Aanvraagnummer: 3248
Organisatie: Gemeente Waterland
Locatie: Waterland
Uren per week: 32 per week
Tarief: Geen maximum
Regio: Noord-Holland
Startdatum: 01-09-2024
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 15-08-2024 09:00
Deel deze opdracht
Organisatie
De gemeente Waterland telt ruim 17.000 inwoners en bestaat uit de kernen Broek in Waterland, Ilpendam, Katwoude, Marken, Monnickendam, Overleek, Purmer, Uitdam, Watergang en Zuiderwoude. Waterland wordt gekenmerkt door een combinatie van authentieke kernen met hoogwaardige cultuurhistorische achtergrond, afgewisseld met een groen en open landschap met een bijzonder veenweidegebied. De naam Waterland verwijst naar de vele waterrijke gebieden, en de ligging aan de Gouwzee en het Markermeer. De ligging van Waterland nabij Amsterdam is economisch, recreatief en toeristisch aantrekkelijk. De combinatie van die factoren wordt ook wel gezien als ‘het Waterlandse goud’. Je komt te werken binnen het team Beleid & Kwaliteit, afdeling Samenleving. Binnen de afdeling Samenleving werk je samen met collega’s van de teams Toegang & Ondersteuning en Uitvoering.
Opdracht
Deze opdracht loopt gedurende de werving van een vaste beleidsmedewerker. Jouw werkzaamheden richten zich op de onderwerpen Werk en Inkomen/Participatiewet, Armoedebeleid en Schuldhulpverlening. Vragen waar jij je mee bezig gaat houden zijn bijvoorbeeld: hoe kunnen we schuldenproblematiek bij onze inwoners voorkomen of eerder signaleren; hoe kunnen we inwoners passende begeleiding bieden naar werk of vrijwilligerswerk; hoe kunnen we ons minimabeleid beter bekend maken bij inwoners die er gebruik van kunnen maken; (hoe) kunnen we een stadspas invoeren. Je bent hierbij van A tot Z betrokken; van beleid tot het afsluiten van overeenkomsten met diverse partijen of de communicatie over een regeling op onze website. Je maakt beleid en legt dit vast in verordeningen en beleidsregels. Je doet dit in afstemming met de medewerkers die het beleid uitvoeren: inkomens- en inburgeringsconsulenten, schuldhulpverleners, externe partijen en de financiële administratie. Je participeert in regionale ambtelijke overlegstructuren voor regionale afstemming van (regionale) middelen, beleid en uitvoering. Wij voeren de Participatiewet en de wet Inburgering ook uit voor de gemeente Landsmeer, dus je onderhoudt nauw contact met deze gemeente.
Het beleid heeft raakvlakken met andere beleidsterreinen zoals Inburgering, Onderwijs, Economie en Opvang ontheemden.
Vereisten / knock-out criteria
1. BYOD (bring your own device) voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen laptop en mobiel; 2. Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als Beleidsmedewerker binnen het Sociaal Domein binnen een gemeentelijke organisatie;
Gunningscriteria
(wensen) te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als Beleidsmedewerker Sociaal Domein binnen een gemeentelijke organisatie (25 punten);
5. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als beleidsmedewerker op het gebied van schuldhulpverlening bij een gemeente (25 punten);
6. Aantoonbare werkervaring in het coördineren van de samenwerking met externe partijen en stakeholders (geef dit duidelijk aan in het cv) (25 punten);
7. Aantoonbare werkervaring van het voorbereiden, ontwikkelen en implementeren van beleidsstukken en strategieplannen (15 punten);
8. Aantoonbare kennis van de Participatiewet (licht dit duidelijk toe) (10 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Functieschaal
Functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenerbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg.