


Reageer nu op deze opdracht!

(Bijna) evenveel verdienen vanuit Detachering?!

Let-op: Deze opdracht betreft een detacheringsopdracht. Deze opdracht kan niet als ZZP'er worden uitgevoerd.