Beleidsontwikkelaar Jeugd

Logo van gemeente Tytsjerksteradiel, met tekst in een minimalistisch lettertype.

Aanvraagnummer: 12237
Contractvorm: Detachering
Organisatie: Gemeente Tytsjerksteradiel
Locatie: Burgum
Uren per week: 16 - 32 per week
Tarief: 95 per uur
Duur van de opdracht: 3 maanden
Regio: Friesland
Startdatum: 01-07-2025
Optie tot verlenging: 4 x 6 maanden
Sluitingsdatum: 15-06-2025 23:59

LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


Opdracht omschrijving

De beleidsontwikkelaar adviseert gevraagd en ongevraagd portefeuillehouders, collega's en uitvoerende teams. Daarnaast neemt de beleidsontwikkelaar deel aan regionale overleggen en verzorgt hij/zij geannoteerde agenda's. De beleidsontwikkelaar fungeert als vraagbaak voor de uitvoering, de teamleider van de uitvoering en is budgethouder voor de maatwerkvoorzieningen. 

 

Deze functie is ingeschaald in schaal 10 cao Gemeenten. Deze opdracht wordt verkort uitgezet.

Voor deze functie zijn we op zoek naar twee kandidaten.

De aard en inhoud van deze opdracht brengt met zich mee dat er vanuit de Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties (DBA) er een risico bestaat dat er sprake is van een fictieve dienstbetrekking. Zelfstandigen zonder personeel (ZZP’ers, maar ook BV's met enkel een directeur-grootaandeelhouder) kunnen om deze reden niet (rechtstreeks) inschrijven op deze opdracht. Als een zelfstandige zonder personeel of een BV met enkel een directeur-grootaandeelhouder zich inschrijft leidt dit uitsluiting tot van de opdracht. 

Verantwoordelijkheden

De kandidaat is een partner voor de mienskip en de andere organisaties in het werkveld en ontwikkelt samen met hen innovaties. Is makelaar (vast aanspreekpunt) voor één of meerdere maatschappelijke organisaties en onderdelen van Tytsjerksteradiel, tevens heeft hij/zij de rol van voorbereidend opdrachtgeverschap. 

De kandidaat ontwikkelt met een integrale focus zowel strategische als tactische beleidskaders, uitgangspunten en beleidsregels op meerdere samenhangende beleidsterreinen met bestuurlijke en maatschappelijke impact, waaronder: 

  • het signaleren en analyseren van maatschappelijke ontwikkelingen, kwalitatief en kwantitatief;
  • het hebben van inzicht in complexe maatschappelijke processen, vraagstukken en beleidseffecten;
  • het vertalen van in- en externe (beleids-)ontwikkelingen naar tactische en strategische beleidskaders, uitgangspunten en beleidsregels;
  • zorgen voor afstemming en samenhang met andere projecten, beleidsvelden, programma’s en bedrijfsprocessen;
  • het formuleren van beleidskaders, plannen en nota’s;
  • het leveren van een inhoudelijke bijdrage van de realisatie van plannen en projecten;
  • het evalueren van beleid;
  • het adviseren met betrekking tot het ontwikkelen en toepassen van beleid, procedures en regelingen.  

De kandidaat levert een sturende en inhoudelijke bijdrage aan de ontwikkeling en vertaling van beleid in toepassingsmogelijkheden gericht op de volgende punten:  

  • het initiëren van strategische beleidsvoornemens en het hierbij rekening houden met een hoge politieke, financiële en/of maatschappelijke impact;
  • het signaleren en analyseren van ontwikkelingen en wijzigingen in beleid;
  • het vertalen van in- en externe (beleids-)ontwikkelingen naar beleidsvorming en de kandidaat kan hierin strategische afwegingen maken;
  • het formuleren van (beleids-)kaders en -nota’s;
  • het evalueren en bijstellen van beleid & uitvoering. 

 

De kandidaat adviseert over de uitvoering van het geformuleerde beleid dat een middellange doorlooptijd heeft en geeft leiding aan projecten voor de invoering / verdere doorvertaling van het geformuleerde beleid. 

 

De kandidaat heeft hierbij oog voor: 

  • de kwaliteit, kwantiteit en tijdigheid van projecten;
  • de samenhang met andere projecten, beleidsvelden, programma’s en bedrijfsprocessen;
  • de bewaking van ter beschikking gestelde kredieten en budgetten. 

     

De kandidaat betrekt aan de voorkant bestuurlijke en maatschappelijke doelgroepen bij de ontwikkeling en vertaling van beleidskaders, innovaties en projecten.  Daarbij ontwikkelt en begeleidt de kandidaat ook de informatievoorziening, inspraakbegeleiding en communicatie betreffende beleidsontwikkeling en -uitvoering richting beleidsactoren en -netwerken, burgers, bedrijfsleven, instellingen, bestuurders en collega’s.


