Fraud Blocker Beleidsmedewerker Sociaal Domein | Gemeente Ameland | ZZP

Ontvang dagelijkse opdrachten mail

Beleidsmedewerker Sociaal Domein

Logo van gemeente ameland met gestileerde blauwe tekst met daaronder een gele en groene golf.

Aanvraagnummer: 7188
Organisatie: Gemeente Ameland
Locatie: gemeente Ameland
Uren per week: 18
Tarief: ā‚¬105 - ā‚¬115 per uur
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Friesland
Startdatum: 01-03-2025
Optie tot verlenging: ja, 1 maal 6 maanden
Sluitingsdatum: 25-02-2025 23:59

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Opdracht omschrijving

Bij de gemeente Ameland werken we mĆ©t mensen, vĆ³Ć³r mensen. Of het nu gaat om zorg, onderwijs, verkeer, ruimtelijke ordening of een schone en duurzame gemeente; elke dag bouwen wij aan een fijne en veilige omgeving voor onze inwoners, ondernemers en gasten. Wil jij jouw talenten benutten en een waardevolle bijdrage leveren aan de gemeente Ameland om op deze wijze onze unieke Waddengemeente ook in de toekomst zelfstandig en volwaardig te kunnen laten zijn? Dan is de gemeente Ameland op zoek naar jou!

Het managementteam is op zoek naar externe ondersteuning in de functie van Beleidsmedewerker Sociaal Domein voor een aantal concrete taken (als gevolg van zwangerschapsverlof en een ziekteperiode van een tweetal collegaā€™s) voor:

  • het evalueren en actualiseren van het Uitvoeringsprogramma Sociaal Domein;
  • het, op basis van de wijzigingen in de Wet Jeugdhulp, actualiseren van de Verordening Jeugdhulp;
  • het actualiseren van de minimaregelingen en de regeling muziekonderwijs;
  • het werpen van een kritische blik op de gemeentewebsite voor het onderdeel sociaal domein / individuele voorzieningen, inclusief (realiseren van) verbetervoorstel;
  • het evalueren van ons bestaande ā€˜strandrolstoelenhandboekā€™, inclusief het (realiseren van verbetervoorstel.

De opdracht start met een bijeenkomst met betrokken collegaā€™s en leidinggevende van het cluster Sociaal Domein. In de bijeenkomst wordt informatie opgehaald, toelichting gegeven en het proces met beoogde resultaten besproken.

Op dit moment hebben we de volgende inhoudelijke resultaten als beeld bij de opdracht:

  1. Het Uitvoeringprogramma is in 2023 voor de jaren 2024 en 2025 opgesteld en is een dynamisch document. Het is wenselijk de werking van het Uitvoeringsprogramma als instrument in het tweede kwartaal van 2025 te evalueren. Vervolgens dient het Uitvoeringsprogramma op inhoud en planning te worden geactualiseerd.
  2. Gerelateerd aan de themaā€™s Veilig en Kansrijk Opgroeien & Ontwikkelen en Werk & Zekerheid moet op basis van een wetswijziging de Verordening Jeugdhulp worden geactualiseerd.
  3. Wat betreft Werk & Inkomen (inclusief schuldenproblematiek) biedt de preventieve, praktische aanpak voor de inwoners mogelijkheden. Binnen dit geheel verdienen de minimaregelingen extra aandacht. Het beleid is in het verleden praktisch en veelal ad-hoc ingericht en is vanaf 2015 niet ā€˜meegewogenā€™ bij de ontwikkelingen in het Sociaal Domein. Nu is het van belang met het actualiseren/opstellen van regelingen een praktisch werkbaar uitvoeringskader te realiseren.
  4. Vanaf 2015 heeft de gemeente gekozen voor de uitvoering van het muziekonderwijs op eilandniveau en niet meer via de muziekschool aan de wal. De huidige uitvoering voldoet niet meer aan de wensen. De gemeente wil een nieuwe/geactualiseerde regeling als toekomstbestendig, praktisch werkbaar uitvoeringskader opstellen;
  5. Een kritische blik op een aantal terreinen vatbaar voor verbetering (vooralsnog website en strandrolstoelen) waar wij zelf of jij als kritische meedenker ruimte zien.

Verantwoordelijkheden

  • Het formuleren van een aanpak voor de ā€˜inhoudelijke resultatenā€™ op basis van het startgesprek met betrokkenen;
  • Het analyseren en interpreteren van wet- en regelgeving rondom de betreffende themaā€™s;
  • Het betrekken van externe (wettelijke) stakeholders (waaronder een aantal betrokken inwoners);
  • Het in samenspraak met het team Sociaal Domein opleveren van de resultaten en het ter vaststelling aanbieden aan college en raad (waar nodig).

Beschikbaarheid

De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 maart 2025 tot en met 31 augustus 2025. De omvang van de inzet is afhankelijk van de complexiteit en voortgang van de opdracht. Partijen maken hier zo spoedig mogelijk sluitende afspraken over. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.


Kwaliteit (eisen)

U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 toe. U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template en alle gevraagde onderdelen in te vullen.

Ruime aantoonbare werkervaring specifiek voor beleidsvoering in het Sociaal Domein. Dit criterium is een eis. Een toelichting is verplicht.

Minimaal een relevante afgeronde opleiding op HBO-niveau en ruime aantoonbare werkervaring als beleidsadviseur in het Sociaal Domein. Dit criterium is en eis. Een toelichting is verplicht.


Prijs (eisen)

Minimaal: ā‚¬ 105,00
Maximaal: ā‚¬ 115,00

Inclusief alle kosten, exclusief BTW.

Gunningscriteria

Sortering
Beste prijs-kwaliteitsverhouding
Gewicht van prijs : 20 %
Gewicht van kwaliteit : 80 %
Uitleg gunningscriteria

Op basis van de economisch meest voordelige inschrijving (EMVI) wordt de top van kandidaten samengesteld. Op basis van de gespreksresultaten wordt Ć©Ć©n kandidaat geselecteerd. In het geval er uit de gesprekken geen geschikte kandidaat naar voren komt, worden de volgende CV's beoordeeld; zonodig te herhalen tot de selectie is voltooid.

De EMVI komt als volgt tot stand:

prijs score = 100 - ( ( uw prijs - laagste prijs ) * ( 100 / ( hoogste prijs - laagste prijs ) ) )
kwaliteit score = behaalde kwaliteitspercentage
totaal score = ( prijs score * prijs weging ) + ( kwaliteit score * kwaliteit weging )


Gunningscriteria (wensen)

20 %

U voegt een bijlage toe (bijlage 1) met uw motivatie om deze opdracht te kunnen/willen invullen. Een toelichting is verplicht.

40 %

Kennis en ervaring in deze rol op dit vakgebied. Een toelichting is verplicht.

40 %

Interview


Het interview

Beschrijving (uitleg)

Als Inschrijver geselecteerd is, ontvangt inschrijver een uitnodiging voor het interview. Tijdens het interview wordt een verificatie gedaan op basis van de aangeboden offerte. Als de verificatie positief is wordt de kandidaat beoordeeld op basis van criteria. De criteria zijn hieronder te raadplegen ter voorbereiding op het interview. Bij de terugkoppeling op de offertes (gunningsbeslissing) worden de resultaten bekendgemaakt in deze applicatie.