Fraud Blocker Beleidsmedewerker Welzijn | Gemeente Hardenberg | ZZP

Beleidsmedewerker Welzijn

Logo van Gemeente Hardenberg met gestileerde groen-blauwe letters.

Aanvraagnummer: 5679
Organisatie: Gemeente Hardenberg
Locatie: Hardenberg
Uren per week: 24 tot 28 uur per week uur
Tarief: Geen maximum
Regio: Overijssel
Startdatum: 01-01-2025
Optie tot verlenging: 3 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 17-12-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie
Werken voor de gemeente Hardenberg: Groei en bloei met ons mee
De gemeente Hardenberg is een fantastische plek om te wonen en te werken. Hier geniet je van het mooie platteland langs de Vecht én van de gezelligheid van een stad. Terwijl veel andere gemeenten kleiner worden, blijft de gemeente Hardenberg juist groeien. Inmiddels hebben we meer dan 62.935 inwoners.

We willen Hardenberg verder laten groeien en ontwikkelen tot een moderne stad in een landelijke omgeving. Dit betekent dat we de regio willen versterken, het buitengebied aantrekkelijker willen maken en de voorzieningen willen verbeteren. We bouwen aan een duurzame economie die klaar is voor de toekomst, waarbij lokaal ondernemen een belangrijke rol speelt.

Bij ons werk je met plezier aan deze plannen, samen met 550 enthousiaste collega’s. We hechten veel waarde aan vriendelijkheid, betrouwbaarheid en een goede samenwerking. We geloven in de “De Kracht van Gewoon Doen” en pakken dingen praktisch aan.

Opdracht
Als Beleidsmedewerker Welzijn ontwikkel je beleid op diverse beleidsthema’s, zoals preventie, ouderen, eenzaamheid, mantelzorg en transformatie. Jouw werkdag is divers; zo spar je bijvoorbeeld ’s ochtends met collega’s over de doorontwikkeling in het voorveld en ga je ’s middags in gesprek met inwoners over de eenzaamheidsagenda. Je verdiept je in diverse onderwerpen, maakt analyses en brainstormt met collega’s. Je haalt er plezier uit om met deze data aan de slag te gaan en te komen tot kwalitatieve en kwantitatieve doelen, ook als deze domeinoverschrijdend zijn. Verder zoek (en versterk) je de samenwerking met diverse betrokken (welzijns)organisaties en instellingen. Samen ga je aan de slag om de sociale basis te versterken. Hierbij heb je contact met inwoners om draagvlak te creëren. Daarnaast adviseer je het management en bestuur over de uitvoering van het beleid dat jij ontwikkelt; beleid dat goed uit te voeren is in de praktijk! Samenwerken en verbinden is een must in deze veelzijdige functie.

Jij hebt al veel werkervaring binnen het sociaal/maatschappelijk domein en bent goed bekend met actuele thema’s. Hierdoor kun je prima omgaan met uiteenlopende politiek-bestuurlijke zaken en kun je bovendien op voorhand de gevolgen van jouw beleid inschatten. Jij kunt prima zelfstandig werken. Je vindt het leuk om data te analyseren en de vertaalslag naar beleid te maken. Verder ben je duidelijk in je communicatie en prettig in de omgang. Als iemand begrijpt wat er nodig is voor het creëren en behouden van goede processen en relaties, dan ben jij het! Jij durft het gesprek aan te gaan en bent van nature een echte verbinder.

Vereisten / Knock-outcriteria
1. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als (senior) beleidsadviseur binnen het sociaal/maatschappelijk domein binnen een gemeente;
2. Aantoonbare werkervaring met en actuele kennis van welzijn en het voorliggende veld;
3. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelorniveau.

Gunningscriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
4. Aantoonbare werkervaring met beleidsadvisering op het gebied van WMO en/of gezondheidsbeleid binnen een gemeente (beschrijf dit separaat met een voorbeeld in het cv) (35 punten);
5. Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelorniveau richting sociaal domein (20 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met beschikkingen en contracten alsmede accounthouderschap met externe partijen op het gebied van welzijn en preventie (beschrijf dit separaat met een voorbeeld in het cv) (25 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met softwarepakketten Zaaksysteem, LIAS en iFinanciën/SAP (20 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u/de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Overtuigingskracht en een actieve, enthousiaste houding;
  • Zelfstandig;
  • Politiek-bestuurlijke sensitiviteit;
  • Duidelijk in communicatie;
  • Prettig in de omgang.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende cao van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: maandag t/m vrijdag (werkdagen in overleg).

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 19 december 2024 vanaf 09.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 18 december 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • De opdrachtgever zal om een geheimhoudingsverklaring vragen.
  • De opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen.
  • De opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 17 december 2024, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.