III. Eisen en gunningscriteria


Beschikbaarheid

De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 juli 2025 tot en met 30 september 2025 voor 16 tot 36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. De opdracht is voor 16 tot 32 uur per week. Opdrachtgever heeft de bevoegdheid om gedurende de looptijd van de overeenkomst de inzet te verhogen tot maximaal 36 uren per week waarbij het uurtarief ongewijzigd zal blijven, tenzij partijen bij urenuitbreiding een lager uurtarief overeenkomen vanwege de verhoging van de inzet. Een hoger uurtarief is uiteraard niet mogelijk. Deze urenuitbreiding is optioneel, opdrachtnemer kan hier geen rechten aan ontlenen. Uitbreiding geschiedt in overleg met opdrachtnemer en wordt indien van toepassing nader schriftelijk vastgelegd. Bij inschrijving dient u uit te gaan van het minimaal aantal uren per week. De functie is in de organisatie op basis van de Cao Gemeenten ingeschaald op functieschaal 10. De (telefoon)gesprekken vinden plaats in de week van 16 juni 2025. Wij vragen hier rekening mee te houden.

Kwaliteit (eisen)

U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe.
U voegt een motivatiebrief van de kandidaat van maximaal 2 pagina's A4 toe.
De kandidaat heeft ruime ervaring, minimaal 5 jaar, als beleidsadviseur Jeugd op senior niveau.
De kandidaat heeft een afgeronde, gerelateerde hbo/WO-opleiding
De kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring met werken in een gemeente
De kandidaat is in het bezit van een geldige VOG (maximaal 3 maanden oud en relevant voor de functie) ofwel bereid deze aan te vragen.
De aard en inhoud van deze opdracht brengt met zich mee dat er vanuit de Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties (DBA) er een risico bestaat dat er sprake is van een fictieve dienstbetrekking. Zelfstandigen zonder personeel (ZZP’ers, maar ook BV's met enkel een directeur-grootaandeelhouder) kunnen om deze reden niet (rechtstreeks) inschrijven op deze opdracht. Als een zelfstandige zonder personeel of een BV met enkel een directeur-grootaandeelhouder zich inschrijft leidt dit uitsluiting tot van de opdracht.

Gunningscriteria

Sortering

Beste prijs-kwaliteitsverhouding
Gewicht van prijs : 30 %
Gewicht van kwaliteit : 70 %


Uitleg gunningscriteria

Op basis van de economisch meest voordelige inschrijving (EMVI) wordt de top van kandidaten samengesteld. Op basis van de gespreksresultaten wordt één kandidaat geselecteerd. In het geval er uit de gesprekken geen geschikte kandidaat naar voren komt, worden de volgende CV's beoordeeld; zonodig te herhalen tot de selectie is voltooid.

De EMVI komt als volgt tot stand:

prijs score = 100 - ( ( uw prijs - laagste prijs ) * ( 100 / ( hoogste prijs - laagste prijs ) ) )
kwaliteit score = behaalde kwaliteitspercentage
totaal score = ( prijs score * prijs weging ) + ( kwaliteit score * kwaliteit weging )


Gunningscriteria (wensen)

30 %
De mate van werkervaring binnen een gemeentelijke organisatie (blijkt uit cv).
35 %
De mate van ervaring als beleidsadviseur Jeugd op senior niveau
35 %
De kandidaat heeft kennis en ervaring met het regionale netwerk in Friesland (SDF).

Prijs (eisen)

Maximaal: € 95,00
Inclusief alle kosten, exclusief BTW.

Competenties te toetsen in interviewfase

Beschrijving (uitleg)

De kandidaat die we zoeken:

  • beschikt over goede communicatieve- en adviesvaardigheden;
  • heeft overtuigingskracht;
  • is proactief;
  • is resultaatgericht;
  • is flexibel;
  • werkt graag binnen teamverband.

Fase 2: Het interview

Beschrijving (uitleg)

Als Inschrijver in de top 3 is geëindigd, ontvangt inschrijver een uitnodiging voor het interview. Tijdens het interview wordt een verificatie gedaan op basis van de aangeboden offerte. Als de verificatie positief is wordt de kandidaat beoordeeld op basis van criteria. De criteria zijn hieronder te raadplegen ter voorbereiding op het interview. Bij de terugkoppeling op de offertes (gunningsbeslissing) worden de resultaten bekendgemaakt in deze applicatie.


Reageer nu op deze opdracht!

(Bijna) evenveel verdienen vanuit Detachering?!

Let-op: Deze opdracht betreft een detacheringsopdracht. Deze opdracht kan niet als ZZP'er worden uitgevoerd.