Fraud Blocker Beleidsmedewerker Sociaal Domein / Jeugd | ZZP Opdrachten

Beleidsmedewerker Sociaal Domein / Jeugd

Logo van de gemeente midden-delfland, voorzien van een gestileerd blauw schild met golven en de naam in blauwe tekst.

Aanvraagnummer: 7777
Contractvorm: Detachering ZZP
Organisatie: Gemeente Midden-Delfland
Locatie: Schipluiden
Uren per week: 16 per week
Tarief: 115 per uur
Duur van de opdracht: 3 maanden
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: 01-04-2025
Optie tot verlenging: 3 x 3 maanden
Sluitingsdatum: 17-03-2025 09:00

LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


Deel deze opdracht


Organisatie
Midden-Delfland is niet zomaar ‘een gemeente’. Het grijze pak past ons niet. We hebben oog voor onze inwoners, het landschap, de karakteristieke dorpen en elkaar.

We zijn geïnteresseerd in jou
Bij ons werken mensen met idealen, goede ideeën, empathie, kennis en kunde. Inwoners en medewerkers voelen zich begrepen, geholpen, betrokken en thuis. We zijn benaderbaar, tonen oprechte belangstelling en luisteren écht. Naar elkaars verhalen, wensen en vragen. We kijken naar het geheel en zoeken naar een passend antwoord. Ook als we daarvoor van de gebaande paden moeten wijken.

We staan open voor ideeën
Wij worden enthousiast van inwoners, ondernemers en collega’s met ideeën. Onze insteek is: ‘Ja, tenzij’. We denken graag samen na over onze gemeente. We houden ervan als iemand een andere kijk heeft op de zaken. Zo blijven we ons ontwikkelen.

Opdracht
Vanwege een vacature met het taakaccent jeugd, zijn we op korte termijn op zoek een allround beleidsmedewerker die de komende periode voorliggende zaken kan oppakken.     
Team beleid van de afdeling Samenleving en Dienstverlening is een beleidsteam van 10 medewerkers. Team beleid is een hecht team, waarin collega’s elkaar waar nodig ondersteunen. Gezamenlijk is het team verantwoordelijk voor de beleidsmatige werkzaamheden op het gebied van het gehele sociale domein (onderwijs, jeugd, werk, cultuur, zorg, welzijn, sport, etc.). Vanwege de breedte van de takenpakketten, is de inhoudelijke meer gedetailleerde kennis op de dossiers veelal geconcentreerd bij de betreffende beleidsmedewerker. De rol van beleidsmedewerker is bij ons heel breed. Je ontwikkelt lokaal beleid op de onderwerpen uit je functie. Daarvoor onderhoud je contacten in het veld, heb je nauwe contacten met de collega’s in de uitvoering, met onze bestuurders, met maatschappelijke organisaties en met je collega’s in het team. Je reageert op trends en signalen, en weet die om te zetten tot bestuurlijke adviezen en concrete acties.

Het zal primair gaan om werkzaamheden op de gebieden jeugdbeleid.   
Wij zoeken een aanpakker, die er niet tegenop ziet om breed in het taakveld jeugd te acteren en ergens ‘in te duiken’.
Type werkzaamheden:

  • Beleidstaken: advisering, participeren in (regionale) overleggen
  • Accounthouderschap: subsidie-afspraken maken en afwikkelen
  • Bestuurlijke ondersteuning: annotaties voor bestuurders, voorbereiden beantwoording raadsvragen.
  • Voorkomende zaken: vragen vanuit het veld.

Gespecificeerd naar inhoudelijke thema’s:
Jeugdbeleid:
Je gaat in deze functie aan de slag met thema’s jeugdzorg, jeugdgezondheidszorg, jongeren en preventief jeugdbeleid. Je bent verantwoordelijk voor gemeentelijk beleid, maar participeert ook actief in onze regionale samenwerking bij de inkoop van jeugdzorg. Je vertegenwoordigt de gemeente in het programmateam Jeugd Haaglanden, waar de regionale beleidszaken met onze collega-gemeenten worden afgestemd. Tenslotte ben je de accounthouder van de gemeente voor een aantal gesubsidieerde organisaties en contractpartners.

Vereisten
1. Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding;
2. Aantoonbare werkervaring met minimaal twee van de beleidsdossiers Jeugdbeleid;
3. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als beleidsmedewerker jeugd binnen een gemeentelijke organisatie;
4. Beschikbaar per 1 april 2025, voor gemiddeld 16 uur per week;
5. Een maximum uurtarief van € 115,- excl btw en incl Reiskosten woon-/werkverkeer;

Gunningscriteria
6. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als beleidsmedewerker jeugd binnen een gemeentelijke organisatie (35 punten);
7. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring binnen het vakgebied Jeugd(hulp) (30 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met bestuurlijke ondersteuning zoals annotaties voor bestuurders, voorbereiden beantwoording raadsvragen (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld) (15 punten);
9. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider/ kwaliteitsmedewerker/ beleidsmedewerker binnen het sociaal domein van een overheidsinstelling (20 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
- analytisch en praktisch;
- snel kunnen inwerken / zelfstandigheid;
- overtuigingskracht;
- netwerken;
- bestuurlijke sensitiviteit.

Benodigd aantal professionals
1

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdagochtend 19 maart tot 14 uur en vrijdagmiddag 21 maart vanaf 13.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd worden, ontvangen uiterlijk op dinsdag 18 maart bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot maandag 17 maart 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.


Reageer nu op deze opdracht!

(Bijna) evenveel verdienen vanuit Detachering?!