Beleidsmedewerker Wonen

Logo van de gemeente Overbetuwe, met de gestileerde tekst "gemeente Overbetuwe" in paars en een blauw abstract vleugelachtig ontwerp.

Aanvraagnummer: 13336
Contractvorm: Detachering
Organisatie: Gemeente Overbetuwe
Locatie: Elst
Uren per week: 36 per week
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 4,5 maanden
Regio: Gelderland
Startdatum: 15-08-2025
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 27-06-2025 09:00

LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Overbetuwe mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Overbetuwe. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Gemeente Overbetuwe
Onze gemeente telt ruim 48.000 inwoners, verdeeld over 11 dorpskernen. Het ligt in het hart van de regio Arnhem en Nijmegen. De gemeente biedt rust, ruimte, bedrijvigheid en alle denkbare voorzieningen binnen handbereik. Dit maakt Overbetuwe een aantrekkelijke gemeente om te wonen en te werken.

Gemeente Overbetuwe: zelfbewust en coöperatief
De gemeente Overbetuwe is een zelfbewuste en coöperatieve gemeente. Wij zijn een betrouwbare partner met een duidelijke visie; we weten wat we willen. Daarbij werken we efficiënt, resultaatgericht en komen we onze afspraken na. Vanuit onze krachtige, zelfstandige positie gaan wij samenwerking aan met anderen als deze een meerwaarde biedt voor onze inwoners, organisaties, instellingen en bedrijven. Wij realiseren ons daarbij dat wij deze samenwerking steeds vanuit een verschillende rol kunnen oppakken.

Moderne informele organisatie
We zijn een moderne, informele organisatie, waar de lijnen kort zijn. Onze koers geeft ons richting én biedt ons voldoende ruimte om flexibel in te spelen op actuele ontwikkelingen. Als organisatie zijn we volop bezig om (andere) manieren van samenwerken te ontwikkelen met onze omgeving. Dit komt onder andere tot uitdrukking in de implementatie van de Omgevingswet, ketenintegratie binnen het Sociaal Domein en verdere digitalisering van onze (dienstverlenings)processen.

Opdrachtbeschrijving

We zoeken een beleidsmedewerker Wonen
Je ben specialist op gebied van woningbouw(regelgeving) en weet woonvraagstukken beleids- en juridisch matig en programmatisch te vertalen naar uitvoeringsarrangementen.

Vereisten
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van planologisch, juridisch en/of specialistisch woonbeleid;
3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als Beleidsmedewerker Wonen bij een gemeente;
4. Aantoonbare werkervaring met vraagstukken in de regio Arnhem, Nijmegen, Overbetuwe (Benoem dit duidelijk in het cv).

Gunningscriteria
5. Aantoonbare afgeronde juridische opleiding op minimaal hbo bachelor niveau (10 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met woonbeleid (50 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met woonbeleid in de regio Arnhem, Nijmegen, Overbetuwe (Benoem dit duidelijk in het cv) (20 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met gemeentelijk bestuurlijke advisering en besluitvorming (20 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
De kandidaat wordt tijdens het gesprek op deze competenties beoordeeld.
- Analytisch;
- Mondelinge en schriftelijke communicatievaardigheden;
- Bestuurlijk sensitief;
- Zakelijk en creatief;
- Kan schakelen tussen hoofd- en bijzaken;
- Kan werken onder tijdsdruk;
- Kan voorkomende vraagstukken beleidsmatig, programmatisch en praktisch doorvertalen;
- Kandidaat is teamplayer en kan individueel werken.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10 t/m 11A maximaal: €105,- per uur. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja.
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma, di, wo, do, vr.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 2 juli 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 30 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 27 juni 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.


Reageer nu op deze opdracht!

(Bijna) evenveel verdienen vanuit Detachering?!

Let-op: Deze opdracht betreft een detacheringsopdracht. Deze opdracht kan niet als ZZP'er worden uitgevoerd.